BMI:ni on 53
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:01"]
Seuraatko pipsaa?
[/quote]
En, valitettavasti en hirveemmin pidä kyseisestä henkilöstä :D
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:02"]
Miten usein rakastelette miehesi kanssa?
[/quote]
Vaihtelee, niinkuin varmaan joka lapsiperheessä.. Kerta pari viikossa varmaan aika keskiverto.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:03"]
Mullakin oli samat lukemat, nyt 48 ja alaspäin mennään.
[/quote]
Hieno juttu, onko ollu raskas prosessi henkisesti? Itse olen monesti laihduttanut, mutta kun ongelma on päänsisällä, niin ei se ratkea "vain laihduttamalla".. :( T: AP
[/quote] Ei. Mä kun en tiedä mikä ongelma mulla on ja miksi olen lihava. Oikeasti. Pikemminkin ehkä aina syönyt ilooni kai sitten, jos pitää joku syy olla.
Onko sinulla lapsia?
[/quote]
On pieniä lapsia
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:05"]
[/quote]
Hieno juttu, onko ollu raskas prosessi henkisesti? Itse olen monesti laihduttanut, mutta kun ongelma on päänsisällä, niin ei se ratkea "vain laihduttamalla".. :( T: AP
[/quote] Ei. Mä kun en tiedä mikä ongelma mulla on ja miksi olen lihava. Oikeasti. Pikemminkin ehkä aina syönyt ilooni kai sitten, jos pitää joku syy olla.
[/quote]
No eihän siihen välttämättä syytä olekaan, paitsi että luontaisesti nyt ihminen tykkää herkuista, toiset enemmän kuin toiset. Mutta itse ainakin ajattelen, että normaali herkunhimo ja mukavuudenhaluisuus ei tee ihmisestä näin isoa kuin itse olen ja minulla siis on ahmimishäiriö ja olen muutenkin tosi tunnesyöppö.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:09"]
[/quote]
[/quote]
No eihän siihen välttämättä syytä olekaan, paitsi että luontaisesti nyt ihminen tykkää herkuista, toiset enemmän kuin toiset. Mutta itse ainakin ajattelen, että normaali herkunhimo ja mukavuudenhaluisuus ei tee ihmisestä näin isoa kuin itse olen ja minulla siis on ahmimishäiriö ja olen muutenkin tosi tunnesyöppö.
[/quote]
Puhun siis tuossa vain omasta puolestani! Itsekin olen aikoinaan laihduttanut yli 30kg, mutta kun tosiaan tuo sairas ajatusmaailma oli ennallaan, niin lihoin aika nopeasti takaisin.. :( t: AP
Miksi sinun pitäisi olla jotain muuta kuin olet? Pää pystyyn ja ole edelleenkin oma itsesi. Mielestäni on sairasta tämä nykyinen laihuuden ihannointi ja pyöreämpien ihmisten syyllistäminen.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Niinpä, tätä täällä toitotetaan ja kuitenkin olen mä olemassa...
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:17"]
Miksi sinun pitäisi olla jotain muuta kuin olet? Pää pystyyn ja ole edelleenkin oma itsesi. Mielestäni on sairasta tämä nykyinen laihuuden ihannointi ja pyöreämpien ihmisten syyllistäminen.
[/quote]
Kuten sanoin, niin ei mua häiritse oma fyysinen lihavuus, varsinkin kun olen koko aikuisikäni ollut lihava. En oikeastaan tiedä(muista) paremmasta. Mua häiritsee tuo tunnesyöppöys ja ahmiminen, enkä halua siirtää tuota perintöä lapsille. Sikäli en kyllä syyllisyyttä kanna, kun tämä on ihan oma henkilökohtainen helvettini pääni sisällä, liikun esimerkiksi paljon ja pystyn kävelemään heittämällä 10km, mutta mikään liikunta tai laihdutuskuuri ei auta niin kauan kuin mätän herkkuja kunnes meinaan oksentaa :/
Huomautellaanko sulle painostasi? Koetko, että sinua tuijotetaan kadulla vai noteraatko sitä lainkaan?
Onko esim rakastelu helppoa tuolla elopainolla varsinkin, jos miehesi on myös lihava?
Mikä asia pitäisi muuttua korvien välissä, että saisit oikean tahtotilan ja laihtuisit pysyvästi? Uskoakseni haluat varmasti elää pitkään jo pelkästään sen vuoksi, että sulla on lapsia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:27"]
Huomautellaanko sulle painostasi? Koetko, että sinua tuijotetaan kadulla vai noteraatko sitä lainkaan?
Onko esim rakastelu helppoa tuolla elopainolla varsinkin, jos miehesi on myös lihava?
Mikä asia pitäisi muuttua korvien välissä, että saisit oikean tahtotilan ja laihtuisit pysyvästi? Uskoakseni haluat varmasti elää pitkään jo pelkästään sen vuoksi, että sulla on lapsia.
