Miksi lähes kaikki mun tuntemat ruokafanaatikot on ylipainoisia?
Tiedän useita ihmisiä, jotka suhtautuvat mielestäni lievästi sanottuna fanaattisesti syömiseen. Lähinnä paasaavat loputtomasti viljojen, hiilihydraattien, kasvirasvan, lisäaineiden jne jne jne "myrkyllisyydestä". En tiedä noudattavatko he itse näitä oppejaan kuinka tiukasti. Useimmat ovat ylipainoisia ja kärsivät omien sanojensa mukaan kaikenlaisista vaivoista.
Sitten tuttavistani ne, jotka suhtautuvat syömiseen rennosti (mutta syövät kuitenkin mielestäni terveellisesti, eivät välttele mitään edellä mainittuja) ovat hoikkia ja hyvinvoivia.
Sattumaako vain?
Tuskin tuommoinen älytön syömisistä stressaaminen ja niiden rajoittaminenkaan terveydelle hyväksi on.
Myönnettäköön, etten tahdo jaksaa ainaisia ruoka- ja terveys"keskusteluja" (luentoja)...
Kommentit (4)
Minulla ei mitään kokemusta moisesta. En tosin tiedä tai tunne ruokafanaatikkoja. Ystäväpiiri ja lähisukulaiset ihan normaalipainoisia ja liikkuvia ihmisiä. Töissä joitain ylipainoisia, mutta eivät siitä huutele tai vouhkaa, miksi pitäisi?
Olen 38v. ja neljässä työpaikassa ollut. Tämä siis minun kokemukseni.
Mun suvussa on useampi ylipainoinen, mutta kukaan heistä ei ole ruokafanaatikko. En oikeastaan tunne yhtään ruokafanaatikkoa.
En oikein tiedä. Kaveripiiriini kyllä kuuluu hyvin ylipainoinen nainen, jolle ei mikää ruoka-aine sovi, siis mikään terveellinen. Pizzat ja hampparit jostain syystä sopivat. Jonkinlaista ruokafanatismia tuokin on, että kaikki terveellinen vältetään kun vatsalle ei sovi, turvottaa jne mutta kilo irtokarkkia menee alas ilman ongelmia.
Itse olen ns terveellisen ruoan ystävä ja kyllä minultakin ylimääräisiä kiloja löytyy ettei kaikki kai ole niin mustavalkoista.
Saman olen huomannut. Kun se ruoka on riippuvuus niin se on mielessä koko ajan ja siitä vouhkataan jatkuvasti.