Miten helpottaa nuhaisen taaperon unta?
puolitoistavuotiaalle tuli räkätauti. Annoin särkylääkkeen yöksi. Heräilee kuitenkin itkemään vuolaasti, kun nenä vetinen ja nukkuminen unitutin kanssa vaikeaa. Onko vinkkejä, miten helpottaa pienen oloa?
Kommentit (7)
Minä olen käyttänyt lasten Otrivinia. Ensin illalla lämmin kylpy, että nenä lähtee valumaan ja sieltä saa enimmät räkäpallerot pois, sitten suihkaukset Otrivinia. Huoneeseen vielä ilmankostutin päälle, harsoon lapsen lähelle tai lapsen rintakehään vicks - voidetta ja lapsi pystyy nukkumaan. Pääty ylös. Nuhan kunnollinen hoito antaa lapsen nukkua yöt ja levätä, vähentää korviin kohdistuvaa kipua ja painetta ja lyhentää (oman kokemuksen mukaan) yskää, kun limaa muodostuu vähemmän.
Valkosipuli! Pilko tuoretta valkosipulia esim 3 kynttä jonkun ohuen kankaan sisään ja pistä vaikka sängyn päätyyn patjan ja reunan väliin. On toiminut ainakin meillä :)
Ja hunaja myös, auttaa eniten yskässä, mutta helpottaa myös nuhanenää. Lusikallinen ennen nukkumaan menoa.
Nenäfriida. Sängyn päätyä ylemmäs. Viereen nukkumaan. Vaporizer.
Vicks vaporubbia kankaaseen lähelle. Suolatippoja nenään.
Vaporizer ei auttanut meillä.
Puoli-istuvaan asentoon vain nukkumaan ja itse viereen. Korjaatte asentoa sitten yön aikana.
Räkäimuri. Eli pitkä letku, jota sinä olet.
Laitoin sängyn viereen menthol-löylytuoksua vesikippoon. Pysyi nenä auki.