Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suhde juuri eronneeseen, onko järkeä?

Vierailija
17.07.2015 |

Siinä kysymys! Oon tavannut mukavan tyypin johon tykästyin. Ongelma on ehkä siinä, että hän on vasta eronnut, lapsiakin on....hän sanoo olevansa valmis uuteen suhteeseen, pikkuhiljaa kuitenkin. heidän suhteensa kuulema ollut huono jo pitkään ennen eroa, ja yhdessä ovat olleet lähinnä koska muuta ei ole osattu...

Häntä ei eronsa tunnu haittaavan mitenkään, mutta itse pelkään, onko tämä kuitenkin liian nopeaa etenemistä? Kokemuksia? Voiko suhde, joka on aloitettu melko pian edellisen vuosien kestäneen suhteen jälkeen, kestää mitenkään?

Älkää tuomitko, minä en kuitenkaan ole heidän eronsa syy.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:16"]

No ovat olleet yhdessä vuosia, lapset...ei kuulema muuta yhteistä, tunteet kuulema kummaltaki kuolleet ajan kanssa, eivät enää puhuneet, vaan riitelivät jatkuvasti.näin sanoi, ja olen kyllä kuullut vierestä ku on exän kanssa, jutellut, riitelyä sekin... Ja ei nyt seurustelua ihan heti, mutta on se tapailukin jo suhde. Ja aika näyttää....mutta mietityttää vaan paljon. AP

[/quote]

Jos riidellään pontevasti, niin tunteet eivät ole kuolleet, päinvastoin. Jos et tuota ymmärrä niin olet ihan liian kokematon muutenkin tuohon tilanteeseen, vaikka siihen ei liittyisi lapsia. Nämä tekevät asiasta ihan vielä eri tason pallopeliä.

Mieti miltä tuntuu, kun toinen on tottunut riitelemään koko ajan ja olemaan vereslihalla. Ensimmäisissä riidoissanne huomaat, ettei hän riitele sinun kanssasi, vaan jatkaa siitä mihin on jäänyt. Lisäksi hän järkyttyy siinä kohtaa rajusti tajutessaan, ettet olekaan se turvasatama, johon hän kuvitteli loikkaavansa, ja näet pettymyksen ja pakokauhun hänen kasvoillaan. Ei ole kiva tunne se.

Vierailija
2/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:16"]

No ovat olleet yhdessä vuosia, lapset...ei kuulema muuta yhteistä, tunteet kuulema kummaltaki kuolleet ajan kanssa, eivät enää puhuneet, vaan riitelivät jatkuvasti.näin sanoi, ja olen kyllä kuullut vierestä ku on exän kanssa, jutellut, riitelyä sekin... Ja ei nyt seurustelua ihan heti, mutta on se tapailukin jo suhde. Ja aika näyttää....mutta mietityttää vaan paljon. AP

[/quote]

Jos riidellään pontevasti, niin tunteet eivät ole kuolleet, päinvastoin. Jos et tuota ymmärrä niin olet ihan liian kokematon muutenkin tuohon tilanteeseen, vaikka siihen ei liittyisi lapsia. Nämä tekevät asiasta ihan vielä eri tason pallopeliä.

Mieti miltä tuntuu, kun toinen on tottunut riitelemään koko ajan ja olemaan vereslihalla. Ensimmäisissä riidoissanne huomaat, ettei hän riitele sinun kanssasi, vaan jatkaa siitä mihin on jäänyt. Lisäksi hän järkyttyy siinä kohtaa rajusti tajutessaan, ettet olekaan se turvasatama, johon hän kuvitteli loikkaavansa, ja näet pettymyksen ja pakokauhun hänen kasvoillaan. Ei ole kiva tunne se.

[/quote]

Tai sitten se riitely loppuu, kun ihmiset sopivat yhteen. Ei näitä voi etukäteen tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, itse olen muuttanut exän luota heti yhteen nykyiseni kanssa. Kaikki tolkuttivat että ei tuu kestämään ja että yhteen meette takas. No yök! En surrut sekunttiakaan sitä eroa (paitsi lapsen takia) ja yhdessä olimme 12 v.! Nykyisen kanssa ollut 18v ja todella onnellinen. Tiedän myös että exäni sisko ja sen mies kun erosivat n 13v sitten niin se mies meni samana iltana baariin ja löysi naisen jonka kanssa on vieläkin. Ja se sisko puolestaan ennen eroa jo löysi miehen jonka kanssa oli 12v.

Vierailija
4/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että riitely loppuu, kun miehellä on raivoisa suhde vielä meneillään ja lapsiakin on? Voihan sitä vaikka tempaista autolla vastaantulijan eteen ja kokeilla, ehtiikö se väistää. Ei voi etukäteen tietää. Mutta ei ehkä kannata lähteä kokeilemaan.

Kukaan ei lähde tuohon kokeeseen ellei ole itse jotenkin keskenkasvuinen itse, ja silloin asettuu yhdeksi lapsista kilpailemaan isukin huomiosta. Joko se isukki kiusaantuu siitä, jos on hyvä ihminen ja lapset kärsivät, tai isiä se oikein riemastuttaa kun hänestä ihan tapellaan, ja siinä tapauksessa hän on aikas paska jätkä ja ö-sarjan kiertopalkinto.

Vierailija
5/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:11"]

Ai että riitely loppuu, kun miehellä on raivoisa suhde vielä meneillään ja lapsiakin on? Voihan sitä vaikka tempaista autolla vastaantulijan eteen ja kokeilla, ehtiikö se väistää. Ei voi etukäteen tietää. Mutta ei ehkä kannata lähteä kokeilemaan.

Kukaan ei lähde tuohon kokeeseen ellei ole itse jotenkin keskenkasvuinen itse, ja silloin asettuu yhdeksi lapsista kilpailemaan isukin huomiosta. Joko se isukki kiusaantuu siitä, jos on hyvä ihminen ja lapset kärsivät, tai isiä se oikein riemastuttaa kun hänestä ihan tapellaan, ja siinä tapauksessa hän on aikas paska jätkä ja ö-sarjan kiertopalkinto.

[/quote]

Oikeasti kun se maailma on paljon monimutkaisempi paikka kuin noissa teidän jutuissanne. Voit tutustua vaikka Einojuhani Rautavaaran elämänvaiheisiin.

Vierailija
6/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Eroon on aina syynsä. Minä en ikinä enää kenenkään laastariksi rupea. Muutettiin yhteen ja kihlat. Siihen päälle lapsi. Sitten vitutti asiat miten ukko hoiti ne jos edes hoiti. Eron jälkeen tajusin että ukko toi taloon samat ongelmat mitkä oli sen aikaisemmassa suhteessa ollut koska ei ollut käsitellyt niitä mitenkään eron jälkeen. 6vuoden yhteiselon jälkeen erosimme ja silloin ukko sanoi minulle että sainpahan näyttää ex vaimolle että kyllä heti eron jälkeen voi saada toimivan parisuhteen mikä kestää vuosia. Eli olin oikeasti vain kapulana millä ukko näytti exälleen! Kaikkien niiden vuosien jälkeen. Tuo jos mikä söi sisältäni hyvin paljon!

Vierailija
7/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ovatko he edes muuttaneet velä erilleen vai asuvatko yhdessä?

Vierailija
8/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen se joka juuri eronneena aloitin uuden suhteen. Tunteita ei ollut varmaan ollut viimeiseen vuoteen avioliitossa, pikkuhiljaa kuolleet huonon kohtelun/kommunikaation tuloksena. Pariterapiat käytiin joten kaikki oli ainakin minun puoleltani käsitelty, ja ero oli ainoastaan helpotus. Uusi suhde on kestänyt nyt noin vuoden, ja vielä tuntuu vahvalta.

Vierailija
9/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 01:11"]

[/quote]

Oikeasti kun se maailma on paljon monimutkaisempi paikka kuin noissa teidän jutuissanne. Voit tutustua vaikka Einojuhani Rautavaaran elämänvaiheisiin.

[/quote]

Niin? Olen tutustunut. Mitäköhän ne todistavat tässä tilanteessa, jossa selvästi kokematon ihminen miettii, kannattaisiko hänen lähteä seikkailemaan riitelevän parin väliin, jossa liehuu reunamilla joukko lapsiakin satelliitteina?

Vierailija
11/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo järkeä. Olet laastari.

Vierailija
12/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. Saat todennäköisesti exän vihat vielä päällesi. Ja muutenkin, ei kannata. Molemmilla on tunteet varmasti vielä pinnalla. Miehillä on monesti myös pakkomielle ottaa heti uusi, kun ei osata olla yksin.

Vierailija
13/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkeä, jos oikeesti tykkäät miehestä. Kohta sillä on joku toinen, jos päätät heivata sen. Miehet pääsee yli erosta nopeammin kuin naiset, en usko että siinä on enää ongelmaa.

Vierailija
14/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvinkin järkeä. Miehet tekevät useammin kuin naiset niin, että surevat epäonnistunutta liittoaan jo sen aikana, mutta eivät silti tee aloitetta eroon.  Erot ovat yleensä naisten ratkaisuja, koska miehellä on niin paljon enemmän menetettävää (lapset). Eli voi olla ihan tottakin, että mies on valmis uuteen suhteeseen.

Omalla kohdallani miehellä oli vasta eron harkinta-aika käynnissä (eron aloitteentekijänä  vaimo, jolla oli kiikarissa uusi mies) ja hän jopa asui edelleen entisessä kodissaan, kun tapasimme. Olemme olleet nyt jo melkein 20 vuotta yhdessä, tuplasti pidempään kuin heidän koko tuttavuutensa kesti.

Vierailija
15/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli eronnut kolme kuukautta ennen tapaamistamme. Nyt olemme olleet yhdessä lähes 4 vuotta, enkä ole kenenkään vihoja saanut päälleni.

Vierailija
16/34 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät asu yhdessä, mutta miehellä ei ole vielä omaa asuntoa, kaverin luona majailee.on kuulema etsinyt koko ajan, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt. On kyllä käynyt jotain asuntoja katsomasa.ja lapsia tietysti käy exän luona katsomassa usein, kun ei niitä oikein voi sinne kaverin nurkkiin ottaa.

AP

Vierailija
17/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä sanota et niin monta vuotta kun on yhdessä ollut ollut, niin monta kuukautta menee toipumiseen erosta.
Kannattaa siis miettiä...

Vierailija
18/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:01"]Eikös sitä sanota et niin monta vuotta kun on yhdessä ollut ollut, niin monta kuukautta menee toipumiseen erosta.
Kannattaa siis miettiä...
[/quote]

No tuota vähän ajattelinkin, että vaikka tunteita ei ole ollur, niin kai sitä jonkunlainen kiintymys toiseen on ollut, jollei kerran ole osattu erota...ja että voiko 10 vuotta pyyhkiä noin vain pois? Vähän epäilen, vaikka mies muuta väittääkin...en jotenkin usko, että yhteen palaisivat.

Ja ne yhteiset lapset, heidän takiaanhan joutuvat olemaan tekemisissä, että sikälikin toisesta kun ei koskaan eroon pääse, kun ne lapset sitovat.

Heidän erosta on vasta pari kuukautta..

Voi vitsi, nyt kun luen itsekin mitä kirjoitan, ni alkaa epäilemää enemmän koko jutun toimivuutta...

AP

Vierailija
19/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat? Lapset voivat reagoida uuteen tilanteeseen hyvin tai huonosti. Hankalaa tulee olemaan enkä kyllä luottaisi tuollaiseen mieheen. Pari kuukautta erosta on ihan liian lyhyt aika millekään uudelle suhteelle, usko pois. Ei siinä ajassa olla vielä sovittu lasten tapaamisia yms. Onko kyseessä avioero? Ei sekään ole vielä edes virallista.

Vierailija
20/34 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kantapään kautta oppinut, että en ota juuri eronnutta