Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden lapsemme murrosikä on perhettä rikkovaa

Vierailija
26.02.2022 |

Meillä on kolme lasta ja yhden näistä (keskimmäinen) murrosikä alkoi aika myöhään ja nyt 18-vuotiaana se on hyvin raskasta. Hän periaatteessa toimii hyvinä päivinään osana perhettä mutta aivan liikaa on joukossa sellaisia päiviä, jolloin hänelle ei mielestään kuuluisi mitkään kunnioittavat ja kauniit käytöstavat. Olemme hänen kanssaan olleet aina hyvin läheisiä ja nyt hän on suorastaan ottanut kohteekseen minut ja on jatkuvasti vastustamassa minua.
Pojalla on lukio kesken (tosin sekin on nyt yksi vallanväline, että et hoida kouluhommiaan, ei lue kirjoituksiin jne. Koska se olisi toiveemme).
Tuntuu, että jos määrään hänet muuttamaan omilleen asumaan niin tilanne hänen kohdallaan lähtee täysin käsistä.
Onko kohtalotovereita? Kuinka te ratkaisitte asian?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika ei ole saanut itse valita vaan on pakotettu lukioon koska se on vanhempien vaatimus eikä tunnu pojasta oikealta valinnalta. 

Tämmöistä ne vanhempien voimakkaat vaatimukset aiheuttavat, pahoinvointia. Jos hän pääsisi asumaan omilleen ja päättämään itse mihinkä koulutukseen haluaisi mennä eikä elää muiden vaatimusten mukaan pakonomaisesti suorittaen väkisin jotain mitä ei halua niin hän voisi olla onnellisempi. 

Syrjäytyneitä sinun ohjeillasi tulee.Kyllä se koulu täytyy käydä loppuun vaikka sitten huonommin arvosanoin jos on sinne lähtenyt.Nykyaikana annetaan periksi liian helposti  ja sitten tulee näitä luusereita  jotka elävät yhteiskunnan tuilla koko ikänsä tai sitten rupeavat narkki varkaiksi.Selkärankaa pitää välillä potkia olen sen kokenut ja hyväksi todennut.

Höpö höpö tule mitään syrjäytyneitä jos saa valita mitä lähtee opiskelemaan. Itse valitsin 18-vuotiaana lopettaa pakotetun lukion ja syrjäytyä

Vierailija
42/44 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että olette itse asettaneet liian korkealle kauniit käytöstavat murkulla? Murkun on aina vastutettava jotain. Hyvä ohje on ollut se että jos murkku tekee yhdenkin asian päivässä hyvin se riittää. Muuten hän vaikuttaa ihan tyypilliseltä murrosikäiseltä. Kehu häntä edes joskus jostain. Kiitoksellakin voi johtaa.

Olen samaa mieltä. Kolmas murkku menossa, neljäs tulee perässä. Hengissä ollaan ja perhe yhdessä. Kaksi asuu jo omillaan. Nii ja kaikki poikia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat sokeita ja pyrkyreitä vaatimuksillaan ja lasten menestys on heille jotain meriitin hankkimista pakottamalla kaikki lukioon että saa pidettyä ylioppilas juhlansa. Olen tätä paljon nähnyt että kaikki pakotetaan lukioon vaikka huonoilla arvosanoilla kunhan sen vaan läpi pääsee jotenkuten. Ei voi hyväksyä että menisi ammattikouluun. 

Lopettakaaa syyttely-Sivusta seuranneena tiedän että vanhemmat eivät voi auttaa ADHD sairaita. 

Miten se ADHD näkyy vasta täysi-ikäisenä? On neuropsykiatrinen ja takuu varmasti tulee esiin jo lapsena. Joten jätä väliin.

Vierailija
44/44 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat sokeita ja pyrkyreitä vaatimuksillaan ja lasten menestys on heille jotain meriitin hankkimista pakottamalla kaikki lukioon että saa pidettyä ylioppilas juhlansa. Olen tätä paljon nähnyt että kaikki pakotetaan lukioon vaikka huonoilla arvosanoilla kunhan sen vaan läpi pääsee jotenkuten. Ei voi hyväksyä että menisi ammattikouluun. 

Lopettakaaa syyttely-Sivusta seuranneena tiedän että vanhemmat eivät voi auttaa ADHD sairaita. 

Miten se ADHD näkyy vasta täysi-ikäisenä? On neuropsykiatrinen ja takuu varmasti tulee esiin jo lapsena. Joten jätä väliin.

Oireet voivat näkyä, mutta syytä ei ymmärretä. Etenkin ADD oireilu menee helposti läpi muiden huomaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä