Kuittien käsittely raskaana (bisfenyyli A)
Heippa hei.... Olen kassatyössä, eli käsittelen paljon ostokuitteja. Yritin googlata mutten löytänyt virallista suositusta, kuinka paljon on "paljon" kuittien käsittelyssä ? Eli tarvitseeko sitä vältellä niin paljon että joudun vaihtamaan töitä? Miss vaiheessa raskautta se on isoin riski? Kenelläkään tietoa? Ei uskomuksia kiitos, olen tieteen ystävä.
Kommentit (22)
Entäpä jos käytät vaikka puuvillahanskoja.
Ei herranjestas, nyt mä kyllä hajoan. Tän on pakko olla vitsi!
Teen elintarviketyötä, puuvillaiset ym ei käy. Kertakäyttöhanskoja kyllä on, mutta mielummin olen ilman niin saan koko ajan pidettyä kädet puhtaana .
On se raskaana olo nykypäivänä vaikeaa...
Miten toisen työturvallisuus voi olla teille vitsi? Jos itse hypistelisitte jotain samaa kemikaaliesinettä melkein 40 tuntia viikossa, niin kai haluaisitte tietää, voiko sillä olla haittavaikutuksia sikiölle.
Onko siis kellään tietoa asiasta vai ei? Ap
Ja tarkennettakoon vielä, että en ole ap, mutta altistun itse työssäni vaarallisille kemikaaleille eikä se naurata mua yhtään.
Annos tekee myrkyn. Ei normitallaaja siihen kauppakuittiin koske montaa sekuntia viikon aikana, mutta kassatyöntekijä koskee.
t. 10.
Ota yhteys työsuojelupiiriin tms?
Mulla ei ole tietoa asiasta, mutta pyrkisin välttelemään BPA:ta muilla elämän osa-alueilla ja yrittäisin "elää niiden kuittien kanssa". Eli eväsrasiat ja juomapullot vaihtaisin lasisiksi ja vapaa-ajalla jättäisin kauppakuitit ottamatta vastaan. Yritin englanniksikin asiasta googlata tietoa, mutta en onnistunut nopeasti mitään löytämään. Scholarin kautta saattaisi löytyä?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:45"]Teen elintarviketyötä, puuvillaiset ym ei käy. Kertakäyttöhanskoja kyllä on, mutta mielummin olen ilman niin saan koko ajan pidettyä kädet puhtaana .
[/quote]
Kädet puhtaana ilman hanskoja?!
Hei alapeukuttajat. Jos osaatte lukea, niin lukekaa tämä lyhyt artikkeli
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bisfenoli-A
Bisfenoli-A:ta on ihan oikeasti kuiteissa ja sillä on ihan oikeasti terveyshaittoja.
Ihmiset on aivan helvetin pihalla ympäristön kemikaaleista, olen järkyttynyt että ap:lle nauretaan :D
S-ryhmässä on ainakin käytössä myrkyttömät kuittirullat. Eli varmista työnantajaltasi millaisia rullia teillä on käytössä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:12"]S-ryhmässä on ainakin käytössä myrkyttömät kuittirullat. Eli varmista työnantajaltasi millaisia rullia teillä on käytössä.
[/quote]
Kiitos tämä oli hyvä vinkki! Enpäs tiennytkään että on erilaisia. Tarkistan heti. Ap
Miksi et käytä kassahanskoja?