Hiv testi kokemuksia?
Ensi viikolla menossa testiin ja hieman jännittää. Ilmainen pikatestaus olemassa paikkakunnalla niin sinne menossa. Onko noi pikatestit kuinka luotettavia? Millainen testitilanne oli?
Kommentit (11)
En noista pikatesteistä tiedä kun menin terkkarin kautta verikokeeseen, ilmaista sekin.
Eipä ole ollut tarvetta :D
Mikä saa sinut pelkäämään hiviä?
Vierailija kirjoitti:
En noista pikatesteistä tiedä kun menin terkkarin kautta verikokeeseen, ilmaista sekin.
Tämä olisi parempi vaihtoehto. Pelkään vaan etten pääse testeihin tätä kautta, yths palveluiden piirissä olen. Yksityisellä toki myös mahdollista testata.
Ap
Miksi oot huolissasi asiasta? Ei hiv ole suomessa kovin yleinen.
Totta kai pääset yths kautta hiv-testiin, jos haluat. Mulle on tehty muutaman kerran. Nuorena, kun olin ollut kevytkenkäinen. Raskaana ollessa, kaikille tehdään. Ja viime vuonna uusi gyne ehdotti testiä.
Kyllä pääset. Otat yhteyttä omaan terveysasemaasi ja pyydät lähetteen sukupuolitautitesteihin, tekevät sen enempiä kyselemättä. Itse otin yhteyttä nettiviestillä omahoitopalvelussa ja sairaanhoitaja teki sen perusteella lähetteen labraan. Sukupuolitautien testaus on ilmaista.
Mulle on tehty. Normaali verikoe, ei mitään pelättävää.
Ajan sai normaalisti terveyskeskuksen kautta, sanoi vaan että haluaa hiv-testiin. Jotain 10 vuotta aikaa, tein kun selvisi että mies pettänyt toisen miehen kanssa.
Testin(verikoe) tulos tuli jo tänään oli negatiivinen, helpotus.
Mutta mistä helvetistä nää oireet sit johtuu?
Väsymys, jatkuva flunssa, nenäverenvuodot, herpes aktivoitunut pariin otteeseen, mustelmat, verisuonet pullottaa, pistelyä raajoissa jne. Perusverenkuva oli ok vielä tammikuussa. Uudestaan lääkärille mentävä mutta mitä hittoa tää on. Syöpä, leukemia, koronarokote?
Ap
Kyllä noi on ihan selvästi HIV:n alkuoireita.
Vierailija kirjoitti:
Testin(verikoe) tulos tuli jo tänään oli negatiivinen, helpotus.
Mutta mistä helvetistä nää oireet sit johtuu?Väsymys, jatkuva flunssa, nenäverenvuodot, herpes aktivoitunut pariin otteeseen, mustelmat, verisuonet pullottaa, pistelyä raajoissa jne. Perusverenkuva oli ok vielä tammikuussa. Uudestaan lääkärille mentävä mutta mitä hittoa tää on. Syöpä, leukemia, koronarokote?
Ap
Sisäilma vaikuttaa. Oletko muuttaanut silloin, kun oireet alkoivat? Tai eivät välttämättä heti ala noin laajasti.
Eikö kukaan kehtaa kommentoida :D ekaa kertaa menossa testiin niin sillä kyselen.
Ap