[/quote]
Ei huomautella ja en ole huomannut et kukaan tuijottaiskaan, istuvissa vaatteissa en mielestäni näytä noin pahalta mitä mitat antais ymmärtää. Mielestäni minulla on kohtalaisen hyvä itsetunto, että jos joku tuijottaisikin, niin ei haittais ja jos joku jotain huomauttaisi, niin tiedän kyllä kommentoimattakin että olen lihava ja että pitäis laihduttaa.
En tiedä minkä pitäis muuttua, jotta pystyisin laihtumaan, varmaan jotain terapiaa pitäis saada ja jonkinlainen oikea motivaatio, vaikeaahan se olis luopua tavasta, joka on aina tuonut niin paljon apua ja ei muutakaan osaa.. Tiedän kyllä miten laihdutetaan, se ei ole ongelma. Ainakin jotenkin tuo herkkujen ympärillä pyörivä ajatusmaailma pitäis muuttua ja se, että palkitsen, lohdutan ja täytän kaiken tyhjiön elämästäni herkuilla. Näin ollut lapsesta asti, jos olisin saanu vapaasti herkkuja syödä lapsena, niin olisin varmaan silloin jo ollut lihava.. Nyt tilanne räjähti käsiin vasta kun muutin omilleni ja ei ollu enää vanhemmat pitämässä rajoja.
Ja luulen siis nyt olevani hieman lähempänä ratkaisun avaimia, kun olen ihan vasta lähiaikoina myöntänyt tuon ahmimisjutun ja tunnesyöppöyden.. On ainakin joku mistä lähteä asiaa työstämään, tuntuu vain että ei vaan väsyneenä pikkulapsiarjessa ehdi ja jaksa panostaa itseensä ja usein tulee sorruttua lohduttamaan itseään raskaan päivän jälkeen herkuilla ja sen myötä nyt sitten tosiaan painankin enemmän kuin koskaan tähän mennessä ja vähän mietityttää että mitäs nyt... Ammatillinen apukin on aika vaikeasti saatavilla ainakin julkisella puolella.. Siellä kun hoidetaan oiretta(jos sitäkään), ei itse ongelmaa.
Mieheni on ylipainoinen, mutta ennemmin sporttinen kuin lihava, eikä rakastelu ole vaikeaa. Ainoastaan en jaksa ratsastaa kauaa, kun jalat (tai ranteet jos nojaan käsiin) väsyy, mutta muuten ei tule mieleen mitään ongelmia.. No tietty en mihinkään älyttömiin asentoihin väänny, mutta eipä oo ollu tarvis ees kokeilla :D
Sanottiinko neuvolassa tai synnärillä painosta mitään? Paljon painoit, kun aloit odottamaan lapsiasi?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:48"]
Sanottiinko neuvolassa tai synnärillä painosta mitään? Paljon painoit, kun aloit odottamaan lapsiasi?
[/quote]
Muutaman kilon vähemmän ku nyt, tietty ihan asiallisesti käytiin läpi että olen sairaalloisen lihava ja jouduin erityisseurantaan, ravitsemusterapeutille yms yms ja että paino ei sais nousta yhtään yms riskit. Mutta ihan asiallisesti ja hienotunteisesti kohdeltiin joka paikassa, jotkut sano sit jämäkämmin ku toiset(niinkuin se nyt mitään auttais). Ja paino ei yhtään noussutkaan, itsekuri piti kun oli niin kovat panokset ja kuitenkin lyhyt aika tuo raskausaika, mutta lasten syntymän jälkeen on ollut todella pahat ahmimiskaudet ja yllättäen kilot ropisi takas. Näin jälkeenpäin voisin sanoa että käyttäydyin kuin alkoholisti joka saa pitkästä aikaa viinaa :O
Kauanko sinulla kesti lihoa nykyiseen painoosi? Omistitko vaa'an, kun niin tapahtui?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:00"]
Kauanko sinulla kesti lihoa nykyiseen painoosi? Omistitko vaa'an, kun niin tapahtui?
[/quote]
Noin 15vuotta kaikenkaikkiaan. Olen kyllä aina omistanut vaa'an, mutta kilot ovat tulleet hiljalleen lukuunottamatta tuota kun omilleni muutin ja lihoin vuodessa montakymmentä kiloa ja jouduin uusimaan koko vaatekaapin. Loput on tulleet pikkuhiljaa ja helppo kuitata se normaalina vaihteluna kunnes huomaa että oho taas tullu 10kg. Olen myös laihduttanut useita kertoja, tai paremminkin kymmeniä, ehkä satoja. Kaikki on tullut takaisin korkojen kera. Aina vannon että en liho enää takaisin, mutta sitten tulee taas mättämiskausi ennemmin tai myöhemmin. Välillä on myös kausia että syön kohtalaisen järkevästi, mutta aineenvaihdunta on kaiken tuon jälkeen tosi sekaisin ja motivaatio kärvähtää aina nopeasti sitten muutenkin.
Nyt hyvää yötä, kurkkaan huomenna jos joku on vielä innostunut kysymään jotain. Yllätyin ettei mitään haukkumaviestejä tms ole vielä ainakaan tullut lainkaan.
[/quote]