Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummityttö ei vastaa puheluihin, eikä vastaa edes viesteihin, mutta kohta on tytön synttärit ja alkaa taas lahjalistaa tulemaan

Vierailija
26.02.2022 |

Ja hymiöitä ja viestejä, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Viimeksi lähetin ystävänpäivätoivotuksen, mutta siihenkään en saanut mitään vastausta. Pitääkö tuollaista sitten muistaa lahjalla? Tyttö on kuitenkin jo 12, joten voisi kuvitella, että voisi edes ystävänpäivätoivotukseen vastata.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan oli 11, eikä koskaan kiittänyt!

Vierailija
2/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa siihen lahjalistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa siihen lahjalistaan.

Juuri niin, et ole saanut mitään lahjalistaa.

Vierailija
4/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummilasten kanssa pitäisi olla tekemisissä jos ei pidä niistä?

Vierailija
5/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätät vaan reagoimatta siihen lahjalistaan. Syntymäpäivänä laitat tekstarilla onnittelut.

Vierailija
6/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei pidä susta mutta tykkää lahjoista. Tiedät mitä teet.

Vierailija
7/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan oli 11, eikä koskaan kiittänyt!

Täh?

Vierailija
8/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, miten kaverini aikoinaan sanoi, kun pyysivät minua ja puolisoani kummeiksi, etteivät sitten velvoita meitä mihinkään. No lahjat on toki aina annettu syntymäpäiväksi ja jouluksi, mutta kun ei muuten päästä käymään, niin se on sitten aina se kitinä, että kun kummilapsi on meitä kaivannut käymään.

Vierailija
9/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko: eli joka käytöksen kultainen käsikirja, siitä on versioita jopa renesanssin ajalta, ja alleviivaa siinä ne käytösrikkeet, joita kummityttö harjoittaa. Toki voit myös ostaa jotain halpaa, tai osa summan lahjakorttiin tytön haluaumaan liikkeeseen, jossa haluttu tuote on. Voi myös sanoa että luulit että tyttö ei halua olla missään tekemisissä, kun ei ole vastannut viesteihin, ja siksi että ole taloudellisesti varautunut ostamaan hanelle mitään.

Vierailija
10/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kummilasten kanssa pitäisi olla tekemisissä jos ei pidä niistä?

Se on mun veljen lapsi ja tykkään siitä kovasti, mutta näköjään tyttö on jo niin iso, ettei tädin seura enää kiinnosta. Pitäisi osata olla aikuinen, mutta en voi sille mitään, että tuo käytös loukkaa.

Ap

Vierailija
11/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita syntymäpäivänä tekstiviestionnittelut. Ei tarvitse ostaa mitään lahjaa noin vanhalle kummilapselle.

Vierailija
12/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä aikuisena ihmisenä pyrit seurustelemaan sen lapsen kanssa? Aikuinen seurustelee aikuisten kanssa. 

Mistä tiedät, ettei sitä lahjalistaa pakoteta laittamaan vanhempien suulla?

Seurustele aikuisena aikuisten kanssa, jos lapsi ei sinulle nyt halua vastailla.

Niin meillä ainakin, silloin kun olin lapsi, mutsi se kummieni kanssa seurusteli, kylässä käytiin toki yhdessä.

Eikä mun kummit mulle mitään  kirjeitä tai postikortteja lähetellyt.

Kummi on kummi, ei lapsen kaveri.

Niin joo, sitten kun ollaan siinä vaiheessa että kummilapsi on aikuinen, niin mites sitte... 

Vierailija
13/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisten tavat: Lahjalistoja laitellaan vaikka olis vaan kummiudesta kyse.... Lahjalista! Ootteks te jotain kuninkaallisia vai?

Vierailija
14/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt sivuun sekä kummitytön että sukulaisnuoret. Minkä takia otaa osaa kun on lahjoista kysymys, kun eivät epäkohteliaasti voi soittaa ja kiittää ! Tai vaan soittaa ja kysyä kuulumisia.

Mietin juuri miten kirjoittaa testamentti.Ei ole juuri montakaan joita tekee mieli muistaa isommalla summalla. 

Vierailija
15/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmisten tavat: Lahjalistoja laitellaan vaikka olis vaan kummiudesta kyse.... Lahjalista! Ootteks te jotain kuninkaallisia vai?

Ei kuninkaallisilla ole mitään lahjalistoja. Mutta sellaisilla wannabe-prinsessoilla on sellaiset häissään. Ilmeisesti lähtenyt sieltä sitten leviämään näiden jälkikasvujen synttäreihin.

Vierailija
16/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että vain sinulla on ongelma, ei kenelläkään muulla. Sitä paitsi nämä iänikuiset märinät kummilasten ja heidän vanhempien ahneudesta ovat niin tylsiä, että tylsempiä saa etsiä.

Jos nyt jollakin olisi tämä tilanne, niin kaikkein paras on, että pyytää pankkitilin numeron ja laittaa sinne rahaa, jos laittaa. Jos ei laita, niin sitten on laittamatta ja sillä siisti.

Minulla ja miehellä on seitsemän kummilasta, joista suurin osa on jo aikuisia ja vain kolmen kanssa pidämme yhteyttä säännöllisesti ja saman ikäisten lasten kautta, mutta paria en välttämättä edes tunnistaisi, jos vastaan tulisivat ja kaksi ovat lähinnä sellaisia muutaman lauseen kummilapsia, ei enempää. Me olemme ihan itse määritelleet tapamme lahjoa heitä ja se on ollut ok.

Vierailija
17/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reilusti kouluikäinen ei osaa kiittää lahjoista tai edes vastata viesteihin, niin ei tarvitse enää muistaa lahjoilla. Hyvä oppitunti elämästä muutenkin: jos et kiitä jostain, minkä saat ilmaiseksi, niin se asia voi kadota elämästäsi, koska vaikutat kiittämättömältä. Tätä se on aikuisillakin ja elämässä muutenkin.

Vierailija
18/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muutaman vuoden päästä hän päässee ripille niin voit unohtaa lahjoilla muistamiset viimeistään silloin. Murrosikä tekee lapsen joskus hyvinkin itsekkääksi - onneksi se on useimmiten ohimenevää.

Vierailija
19/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vain hammastahnaa lahjaksi.

Vierailija
20/50 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa olisin soittanut lahjatoiveista aikaisemmin mutta nyt olen matkoilla joten en pääse juhliisi enkä kerkii hommaamaan lahjaa