Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INTROVERTTI kaverini käyttäytyy huonosti

Vierailija
18.07.2015 |

Jos kutsuu mukaan, toisinaan tyytyväinen, toisinaan ei halua tulla eikä kiitä kutsusta tai mitään, torjuu tylyllä tyylillä. Minun ansiosta hän on saanut uusia kokemuksia, joihin hänet on pitänyt vähän maanitella mutta jälkikäteen hän on ollutkin iloinen tapahtumasta. Olen hänen läheisin kaverinsa (emmekä mekään ole mitään lähellekään sydänystäviä) ja tällä menolla en kutsu häntä enää mihinkään. Olen sellainen iloinen ihminen, en ekstrovertti itsekään vaan jotain ekstron ja intron väliltä ja toisten negatiivisuus syö energiaani.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:19"]18, ehkä hän ei halua olla kaverisi enää tai ehkä on masentunut.
[/quote]

Kumpaakin oon miettinyt. Hän ottaa kuitenkin itse nykyään yhteyttä, koska en ole siihen enää yhteydessä. 18

Vierailija
22/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut voi olla ärtynyt, koska vain harva ihminen on häneen yhteydessä. Tai hän on aina vihainen itselleen, että ei jaksa pitää yhteyttä muihin, kun tuntee itsensä niin huonoksi. Eipä siinä sitten tule pahoittelut heti mieleen, jos pyrkii vieläpä olemaan rehellinen itselleen ja muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toista voi muuttaa, jokainen on sellainen kuin on! Ainoa mitä voit tehdä, on lakata olemasta hänen kanssaan jos liian vaikeaa on. Miten tällaisia asioita aikuiselle ihmiselle pitää selittää?

Vierailija
24/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin erittäin suuri kysymys, miksi maassamme on niin paljon köyhyyttä, työttömyyttä ja masennusta sekä sen seurauksena paljon muitakin ongelmia, joita menestyvät eivät halua miettiä, koska se häiritsisi heidän iloista elämäänsä... Virastojen johdossa on myös vikaa, koska alaiset ovat niin hankalia, että esimiehet väsyvät... Ja työntekijöiden olotila vaikuttaa asiakkaiden käytökseen... Auttaisiko päiväkoti tai koulu, ellei äidit kokisi näitä kilpailijoina kasvatuksessa...

Vierailija
25/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas. Mua vähän hymyilytti. "mä kutsun sitä moniin kivoihin juttuihin ja mun ansiosta sen maailma on avartunut". Oletko ap ihan varma? Se on kauhen kiva, että sulla itsevarmuus riitttää tuon sanomiseen ja tieto sen määrittelemiseen mitä toinen ihminen elämältään haluaa. Sen sijaan, että sanot, että sua rassaa introverttiystävän omanapaisuus ja hänen napansa ympärillä pyöriminen, voisin todeta, että kovin kauas et omasta navasta itsekään todennäköisesti katsele - tai edes kykene näkemään. 

Jokainen kokee maailman omalla tavallaan, ei niitä kivoja juttuja voi kukaan muu määritellä. Eikä sitä mikä on jollain hetkellä tärkeää: siivoaminen vs. ulkoilu, lukeminen vs. bileet, leffailta yksin vs teatteri. Joskus vaan nauttii erilaisista asioista eikä aina jaksa kaikkea. Sillä ei tartte olla mitään tekemistä sun kanssa - tai sen kanssa miten introverttiystäväsi kokee teidän ystävyytenne. 

Vierailija
26/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 03:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 03:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 03:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:46"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 02:29"] En maanittele koko ajan, toisinaan kuluu 3-4 kk ettei nähdä, ollaan tunnettu 8 v. Kun hän on hyväntuulinen, niin meillä on hauskaa. Hän on tuonut pari kertaa esille kuinka tärkeä olen, joten turhaan kivitätte minua nyt. Mutta toi epäsosiaalinen käytös pukkaa joskus vahvasti esille ja tietyt kaverisäännöt kuten mukava torjuminen unohtuu. Silloin hän tuntuu ikävältä ja ärsyttävältä ihmiseltä. Introvertit vois joskus miettiä miltä tuntuu tulla torjutuksi eikä vain velloa oman navan ympärillä. Vähän katkera saatan olla tän asian suhteen kyllä. T.ap [/quote] Olet itsekäs, jos et anna hänen olla sellainen kuin hän on. Jos hän torjuu sinut ajoittain, kunnioita hänen oikeuttaan tehdä niin. Mikä saa sinut ajattelemaan, että hän torjuu sinut jotenkin epäystävällisellä tavalla? [/quote] Ei kiitä kutsusta, jos ei halua/voi tulla. Mä kiitän ainakin AINA kavereitani kutsusta johonkin tapahtumaan, vaikken pääsisikään. Mikä vastaus tällainen tähän tyyliin on: "en jaksa, pitää viikonloppuna siivota". Jos kasvotusten iloisesti kutsutaan, niin voi lisäksi näyttää hapanta naamaa. Ei tietty kaikki introvertit ole tällaisia, tiedä sitten mistä kaikesta johtuu. Mä olen kuitenkin niitä harvoja, jotka hänen kanssaan viettää aikaa... T.ap

