Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni kirjanen Modiglianin töistä - kuvakirjat aikuisille - uusi tuoteideako taidetöistä?

Vierailija
26.02.2022 |

Minulla on pieni kirjanen Modiglianin töistä - älypuhelimen kokoinen! Jo vuosia sitten ajattelin, että... Uusi tuoteideako???

Jo vuosia sitten ajattelin, että olisi kiva tehdä taiteilijoiden töistä kuvakirjoja, joita ihmiset voisivat selailla lasten tavoin kun esimerkiksi ajelevat yleisissä kulkuneuvoissa kuten minä muinoin Modigliani kirjasen kanssa.

Nyt näyttää siltä, että tajuamatta itsekään olen ollut luomassa jonkunlaista kuvakirjaa aikuisille, joka on netissä ja jota voi selata puhelimesta. Tämähän olisi ihan uusi tuote jonka kaltaista ei markkinoilla ole ennen ollutkaan...

Ehkäpä kehittelen tätä ideaa kun on niin hirveästi kuvia, että en tiedä miten niitä pitäisi käsitellä... Joku blogikaan ei oikein toimi...

Nimimerkki

paintersgallery.blogspot.com

artworksbyig.blogspot.com

26.02.2022

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se koko, isotkin taidekirjat latistavat kokonaisuuden eikä yksityiskohdista saa selvää.

Vierailija
2/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se koko, isotkin taidekirjat latistavat kokonaisuuden eikä yksityiskohdista saa selvää.

En kyllä ole samaa mieltä.

Mutta ei kyllä ole sopiva ihan kaikille töille - mutta niille joille sopisi voisi olla ideaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modigliani kirjasen koko on 12 x 17 cm ja ihan toimiva juttu on kyllä. Modiglianin 'kaltaisia' taiteilijoita on paljon... haluaisin pienen kirjasen Degasin, Matissen, Picasson jne jne töistä...

Vierailija
4/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia pieniä kirjasia on tehty jo 1900-luvun alusta lähtien eri puolilla maailmaa. Idea ei ole uusi. Minulla on useampia, hieman eri kokoisia, mm. Pisarro, Toulouse-Lautrec, vanGogh, Matisse ja painettu Ranskassa, Englannissa, Belgiassa...

Ei kannata satsata tuohon liikeideana.

Vierailija
5/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia pieniä kirjasia on tehty jo 1900-luvun alusta lähtien eri puolilla maailmaa. Idea ei ole uusi. Minulla on useampia, hieman eri kokoisia, mm. Pisarro, Toulouse-Lautrec, vanGogh, Matisse ja painettu Ranskassa, Englannissa, Belgiassa...

Ei kannata satsata tuohon liikeideana.

Ap puhuu kännykkäsovelluksesta. En usko, että ihmiset innostuisivat taiteesta appin kautta, jossa ei ole muuta kuin taidekuvia. Pitäisi olla muukin tulokulma, peli tms. Tekijänoikeudet rajaisivat rahastamista muiden maslauksilla. Ne sitten, joita taide kiinnostaa tuskin tyytysivät johonkin miniversioon tauluista.

Vierailija
6/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on kännykät ja netit, niin wikiart on kätevä paikka tiirailla taidetta.

https://www.wikiart.org/en/edgar-degas

Jos haluaa ostaa sähkökirjoja, niin esim.

http://www.delphiclassics.com/product-category/other-delphi-series/mast…

ja tietty kindle jne. Fyysisiä taidekirjoja kannattaa etsiskellä eurooppalaista divareista netin kautta, esim. https://www.kennys.ie/  , postikulut 1€/kirja.

Vierailija
7/7 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä wikiart! Katson heti!