Ahdistaa ja itkettää elämä
Oon sotkenut elämääni, ihmissuhteitani, itseäni. Oon niin loppu kaikkeen. En vaan jaksa enää,oon sinnitellyt pitkään. Pitäisi jaksaa käydä töissä joka on melko toksinen paikka tällä hetkellä. Oon lähes aina yksin, ystäviä on muutama mutta en voi puhua heille kaikkea. Lisäksi näemme harvoin, he elävät lapsiperhearkea omine haasteineen. Mun elämältä puuttuu suunta. En näe tulevaisuudessa mitään odotettavaa. Nukun huonosti. Ajatukset on negatiivisia. Vertaan itseäni muihin ja tottakai muilla on paremmat elämät kuin mulla. Voisin vaan nukkua. Jos edes nukuttaisi. Oon tosi väsynyt. Tuntuu että musta ei oo enää mihinkään. Etäännytån itseni ihmisistä. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, punastelen paljon ja ahdistun. Mitä elämää tämä on enää. Tsempatkaa mua jooko.
Kommentit (11)
Vaikuttaa siltä, että oot lähellä pohjaa. Kohta tulee hetki, kun ihan nahoissasi tunnet, että näin ei voi jatkua. Alat etsiä keinoja selättää tämän. Jotkut alkaa kuunnella podcasteja aiheesta, löytää niistä apukeinoja ja uusia näkökulmia. Toiset kirjoittaa päiväkirjoja ja sitä kautta tekevät oivalluksia. Mutta lähtökohtaisesti sun elämä ei tunnu nyt omalta, siitä puuttuu intohimo tekemiseen, et ehkä edes tiedä, mitä nautit tehdä. Suosittelen kokeilemaan uusia harrastuksia ja miettimään, mikä on sun juttu ja mikä ei. Ja luovu niistä, mitkä ei ole sun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa Brintellix.
Mitä se googlaaminen auttaa? Lääkärihän niitä määrää
Olen kirjolla niin en nyt jaksa esittää mitään sosiaalista tanssia, mutta toivottavasti pystyt näkemään että tarkoitan hyvää ja oikeesti toivon että olosi paranee.
nostan pari juttua sun viestistä:
- Lähes aina yksin+etäännytät itsesi
- Nukut huonosti
- Ajatukset negatiivisia
- Vertaat itseäsi muihin
Kuka tahansa sairastuu henkisesti jos elää näin. Olet huonossa kierteessä ja heität lisää bensaa liekkiin. Helpommin sanottu kuin tehty mutta perusasiat kuntoon eli uni+ruoka vaikka väkisin. Voimaa ystävistä ja puheapua joko terveydenhuollosta tai hätätapauksessa vaikka tekoälystä (varo itseään ruokkivaa kaikukaappia, suhtaudu varauksella)
Soita hätänumeroon jos on akuutti hätä
Suosittelen lääkäriajan varaamista avun saamiseksi. Kuulostaa tutulta oireet ja ne vaan todennäköisesti pahenee jos et hoida itseäsi.
Itse kans kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja olin pitkään masentunut ja eristäytynyt.
Soita terveyskeskukseen!
Sinun pitäisi päästä puhumaan ongelmistasi ammattihenkilön kanssa.
Mulla sama täällä ollut jo vuosia. Vielö työttömyys päälle. Tää elämä on loputon helvetti. Uupunut olemaan tehokas ja tekemään asioille jotain.
Töitä ei saa, mihinkään et saa jalkaa sisään, äly ei riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama täällä ollut jo vuosia. Vielö työttömyys päälle. Tää elämä on loputon helvetti. Uupunut olemaan tehokas ja tekemään asioille jotain.
Töitä ei saa, mihinkään et saa jalkaa sisään, äly ei riitä mihinkään.
Älä väheksy itseäsi! Itsekin oon taipuvainen siihen mutta nyt kun sen lukee muiden suusta, se kuulostaa älyttömältä.
Ymmärrän kyllä ton toivottomuuden kun ei tavallaan ole mitään mitä odottaa. Tuntuu, että vaan ajelehtii eteenpäin vailla päämäärää.
Oon kuitenkin itse onnistunut taltuttamaan pahimman alakuloisuuden lääkkeiden avulla. Nyt elämä tuntuu vähän valoisammalta, mutta epätoivon hetkiä sekä surua ja ahdistusta tulee ajoittain edelleen.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Jeesus
Vierailija kirjoitti:
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Jeesus
No niin, kiitos tästä Jeesus!
Googlaa Brintellix.