Rumimmat tytön nimet; Outi, Ilse, Jemina. G: Mitkä Sinun mielestäsi rumimmat?
Kommentit (26)
Mun tyttäreni on viivi, ja iiihan viivin näkönen se on. Voi vitsi. no yks tykkää yhestä, toinen toisesta.
Täältähän löytyi lista ihmisistä (kaikki edell. kirjoittajat), jotka ovat sisäisesti to-del-la rumia ihmisiä.
Sinun mielestäsikö ei ole olemassa rumia nimiä? Kaikki ovat yhtä kauniita? Omaa kauneuskäsitystään ei saisi ilmaista? Mitä, jos kerron, että minun mielestäni harmaa kerrostalo on ruma? Tekeekö sen sanominen tai sen ajatteleminen minusta laumasielun tai sisäisesti ruman? Olenko sisäisesti kaunis ja eheä ja yksilöllinen, jos sanon sen kerrostalon olevan kaunis?
21, olet luultavasti oikeassa, melkein nuo kaikki nimet ovat tietyn ikäluokan nimiä ja mahdollisesti tulevat muotiin sitten parin-kolmenkymmenen vuoden päästä kun mun penskat saa lapsia. =)
19
En ole nro 22, mutta kommentoin kirjoitustasi.
Jos sanoo ääneen (vastaa tällaiseen aloitukseen) se ON turhan negatiivisuuden viljelemistä. Kyllä, jokaisella on ne omat inhokit ja suosikit, mutta tarvitseeko niitä toitottaa?
Jos näet mielestäsi ruman ihmisen, kerrotko hänelle päin naamaa, että " kylläpäs oletkin ruma" . Vaikka tämä ihminen itse kysyisi sinulta mielipidettä ulkonäöstään, ei ole suotavaa töksäyttää niin negatiivista asiaa päin naamaa.
Negatiivisuus lisää negatiivisuutta, positiivisuus lisää positiivisuutta.
Mikään erisnimi ei ole mielestäni RUMA.
En ole sanonut, että kaikki nimet ovat yhtä kauniita. On paljoa nimiä, osa kauniita, osa mielestäni vähemmän kauniita. Mutta ne " vähemmän kauniitkin" nimet ovat aina kantajilleen kauniita ja sopivia. Siksi ne eivät ole rumia.
En pidä siitä, että niin henkilökohtaista asiaa kuin nimeä sanotaan rumaksi.
Erisnimi ja kerrostalon väri eivät ole minusta aivan vertailukelpoisia asioita.
22
En tietenkään sano kenellekään päin naamaa suoraan, että nimi tai naama tai pusero on mielestäni ruma. En sano sitä edes kierrellen. Ylipäätään, en itseasiassa arvostele ihmisiä tai heidän ominaisuuksiaan edes selän takana. Koen silti voivani av:lla tuulettaa ja avautua ilman, että se on merkki sisäisestä rumuudesta.
Minustakin nimi usein sopii kantajalleen eikä ihmisyhteydessään ole ruma, mutta nimenä, ilman yhteyttä elävään ihmiseen voin mielestäni sanoa, että joku nimi on RUMA. Tuolla minun listallani on anoppini, mummuni, kummini ja monien tuttujeni nimiä. Pidän näistä ihmisistä, eikä nimi tavallaan heidän yhteydessään ruma olekaan.
Minun listani nimet ovat etupäässä äänteellisesti rumia, paljon R-kirjainta ja kovia konsonantteja sisältäviä. Se tekee niistä minun (lapsena R-vikaisen) korvissani rumia.
Tai kirjoitinkin, kunnes tajusin, etteivät nimet ole lainkaan rumia, inhoan vain kahta sen nimistä ihmistä.
Näin se mieli toimii.
Minun korviini eivät soinnu esim. seuraavat:
VIRVA, VIRVE, MIRVA, MINERVA, TUOVI, PIRKKO, PIRJO, BARTTA, HJÖRDIS, HANNE, HANNI, HILKKA, MARJO, MERVI, MEIJU, MARKETTA, OOSA, TERTTU (vaikka onkin äitini nimi), KERTTU, KERTTULI, SIIRI, KAISA ym
Myös " väännetyn kuulloisista" en tykkää... Esim:
JENNICA, JESMINE, JONNACA, JEMICA ym
Eli nimen pitää sopia kantajalleen? Kuinka se on mahdollista? Rasmus sopii pojan viikarille ja Peppi taas tytön viikarille, kun Aada ja Amanda ovat rauhallisten pohdiskelijoiden nimiä, Into sopii etsijälle yms. Mistä nämä vanhemmat tietävät n. 2 kk ikäisestä vauvasta tulevia ominaisuuksia???
Eivor ja Gunvor ja nimet oikeasti sopivat tytöilleni. Olemme yrittäneen kolmatta lasta, ja jos tytär vielä siuntaantuu, tulee hänestä Hjördis.
Olen monasti pahoittanut mieleni, kun kysytään tyttöjeni nimiä ja kysyjä luulee minun vastattuani, että vitsailen. :(
Kylläpä on ahdasmielisiä aikuisia, nyyh!
ihan outoja nimiä minulle, luulisin miehen nimeksi ulkomailla, ihan ok nimet kyllä muuten
Alisa, Anneli, Kaisa, Kerttu, Laura, Jenny, Fanni, Toini, Maila, Liisa, Sisko, Anu, Karoliina, Tarja, Helmi, Hanne, Tuula, Paula, Pirkko, Aamu, Tuuli.
Vierailija:
ihan outoja nimiä minulle, luulisin miehen nimeksi ulkomailla, ihan ok nimet kyllä muuten
Ulkomailla en ole törmännyt moiseen nimien arvosteluun. Tuntuu olevan Suomalaisten juntti tapa. Täällä on niin pienet ympyrät varmaankin. Onneksi taas lähdemme marraskuussa vuodeksi ulkomaille asumaan, kenties jäämme sinne.
Vierailija:
Eivor ja Gunvor , Hjördis.Olen monasti pahoittanut mieleni, kun kysytään tyttöjeni nimiä ja kysyjä luulee minun vastattuani, että vitsailen. :(
Kylläpä on ahdasmielisiä aikuisia, nyyh!
Niin ja ihan ykkösinhokkini on KYLLIKKI!
Todella lapsellista!
T. Eivorin ja Gunvorin äiti
Kyllähän niitä on, noi tuli ekana mieleen.