Ihmiset (naiset), jotka välittävät enemmän koiristaan kuin ihmisistä
Ääääh en kestä enää näitä ämmiä. Jokainen facebook-päivityskin tyyliin "Ethän jätä koiraa kuumaan autoon kesällä" tai "Pitäis hirttää munista kattoon nää koirien myrkyttäjät".
Joo mustakin koirat on ihan kivoja ja toivon niille kaikkea hyvää, mutta alkaa menemään vähän yli tää. Huvittaa kun nämä koiranomistajamamit haluaa aina kouluttaa muita ihmisiä siitä miten koirien kanssa pitää olla oikeaopisesti. Joo kiitos mä tulin teille kahville, en oppitunnille. Mä voisin kyllä opettaa sulle miten ihmisten kanssa ollaan :D
Kommentit (52)
Minä olen varmaan hieman tuollainen, vaikka suurpiirteisempi olenkin eläinten hoidon kanssa ja en kyllä jaksa vouhkata kun olen aikanaan ihan tarpeeksi tehnyt töitä eläinten parissa ja aihe nyt ei vain jaksa herättää muuten niin suuria intohimoja. Lemmikeillämme on jopa ihmisten nimetkin. Mieheni kanssa eletään kaksin ja molemmille teetetty sterilisaatio, ettei lapsia tule häiritsemään mukavaa (eläinperheen) arkea. Enkä muutenkaan pahemmin välitä ihmisten seurasta, kerran kuussa kaverien näkeminen on ihan tarpeeksi, joskus melkein liikaakin. Omaa perhettä näen saman verran ja mieluummin soittelen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:30"]
No kun se koira ei osaa puolustautua ihmisten typeryyttä vastaan, täytyy jonkun puhua koirienkin puolesta...
[/quote]
No just näin. Tyhmiä ihmisiä kun aina pitää joka kesä muistuttaa koirista ja autoista ja punkeista ja kesäkissoista... Jos ihmiset ois fiksumpia niin ei tarttis.
Ja toisekseen, välitän todellakin koirista enemmän kuin jostain random naapurin Jaskasta ja sen perheestä.
Miten se on teiltä pois, jos joku välittää eläimistään? Nuo 'älä jätä koiraa autoon kesällä'-kampanjat tai 'älä osta koiraa takakontista'-jutut on ihan kennelliiton ja eläinlääkärien alunperisiä juttuja.
Onko koskaan käynyt mielessä, että se lemmikki saattaa olla se ainoa, joka ei koskaan 'petä', se ainoa 'ystävä'?
Ja joo, vinoile miten paljon vaan, tällaisiakin on.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:05"]
Miten se on teiltä pois, jos joku välittää eläimistään? Nuo 'älä jätä koiraa autoon kesällä'-kampanjat tai 'älä osta koiraa takakontista'-jutut on ihan kennelliiton ja eläinlääkärien alunperisiä juttuja. Onko koskaan käynyt mielessä, että se lemmikki saattaa olla se ainoa, joka ei koskaan 'petä', se ainoa 'ystävä'? Ja joo, vinoile miten paljon vaan, tällaisiakin on.
[/quote]
Taisi osua arkaan paikkaan...
Tunnen yhden, joka oli sanonut miehelleen koirasta, että tämä on minun vanhuudenkaverini. Miesparka yrittää vaikka mitä, mutta koira menee edelle.
.
Tiedän toiseb, joka sanoi yhdessä tilaisuudessa omalla puheenvuorollaan, mitä rakastaa maailmassa eniten. Koiriaan. Onhan se tytärkin (6v) ihan mukava, mutta kun mä olen nää koirat ihan pennista asti kouluttanut ja itse jalostanut. Tytär oli kakkosena ja tais puoliso olla 3.
Minä haluan suojella ihmisiä meidän koiralta kun kerron ettei saa mennä halaamaan tai työntää sormia auton ikkunasta, tai mitä koiria heikosti tuntevat saattavat tehdäkään. Nukkuvaa koiraa ei pidä mennä hipelöimään jne. Koirat on vaativia lemmikkejä, omistajan pitää olla skarppi.
Jep jep, minulla myös tällainen kaveri. Huvittavaa onkin, että suurinta osaa ihmisistä kohtelee kuin he olisivat ilma. Pahimpia on nää, jotka antaa eläimilleen ihmisnimiä. Mä en kestä! :D
[/quote]
Kyllä nämä, jotka antaa lapsilleen eläinnimiä on pahempia.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:30"]
Jep jep, minulla myös tällainen kaveri. Huvittavaa onkin, että suurinta osaa ihmisistä kohtelee kuin he olisivat ilma. Pahimpia on nää, jotka antaa eläimilleen ihmisnimiä. Mä en kestä! :D
[/quote]
Kyllä nämä, jotka antaa lapsilleen eläinnimiä on pahempia.
[/quote]
Olipa huone cambäkki! Menes nukkumaan, kuulikko?
Hyvähän se on, jos mt-ongelmaiset löytävät merkityksellisen eläinsuhteen, jos nyt ei mietitä heidän lapsiaan tai muita asioita, jotka jäävät lapsipuolen asemaan tuollaisessa elämässä.
Se sitten onkin jo kaikilta muilta pois, jos nämä eläintenpalvojat liittoutuvat ja markkinoivat nuorisolle ihmisvihaa muodikkaana, ja sotkevat eläintenkin asiat alkaessaan ajaa vääristyneitä vaatimuksia eläinsuojeluun, jolloin sinne ei jää täyspäisille pelitilaa ja koko kentän arvostus laskee.
Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen.
Mä niin tiedän mistä puhut, tunnen kymmeniä juuri tuollaisia ihmisiä!
No kun se koira ei osaa puolustautua ihmisten typeryyttä vastaan, täytyy jonkun puhua koirienkin puolesta...
[/quote]
Lähe meneen
Yksikin nainen otti 2 koiraa. Olisi kouluttanut ensin lapsensa. Näyttelyissä kyllä juostaan. Mutta ehkä niissä lapsissa ei ole ainesta mitä kouluttaa. Ei siis pahalla, mutta onko noi koiranomistajat heikkolahjaisempia?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:37"]
Yksikin nainen otti 2 koiraa. Olisi kouluttanut ensin lapsensa. Näyttelyissä kyllä juostaan. Mutta ehkä niissä lapsissa ei ole ainesta mitä kouluttaa. Ei siis pahalla, mutta onko noi koiranomistajat heikkolahjaisempia?
[/quote]
Minä olen myös saanut sen kuvan, että suurin osa näistä koiramameista on aika WT, kämpät siivoamatta ja lapset hyppii silmille, mutta ei haittaa kunhan piskillä on hyvä olla...
Jotkut ihmiset nyt vaan ovat niin typeriä että edelleenkin jättävät koiria helteellä autoon, joten siitä pitää yhä valistaa. Mielestäsikö myös koirien myrkytys on ihan ok?
Ihminen välittää sellaisesta asiasta, joka on hänelle läheinen ja rakas. Minä taas en voi käsittää niitä, jotka keuhkoavat jostain FB:stä.
On ihan hyvä muistuttaa ihmisiä siitä koirien jättämisestä autoon. Jopa meidän Citymarketin ulko-ovissa on isohkot "älä jätä koiraa kuumaan autoon"-tarrat.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:22"]Voisiko joku selittää, miksei tällaisia miehiä ole juuri lainkaan? Useimmat miehet laittavat asiat aina siinä määrin mittasuhteisiin, että puoliso ja lapset ovat karvaisia elukoita tärkeämpiä. Ei sillä, etteikö poikkeuksia olisi, joten älkää takertuko niihin. Haluan vain kuulla mahdollisia selityksiä sille, miksi tällainen ilmiö on biasoitunut niin voimakkaasti naissukupuoleen. [/quote] No hah hah. Joo ei varmaan löydy miehiä jotka panisivat koiran vaimonjalasten edelle, kun koiraakin pitää hoitaa. Mutta löytyy kyllä miehiä joille urheilu, kalastus, auto, moottoripyörät jne menee kirkkaasti ohi vaimonjalasten.
[/quote]
Mitä ovat vaimonjalakset? Voiko vaimoon asentaa jalakset alle talvisajaksi?
Lue kunnolla. Miehelle on olemassa tämmöinen kimppa vaimojalapset. Kun löytyy uusi nuorempi kumppani, niin vaimojalapset saa väistyä. Ja tehdään uuden kumppanin kanssa uudet. Jos olisi vaimo ja lapset, niin mieskin saattaisi tajuta että ne lapset kuuluvat myös miehen vastuulle, mutta liian monelle miehelle lapset ovat joku vaimon uloke, joka automaattisesti unohtuu kun löytyy se miehen todellinen elämän ( monesko?) nainen. Joo on aiheesta syrjässä mutta itsepä kysyit, etkä ollut tajuavinasi. Eikä ole minulle käynyt näin, mutta olen päässyt / joutunut sivusta seuraamaan. Minua vain niin huvitti tämä että miehet ei laita koiria etusijalle, sehän todistaa nyt aukottomasti että miehet aina ajattelevat ensin toista ja sitten vasta omia tarpeitaan ja mielenkiinnonkohteitaan.
[/quote]