suhde juuri eronneeseen, onko järkeä?
Siinä kysymys! Oon tavannut mukavan tyypin johon tykästyin. Ongelma on ehkä siinä, että hän on vasta eronnut, lapsiakin on....hän sanoo olevansa valmis uuteen suhteeseen, pikkuhiljaa kuitenkin. heidän suhteensa kuulema ollut huono jo pitkään ennen eroa, ja yhdessä ovat olleet lähinnä koska muuta ei ole osattu...
Häntä ei eronsa tunnu haittaavan mitenkään, mutta itse pelkään, onko tämä kuitenkin liian nopeaa etenemistä? Kokemuksia? Voiko suhde, joka on aloitettu melko pian edellisen vuosien kestäneen suhteen jälkeen, kestää mitenkään?
Älkää tuomitko, minä en kuitenkaan ole heidän eronsa syy.
Kommentit (34)
No oletteko keskustelleet siitä, miksi ovat eronneet? "huono suhde pitkään" ei kerro mitään kyllä ihmisestä. Miksi ylipäänsä pitää heti ajatella, että on parisuhteessa. Eikö voi rauhassa ensin tutustua toiseen ja sitten kuukausien jälkeen vasta alkaa pohtia, että onko suhteeseen alkamisessa järkeä?
Laastarisuhteeksi sitä kutsutaan, jos heti kohta eron jälkeen uuteen suhteeseen alkaa. Joskin voi nämä laastarisuhteetkin sitten kestää vaikka loppuelämän.
Ei välttämättä huono ajatus. Itsekin hyppäsin nykyiseen suhteeseeni oltuani 2 päivää sinkkuna. Tai 2pv sinkkuuden jälkeen aloin tapailla nykyistä miestäni ja elän nyt paremmassa parisuhteessa kuin ikinä. Onnellinen olen, että mies oli sinnikäs vaikka alkuun vähän vastustelinkin juuri tämän syyn vuoksi.
No ovat olleet yhdessä vuosia, lapset...ei kuulema muuta yhteistä, tunteet kuulema kummaltaki kuolleet ajan kanssa, eivät enää puhuneet, vaan riitelivät jatkuvasti.näin sanoi, ja olen kyllä kuullut vierestä ku on exän kanssa, jutellut, riitelyä sekin...
Ja ei nyt seurustelua ihan heti, mutta on se tapailukin jo suhde. Ja aika näyttää....mutta mietityttää vaan paljon.
AP
Kuuleppa jos sä haluat ruveta väliaika pilluksi niin mikäs siinä :D
Älä tee sitä! Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että etsi joku muu, säästyt paljolta.
T: laastari
Älä sitten itke kun ukko palaa exänsä kanssa yhteen. Me palasimme yhteen ja joku eukko jäi miehen perään itkemään.
Mun entinen mies löysi eromme jälkeen heti uuden. Yhteen asettuivat heti pikavauhtia. Kihloihin, naimisiin ja yhteinen velka. Ei tainnut tyttö tietää, että entistä vaimoaan ruikutti takaisin. Olisin halunnut varoittaa, eron syistä ja takaisin anelemisesta, mutta tuskimpa tuo olisi minua uskonut. Suhde on kuitenkin kestänyt jo tovin. Toivottavasti ovat onnellisia ja mies oppinut virheistään.
No, toivottavasti ei ole minun exä. Meillä minun tunteet kuolivat huonon kohtelun vuoksi. Vielä lähtöpäivänä mies itki, että en lähtisi. Sanoi rakastavansa minua vielä..
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:16"]
No ovat olleet yhdessä vuosia, lapset...ei kuulema muuta yhteistä, tunteet kuulema kummaltaki kuolleet ajan kanssa, eivät enää puhuneet, vaan riitelivät jatkuvasti.näin sanoi, ja olen kyllä kuullut vierestä ku on exän kanssa, jutellut, riitelyä sekin... Ja ei nyt seurustelua ihan heti, mutta on se tapailukin jo suhde. Ja aika näyttää....mutta mietityttää vaan paljon. AP
[/quote]
Älä lähde tuohon. Jos vielä exän kanssa puhelutkin on riitelyä, se kertoo vaan tunteista. Vihakin on tunne. Ja niihin tunteisiin ei tervejärkinen lähde itseään vetämään väliin.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:37"]Eivät asu yhdessä, mutta miehellä ei ole vielä omaa asuntoa, kaverin luona majailee.on kuulema etsinyt koko ajan, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt. On kyllä käynyt jotain asuntoja katsomasa.ja lapsia tietysti käy exän luona katsomassa usein, kun ei niitä oikein voi sinne kaverin nurkkiin ottaa.
AP
[/quote] Sen verran riitaisalta erolta kuulostaa että jos ei ihan sielunkumppani ole niin en jaksaisi. Erityisesti kun sulla ei mitään samantapaista tilannetta itelläs että voisitte ns tukea toisianne. Tarkoitan että voi mennä aika yksipuoliseksi auttaminen ja tukeminen elämän asioissa
ei mitään järkeä. miten luulet, että sinut nähdään esim sukulaisten silmissä?? tietenkin sinä lorttona, joka perheen hajotti. ero lapsiperheessä on hidas ja teillä tulee olemaan todella vaikeaa.
Kyllä se suhteen onnistuminen on viime kädessä kiinni ihmisten persoonista, ihmissuhdetaidoista ja motivaatiosta, ei siitä, kauanko suhteitten välissä on kulunut aikaa. Mutta totta kai uusi suhde joutuu lujille, kun vanhassa on selvittelyä, ja mahdolliset lapset pitää tietysti aina pitää etusijalla.
Itse olen vaihtanut kumppania jokseenkin lennosta. En suosittele perheellisille, mutta nuorelle, perheettömälle ihmiselle se oli rehellisin mahdollinen ratkaisu. Huomasin rakastuneeni toiseen, tunnustin asian ensin omalle kumppanille ja heti samana päivänä sille toiselle.