Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas, nykyään ei saaa näemmä syödä edes ahventa.

Vierailija
17.07.2015 |

Joo, olen raskaana ja eka neuvolakäynti takana. Edellisestä raskaudesta aikaa seitsemän vuotta.

Th siinä selitteli niitä ruokarajoitteita ja kuullessaan että kalastamme itse kalat (merestä) totesi että olisi hyvä jos jätän kaiken muun paitsi lohen pois. Lohikin olisi hyvä jos olisi kasvatettua (!!!!) Niin ja seitiä saa syödä. Syömme kalaa siis ihan suositusten mukaan noin muutoinkin.

Välillä ihmettelen, ettei ihmiskunta ole kuollut sukupuuttoon.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Heh, kesti vähän aikaa tajuta mitä vitonen tarkoitti. Vähän pitkät piuhat =) 

Mutta joo, ajattelin th:sta huolimatta syödä jatkossakin mitä Ahti tarjoaa (paitsi silakoita, en tykkää niistä sitten yhtään).  

Jotenkin vain mennyt kauhean hysteeriseksi tämä ruokajuttu raskauden aikana. Varmaan pian kävisi helpommin tehdä lista ruuista, mitä on suotava syödä....

Vierailija
2/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saattaisi olla sinulle jotakin pientä suuhunpantavaa...

t. raskausfetissimies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lohet on muka yhtään sen parempia.

Vierailija
4/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä syönyt kohtuudella ahventa ja haukea raskausaikana. Pastöroimattomat maitotuotteet on ainoa mitkä tarkasti jätän syömättä.

Rooibos teetä ja piparminttuteetäkään ei suositella..pah, mun neuvolatäti sanoi että ihan höpöhöpöä.

Tässä tarvitaan sitä maalaisjärkeä.. huvin kypsentää ruoat ja kohtuudella kaikkea niin hyvin menee.. :) Niin ja alkoholihan on ihan täyspannassa koko raskauden ja imetysajan..ihan itsestäänselvää tällä absolutistilla.:)

Vierailija
5/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:59"]Mä olen kyllä syönyt kohtuudella ahventa ja haukea raskausaikana. Pastöroimattomat maitotuotteet on ainoa mitkä tarkasti jätän syömättä.

Rooibos teetä ja piparminttuteetäkään ei suositella..pah, mun neuvolatäti sanoi että ihan höpöhöpöä.

Tässä tarvitaan sitä maalaisjärkeä.. huvin kypsentää ruoat ja kohtuudella kaikkea niin hyvin menee.. :) Niin ja alkoholihan on ihan täyspannassa koko raskauden ja imetysajan..ihan itsestäänselvää tällä absolutistilla.:)
[/quote]

Juu huvin hjuvin..siis h y v i n kypsentää.. tää puhelin.. :P

Vierailija
6/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin et haukea ei saa syödä muita kohtudella!

Vierailija
7/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi noi suositukset menee naurettavampaan suuntaan. Kuinkahan maapallolle on kuitenkin sitten tähän päivään mennessä siunaantunut miljardeja ihmisiä rutoista, sodista ja taudeista huolimatta?

Ahven ei mielestäni ole vielä tappanut ketään ? = )

Vierailija
8/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jälleen.

Kaivoin  sen paperin esille jossa on sallitut sapuskat. Kasvatetut lohet ja jäämerenlohi sekä mm. muikku, siika, tonnikala ja sei olisivat turvallisia käyttää.

Hauki ei suositella lainkaan korkean elohopeapitoisuuden vuoksi. Itämeren suurta silakkaa (17cm ->) ja lohta sekä meritaimenta korkeintaan 1-2krt/kk korkean dioksiinipitoisuuden vuoksi.

Terkka tosiaan oli sitä mieltä että ahven, särki, säyne, kuha, lahna yms. olisi hyvä jättää kokonaan pois. Noita siis eniten syödään  meidän perheessä. Haukea vähän vähemmän, siikaa harvoin koska sitä ei tule kovinkaan usein. Meritaimen on myös harvinaista herkkua, ehkä juuri sen kerran kuukaudessa syödään. Muikkua ei olla saatu kertaakaan, koska pitäisi verkoilla kalastaa ja sitä emme kauheasti harrastele.

Kaupasta ostetaan muutenkin tosi harvoin kalaa. Eipä silti ole kauheasti järkeä kun pakkanen on nytkin piukassa kalaa. Eli on ihan periaatekysymys tämäkin. Luulisi, että itse pyydystetyt kalat noin muutoinkin ovat turvallisempia. Mistäs sitä tietää, kuinka kauan kaupan kalat ovat olleet myynnissä.

Vierailija
9/12 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmettelen, ettei ihmiskunta ole kuollut sukupuuttoon.

Vielä ehtii.

Mihin th perusti nämä suosituksensa?

Vierailija
10/12 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa kaikkea mitä lääkäri tai sairaanhoitaja sanoo, ovat ihan tavallisia ihmisiä mielipiteineen.

Hoitovirheisiin on moni kuollut mutta niistä vaietaan tietenkin.

Vierailija
11/12 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Ilmeisesti elohopeakertymiin ja mahdollisiin loisiin. Kun ei kuulemma ole oikein tietoa noista määristä niin olisi hyvä jättää kokonaan väliin. Ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
12/12 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v ikäero!?

No ei ainakaan pitäis eroa tulla.