[/quote]

Sinun pitäisi mielestäni ottaa myönteisenä asiana se, että hän ei kiitä kutsusta. Silloin ystävyytenne on niin läheistä, että ystäväsi kokee, ettei hänen tarvitse enää olla muodollinen. Hän kokee turvalliseksi olonsa ja kokee voivansa sanoa todelliset ajatuksensa ja tunteensa. Hän sanoo myös sinulle todellisen syyn pois jäämiselleen. Introvertti ihminen ei todellakaan jaksa seurustella muiden kanssa niin paljon kuin ekstrovertti tai ambivertti. Se vie häneltä paljon voimia, kun ekstrovertti puolestaan saa voimia muiden tapaamisesta. Siksi se, että hän ei jaksa, on todellinen syy. Ei mikään tekosyy. Hänellä saattaa olla jokin syy, jonka takia todellakin pitää siivota, tai sitten hänellä on säännöllinen siivouspäivä, josta hän ei halua luistaa. Jos hän näyttää hapanta naamaa samalla kun hän kertoo, ettei ole tulossa, hän saattaa osoittaa että hän on hieman pahoillaan siitä, että tuottaa sinulle taas pettymyksen. Hän kyllä varmasti aistii, miten innoissasi sinä haluat hänet mukaan, mutta hän ei voi olla samassa tunnetilassa kuin mitä sinä olet, koska hän haluaa tehdä sinulle jämäkästi selväksi, että hän ei nyt tällä kertaa todellakaan ole tulossa. Hän sitäpaitsi saattaisi nauttia ihan toisenlaisista tapaamisista. Mitä jos joskus tapaisitte tai keskustelisitte täysin hänen ehdoillaan. Hän todennäköisesti nauttii aivan erilaisista asioista kuin sinä.

[/quote]

Lisään vielä, että hän saattaa näyttää hapanta naamaa myös siksi, ettet osaa lukea hänen sanattomia viestejään. Häntä saattaa ärsyttää tapasi pyytää häntä toistuvasti mukaasi tapahtumiin, joissa hän ei voi olla oma itsensä. Hän on joutunut aiemmin venymään tilaisuuksissa, ja on lähtenyt mukaan vain kohteliaisuudesta. Miksi sinä et voisi menää puolitiehen vastaan, ja ottaa aidosti selvää siitä, mistä ystäväsi pitää ja tehdä jotain mitä hän oikeasti haluaa. Jos hän haluaa olla melko hiljaa pari tuntia kotona kanssasi teeveetä katsellen, miksi ette voisi tehdä niin.
[/quote]Miksi pitäisi lukea sanattomia viestejä? Meillä on puhekyky jotta voisimme ilmaista itseämme selkeästi. Minä ignooraan jokaisen sanattoman viestin ihan tahallani ja odotan että ihminen aukaisee suunsa.

Vierailija
27/27 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa on parasta ihmistenkäsittelyä laittaa ne vastuuseen omasta osuudestaan vuorovaikutuksessa. Mutta tuollainen ignooraaminen taitaa kyllä joidenkin ihmisten kanssa olla yhtä toimivaa kuin lapsen opettaminen uimaan heittämällä laiturilta. Jos ihminen on kasvanut ympäristössä, jossa omat tuntemukset eivät ole toivottuja, suun aukeaminen voi olla tuhannen lukon takana. Introverttius, huono kasvatus ja myrkyllinen kasvuympäristö ovat asioita, jotka voivat esiintyä yhdessä tai erikseen. Sinänsä introvertille olisi hyväksi kehittää kielitaitoaan, mutta muut asiat saattavat vaikeuttaa hanketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi