Paljonko maksoit asunnosta ja paljonko nyk.arvo
eli paljonko maksoit(te) asunnosta/talosta, ja paljonko saisitte jos nyt myisitte?
Kommentit (32)
92 000 vuonna 2003. Naapurista myytiin vastaava, mutta alkuperäiskuntoinen n. 135 000:lla, meidän on remontoitu. Rakennusvuosi 1972, 4 h + k kerrostalosta, ei saunaa, n. 5 minuuttia kävellen keskustaan (torille), pieni kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:26"]Yksikään av-mamma ei ole asuntoa itse maksanut, vaan loisii miehensä lompakolla. [/quote] Yhdessä tässä asuntolainaa maksellaan vaikka kämppä onkin alunperin mun ostama ennen kuin tavattiin.
[/quote]
Niin, eli nostat omaa elintasoasi miehen lompakolla.
[/quote]
Miten niin?
2005 maksoi 120 000, nyt saisi varmaan n. 20 000 enemmän. Sitä luokkaa olleet (neliöhinnaltaan) halvimmat toteutuneet asuntokaupat samalta alueelta. Asuntoa ei ole tänä aikana rempattu sen kummemmin eikä ole muutenkaan missään luksuskunnossa (vaikkakin ihan asuinkelpoisessa kunnossa, ei pienet naarmut vanhassa parketissa tms. haittaa) ja vanhassa kerrostalossa alkaa putkiremppakin olla uhkana, joten oletan että menisi seudun halvimpien hintaluokkaan.
Maksettiin 1999 miljoona markkaa, arvo voisi olla nyt n. 350 000€. Helsinki.
Me maksoimme asunnostamme 2006 254.000, naapurista myytiin keväällä ekalla näytöllä samanlainen hintaan 359.000. Tämä summa on kuultu asunnon edellisiltä omistajilta. Eli hyvin oltaisiin voitolla, jos haluttaisiin myydä. Ei haluta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:26"]Yksikään av-mamma ei ole asuntoa itse maksanut, vaan loisii miehensä lompakolla. [/quote] Tällä mammalla oli säästöjä, puolisollaan ei. Lisäksi tienaan tonnin enemmän kuin puolisoni. Kukahan tässä mahtaa loisia ja kenen lompakolla. Ja joo, jos mennään tälle linjalle, niin saisi se mies maksaa isomman panostukseni seksillä vaan mokoma pihtaa sitäkin ;-b
[/quote]
Ja tämä mamma potkaisi loisivan miehen pihalle ja osti ja maksoi asunnon yksin.
Maksettu 420.000. Arvo nyt reilu 600.000. Kerrostaloasunto Lauttasaaressa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:26"]Yksikään av-mamma ei ole asuntoa itse maksanut, vaan loisii miehensä lompakolla. [/quote] Yhdessä tässä asuntolainaa maksellaan vaikka kämppä onkin alunperin mun ostama ennen kuin tavattiin.
[/quote]
Niin, eli nostat omaa elintasoasi miehen lompakolla.
[/quote]
Juuri toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:26"]Yksikään av-mamma ei ole asuntoa itse maksanut, vaan loisii miehensä lompakolla.
[/quote]
Tällä mammalla oli säästöjä, puolisollaan ei. Lisäksi tienaan tonnin enemmän kuin puolisoni. Kukahan tässä mahtaa loisia ja kenen lompakolla. Ja joo, jos mennään tälle linjalle, niin saisi se mies maksaa isomman panostukseni seksillä vaan mokoma pihtaa sitäkin ;-b
Ostettiin v 2000. Maksoi 800 t mk. -78 valmistunut täystiilitalo ja iso tontti. Remonttia on tehty. Hyvä alue. Luulisin, että 200 t saisi nyt. Velkaa ei ole, vähän remonttilainaa
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:26"]Yksikään av-mamma ei ole asuntoa itse maksanut, vaan loisii miehensä lompakolla. [/quote] Tällä mammalla oli säästöjä, puolisollaan ei. Lisäksi tienaan tonnin enemmän kuin puolisoni. Kukahan tässä mahtaa loisia ja kenen lompakolla. Ja joo, jos mennään tälle linjalle, niin saisi se mies maksaa isomman panostukseni seksillä vaan mokoma pihtaa sitäkin ;-b
[/quote]
Mun mielestä olis parasta, jos tälle palstalle laitettais joku filtteri, joka ei päästäis läpi yhtään kommenttia, jossa käytetään sanaa 'loisii'.
Jos on pääkaupunkiseudulta ostanut, niin arvo nousujohteinen ja selvästi.
Eli Munkkiniemestä asunto aikoinaan 490 tuhatta markkaa, nyt arvo n. 300 tuhatta euroa.
Toista se on syrjäkylillä. Ihan myötätuntoni on ihmisten puolella, jotka kovalla uurastamisella sinne ovat itse rakentaneet talon ja arvo voi olla kuta kuinkin nolla. Mutta minkäs teet?