Muutan aikuisena Venäjälle. Kysyttävää?
?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:17"]14v. Aikuisena vasta :( . Muuttaisitpa jo nyt.
[/quote]
Niin en minä täällä haluasi lusia Suomen rahoilla vieläpä. Elämä on.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:17"]
Osaatko venäjää? Se on aika vaikea kieli ja jopa venäjänkielentaitoisten voi olla vaikea löytää nykyään järkeväpalkkaista työtä.
[/quote]
Venäjän kielen oppii puhumalla siinä missä muutkin kielet. Ei se mitään kiinaa ole, jossa kirjoitusmerkkejä on joku miljoona.
Työllistymisestä... kannattaa opiskella jotakin "oikeaa". Kouluttautuneista ja osaavista keskitason johtajista ja insinööreistä ainakin on Venäjällä pula. Parhaat tekniikan ammattilaiset alkavat olla jo iällä. Isoilla firmoilla, kuten Gazpromilla, Rosneftilla tai vaikka Sukhoilla on ihan asialliset palkat ja edut.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:17"]
Osaatko venäjää? Se on aika vaikea kieli ja jopa venäjänkielentaitoisten voi olla vaikea löytää nykyään järkeväpalkkaista työtä.
[/quote]
Venäjän kielen oppii puhumalla siinä missä muutkin kielet. Ei se mitään kiinaa ole, jossa kirjoitusmerkkejä on joku miljoona.
Työllistymisestä... kannattaa opiskella jotakin "oikeaa". Kouluttautuneista ja osaavista keskitason johtajista ja insinööreistä ainakin on Venäjällä pula. Parhaat tekniikan ammattilaiset alkavat olla jo iällä. Isoilla firmoilla, kuten Gazpromilla, Rosneftilla tai vaikka Sukhoilla on ihan asialliset palkat ja edut.
[/quote]
Samaa mieltä. Ei venäjä kielenä ole hankala vaikka sitä kirjoitetaan kyrillisillä kirjaimilla. Kiitos tuosta "Työllistymis" pätkästä, oli todella asiallinen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
Onko sulla kansalaisuus?
Venäjän kieltä ei opi hyvin enää aikuisiällä. Tosi on. Se on raskasta kuunneltavaa jopa suomalaiselle.
Lähdin itse opiskelemaan Venäjälle lääketiedettä 90-luvulla ja olen onnellinen, että ajanjakso on ohi. Lääkäriä minusta ei niillä taidoilla tullut, mutta menestyvä kiinteistönvälittäjä Rivieralle.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:17"] Osaatko venäjää? Se on aika vaikea kieli ja jopa venäjänkielentaitoisten voi olla vaikea löytää nykyään järkeväpalkkaista työtä. [/quote] Venäjän kielen oppii puhumalla siinä missä muutkin kielet. Ei se mitään kiinaa ole, jossa kirjoitusmerkkejä on joku miljoona. Työllistymisestä... kannattaa opiskella jotakin "oikeaa". Kouluttautuneista ja osaavista keskitason johtajista ja insinööreistä ainakin on Venäjällä pula. Parhaat tekniikan ammattilaiset alkavat olla jo iällä. Isoilla firmoilla, kuten Gazpromilla, Rosneftilla tai vaikka Sukhoilla on ihan asialliset palkat ja edut. [/quote] Onko sulla kansalaisuus?
[/quote]
Ei.
Kansalaisuuden saaminen muuten saattaa olla hiukan hankalaa. Entisistä neuvostomaista kotoisin olevat saavat sen nopeutetusti.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:35"]Venäjän kieltä ei opi hyvin enää aikuisiällä. Tosi on. Se on raskasta kuunneltavaa jopa suomalaiselle.
Lähdin itse opiskelemaan Venäjälle lääketiedettä 90-luvulla ja olen onnellinen, että ajanjakso on ohi. Lääkäriä minusta ei niillä taidoilla tullut, mutta menestyvä kiinteistönvälittäjä Rivieralle.
[/quote]
Tuo minua pelottaakin, entä jos en opi kieltä tarpeeksi hyvin? ^^ Onhan Se aika outoa että joku vaan murehtii siitä osaako jotain kieltä. Isot on kyllä murheet.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:35"]Venäjän kieltä ei opi hyvin enää aikuisiällä. Tosi on. Se on raskasta kuunneltavaa jopa suomalaiselle. Lähdin itse opiskelemaan Venäjälle lääketiedettä 90-luvulla ja olen onnellinen, että ajanjakso on ohi. Lääkäriä minusta ei niillä taidoilla tullut, mutta menestyvä kiinteistönvälittäjä Rivieralle. [/quote] Tuo minua pelottaakin, entä jos en opi kieltä tarpeeksi hyvin? ^^ Onhan Se aika outoa että joku vaan murehtii siitä osaako jotain kieltä. Isot on kyllä murheet.
[/quote]Kieliopin kyllä oppii, mutta se luonteva ääntäminen. Huolellinen ei välttämättä kuulostakaan hyvältä. Itse kirjoitin pitkästä venäjästä laudaturin paperit ja niillä irtosi opiskelupaikkakin. Sain kuitenkin tehdä hartiavoimin töitä (ja vähän kyynerpäilläkin).
Vahva luonne kyllä kompensoi.
T: se lääkäri
Yksi vitun hyvä syy on 17% tulovero.