Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono olo joka aamu.

Vierailija
18.07.2015 |

Oon 12 vuotias tyttö ja nyt on tullu uudestaan se että joka aamu oksettaa ja huono olo. Pystyn kyllä olla oksentamatta mutta ei sekään hyvältä tunnu. Tän vuoden alussaki en päässyt viikkoon kouluun tän takia. Verikokeista ei löytynyt mitää, kilpirauhasen vajaatoimintakaa ei oo.. Olisko mitää millä saisin tän huonon olon pois ettei tarvis jäädä heti ekoilta päiviltä yläastetta pois.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen tulehdus tai suurentuma pistää yököttämään, ei niinkään pelkkä vajaatoiminta. Otettiinko sulla labroissa TPo-Ab, se kertoo tulehduksesta ja pitäisi olla alle 10. Suurentuma havaitaan käsikopelolla ja viimeistään ultrassa. Uudestaan vaan lääkärille, koska toi vaikuttaa sun opiskeluihin ja muuhunkin elämään.

Vierailija
2/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo sängyssä lasi tuoremehua ennenkuin nouset ylös. Mihin aikaan syöt iltapalan ja mitä syöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli refluksin yhtenä oireena yökkiminen ja huono olo aamuisin.

Vierailija
4/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:50"]Mulla oli refluksin yhtenä oireena yökkiminen ja huono olo aamuisin.
[/quote]
Minäkin olin tulossa sanomaan samaa. Inhottavan pahoinvoinnin takia tutkimukset, refluksi löytyi. Siihen auttaa itsellä ainakin nexium, eli olisi hoidettavissa. Refluksi ei näy verikokeissa.

Vierailija
5/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kesällä valvon yleensä 4-6 ja sillon syön vähä väliä aina jotain. Eilen söin viimeksi about 12 aikaan ruisleipää

Vierailija
6/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meepä ekaksi nukkumaan siihen aikaan kuin ikäistesi kuuluu.

Vierailija
7/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa parin viikon ajan säännöllistä ruoka- ja unirytmiä ja katso, onko sillä vaikutusta. Nukkumaan 22–23, viimeinen ruoka n. klo 21 ja herätys 8–9 aikoihin. Ei yösyömisiä ollenkaan.

Vierailija
8/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valvot noin myöhään, tai siis aikaiseen saakka. Vai tuon parin tunnin välin. Jos valvot noin myöhään, ei se tee todellakaan elimistöllesi hyvää.

Mutta jokatapauksessa mene uudelleen lääkäriin. Vaadi, että asia selvitetään. Niin monta kertaa, että oikeasti tutkivat kunnolla. Onko äitisi tai isäsi mukana kun käyt lääkärillä. Jos aikuisen sanominen auttaisi paremmin.

Vierailija
9/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku muu aikuinen. Edellinen kirjoittaja.

Vierailija
10/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, verensokerisi ovat aamulla alhaiset, se voi aiheuttaa huonoa oloa. Iltaisin voisit syödä banaania tai jtn ennen nukkumaan menoa. Jos heräät 4 aikaa aamulla jatkuvasti kertoo se kortisolitasosi  ja sokeriarvosi voivat olla pielessä. Suosittelen sokerirasitustestiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan