Onko 20-vuotias vielä pikkutyttö?
Kommentit (12)
Tuli mieleen tästä se kun siivosin kaappeja ja löysin opiskeluaikaisia papereita. Opiskelin siis yliopistossa. Olin kirjoitellut juurikin noin 20-vuotiaana vihkoon mielestäni todella hienoja ja syvällisiä mietelauseita. Nyt kun luin ne niin voi jumaleissön miten infantiileja, en voinut uskoa silmiäni että olin pitänyt niitä joskus ylös kirjoittamisen arvoisina :D.
Aika lapsellisia vielä ovat mutta lain edessä aikuisia toki.
No ei todellakaan, aikuinen nainen. Pikkutyttö on alle 13-vuotias eli alle teini-ikäinen.
Se riippuu ihmisestä. Jotkut 20-vuotiaat todellakin ovat vielä pikkutyttöjä, ja saattavat näyttääkin ihan lapselta, jotkut taas hyvin aikuisia. Itse olin 20-vuotiaana yläaste-ikäisen näköinen, ja aika kakara muutenkin. Koerkeakoulun pääsykokeista kun lähdin, niin kuulin kun yksi opettaja totesi, että olipas söpö pikkutyttö.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:53"]
Tuntuu olevan joillekin epäselvää.
[/quote]
Ainoastaan sille yhdelle päästään vialla olevalle ikäerohullulle.
Minä olen 20v enkä tunne itseäni aikuiseksi, koska kukaan muukaan ei ajattele niin. Pääsen bussissa lasten lipulla ja baarissa kysyvät vielä tiskilläkin papereita. Joo, olen lyhyt ja näytän kuulemma 12-vuotiaalta.
Aikuisuus tulee mielestäni paitsi iästä myös itsenäisyydestä ja tietystä järkevyydestä. Aika lapsellista meininkiä oli joidenkin kämppisten kanssa, tuon ikäisten, jotka olivat ekassa omassa kämpässä.
Riippuu tietysti ihmisestä, mutta yleisesti ottaen: on.
On se. Täysi-ikäinen lapsi. Miksi kysyt?
Olin kyllä todella naivi parikymppisenä. En sanoisi kylläkään pikkutyttö, ihan fyysisesti aikuinen.
Tosin varmaan kymmenen vuoden kuluttua mietin taas samaa, että olinpa naivi silloin kolmekymppisenä :D Niinhän se vissiin tahtoo mennä.
N28 (kk kuluttua 29 :))
On. Täysin lapsi vielä. Aika moni asuu monta vuotta vielä vanhempiensa luona tuosta iästä, et miettikää sitä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:56"]Aika lapsellisia vielä ovat mutta lain edessä aikuisia toki.
[/quote]
Näin. Henkisesti hyvin epäkypsiä.