Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotain kuukauden raittiina olleelta?

Vierailija
17.07.2015 |

Shoot. Jätin alkoholin siitä syystä, että aloin huomata haittavaikutuksia juomiselleni.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elämänlaatusi on parantunut?

Vierailija
2/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kaikkeen tekemiseen on enemmän, en ole enää poissaoleva perheenjäsenilleni yhtään hetkeä päivästä. Päänsäryt lähti, laskuhumalaa ei tietenkään enää ole, unen laatu on parempaa. Olen täysin kosketuksessa omiin tunteisiini, en turruta niitä enää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu raittiina tähän mennessä 62 vuotta. Haluatko kysyä multa jotain?

Vierailija
4/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tehnyt tiukkaa? Tekeekö mieli ottaa? Mitä teet sellaisina hetkinä? Joitko paljonkin, ja kuinka kauan? Teetkö tätä "vieroitusta" itseksesi?

Itsekin kun alkaa olla melko syvällä tuossa alkoholin suossa niin vinkit eivät olisi pahitteeksi...

Vierailija
5/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia haittavaikutuksia?

Vierailija
6/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen? Minkä ikäinen olet? Miten alkoholinkäyttösi on muuttunut aikojen kuluessa?

Vierailija
7/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:41"]

Onko tehnyt tiukkaa? Tekeekö mieli ottaa? Mitä teet sellaisina hetkinä? Joitko paljonkin, ja kuinka kauan? Teetkö tätä "vieroitusta" itseksesi?

Itsekin kun alkaa olla melko syvällä tuossa alkoholin suossa niin vinkit eivät olisi pahitteeksi...

[/quote]

On tehnyt mieli. Olen harjoittanut lähinnä meditatiivista itsetutkiskelua niissä hetkissä, joka todellakin toimii. Siis: totean, että kas, taas tuli mieliteko. Tuli näemmä tilanteessa, jossa vitutti. Olen siis käyttänyt vitutukseen(kin) alkoholia. Kuten myös juhlistaakseni ties mitä - viikonloppua, loman alkua, lauantai-iltaa, saunavuoroa.. jne. On ollut pysäyttävää tajuta, miten paljon sitä onkaan keksinyt verukkeita juoda.

Olin tissuttelija, mutta nyt ajattelin AA:n opeilla mennä päivän kerrallaan raittiina. Ja katsoa, minne asti pääsen.

Ei niin paskaa tilannetta ihmisellä voi ollakaan, mitä ei juomisella voisi vielä pahentaa, tässä mun motto.

ap

Vierailija
8/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä olet korvannut juomisen? 

Vierailija
9/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ja paljon joit ennen ja miksi? Asutko yksin? Oliko helppoa tehdä se päätös? Ja mitä haittoja alkoi tulla?

Vierailija
10/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tsemppiä sinulle!Raitista jatkoa myöskin toivottaen.

Vierailija
11/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaikki positiivinen asiasta. Oletko nainen vai mies?

Vierailija
12/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40- nainen.

ap

Vierailija
13/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan halua. Kehtaatkin myöntää tuollaisia.

Vierailija
14/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:34"]

Shoot. Jätin alkoholin siitä syystä, että aloin huomata haittavaikutuksia juomiselleni.

[/quote]

No mikä sille juomisellesi niitä haittavaikutuksia aiheutti? Äidinkielen osaamattomuutesi lienee yksi. Muita?

Vierailija
15/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, mun viestini hävisi jonnekin. Uusi yritys.

Ei juomisella tarvitse keksiä mitään korviketoimintaa, tekee sitä mitä ennenkin, mutta ilman viinaa.

En ole ollut koskaan virallisten kriteerien mukainen suurkuluttaja, mutta huomasin omakohtaisesti, että tissuttelulla/vähäiselläkin juomisella tulee oikeasti ikäviä haittoja arkielämään ja läheiset myös kärsivät. Eli katsoin, että on parempi kiertää korkki kiinni.

Ja kiitos tuosta hauskasta jutusta mun äidinkielen osaamattomuudesta, se todellakin pitää paikkansa ;-)

ap

Vierailija
16/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin oon ollu raittiina kohta 2,5 vuotta ilman sen kummempaa syytä, mutta en kyllä tiedä, mitä kysyttävää jollain voisi siitä tulla.

Vierailija
17/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, luin päihdekeskusteluista jonkun kirjoittaman viestin, että toiset raittiit ovat pahimpia selkäänpuukottajia. Että kun yksi sanoo, että yrittää raitistua, niin välittömästi on tätä yritystä mitätöiviä raittiita heti ketjussa mukana, jotka leveilee paaaaljon pidemmällä raittiudellaan. 

Tässäkin keskustelussa heitä on jo kaksi vaikka on alle 20 viestiä..

Minusta fiksu ihminen kannustaa, tsemppaa ja tukee. Raittiutta ja raitistumisyrityksiä on syytä kunnioittaa ja arvostaa.

Vierailija
18/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, sulla ei vissiin ollut alko-ongelmaa? Siinä vaiheessa, kun alkaa ongelmaa olla, niin yleensä voi sanoa että oli syy lopettaa, jota sulla siis ei sanomasi mukaan sen kummemmin ollut.

Ehkä et siis voi samastua heihin, joille lopettaminen on vaivalloista ja jotka taistelevat sen kanssa. Älä siis mitätöi toisia, kiitos.

Vierailija
19/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut nyt puolisen vuotta täysin ilman alkoholia. Ilmeisesti rajumpi tilanne kuin aloittajalla. Minulla alkoivat ihan työt ja ihmissuhteet kärsiä pahoin. 

Onneksi en niin pitkällä ollut, ettei tilanne ollut korjattavissa. Esiinnyin ympärikännissä täysin epäsopivissa tapahtumissa ja sain hävetä jälkikäteen ja muut häpesivät tietty puolestani. En koskaan varsinaisesti aggressiivinen ollut, mutta harmittava. Tajuan sen hyvin nyt. 

Vierailija
20/26 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuit 20? AA vai ihan oma päätös? Tuliko viekkareita?