Pelko ja turvattomuus
Pelkään mitä kamalaa tulevaisuus vielä tuokaan. Jostakin lentää joku ydinpommi ja tuhoaa. Missään ei ole turvassa hulluilta ihmisiltä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä maailma niin kaunis, että on sääli jättää tämä elämä toistaiseksi? Ehkä seuraava syntymäsi on parempi? Minäkin pelkäsin ennen kuolemaa, jopa seitsemänvuotiaana. Mutta etsittyäni koko elämäni ajan tietoa tästä asiasta olen vihdoin löytänyt sen, enkä enää pelkää kuolemaa. Älä pelkää. Sillä ei ole mitään pelättävää.
Niin.
Minun puolestani kukin tulkoot lohdutetuksi sillä uskolla jolla haluaa. Jos se antaa turvaa ja lohtua, ei kai se keneltäkään pois ole. Ainakaan jos sitä ei tulla pakkosyöttämään meille jotka emme siihen usko emmekä halua kuulla, ja kun sitä ei käytetä toisten manipuloimiseen.
Onhan se luonnollista että ihminen hakee turvaa, epävarmuus ja pelko on pahaa ja ahdistavaa. Ihminen tarvitsee aina jonkin johon turvautua. Itsellä se on sen hyväksyminen että elän täällä sen ajan kun elän, ja tyydyn siihen että elämä loppuu joskus ja jollakin tavalla. Niin kauan elän ja teen sen mahdollisimman hyvin.
Olen sinut kuoleman kanssa. En pelkää, olen nähnyt ja näen kuolemaa työni puolesta eikä se ole paha eikä pelottava asia. Suurta kunnioitusta herättävä kyllä, ja sen edessä rääväsuisinkin hiljenee. Yksi maailman luonnollisimmista asioista, mutta valtava mysteeri.
Jos sinua pelottaa, olisi hyvä käsitellä pelkosi. Tulla sitä vastaan, tutustua siihen. Tuntematon uhka on pelottavampi kuin tunnettu. En itse voi enkä jaksa elää pelkäämällä. Tiedostan ajan epävarmuuden ja sen että mitä tahansa voi tapahtua. Tai sitten olla tapahtumatta. Saan voimani ja jaksamiseni jokapäiväsiestä työstäni, luonnosta ja eläimistä. Siellä elämän kiertokulku on luonnollista ja hyväksyttyä. Sieltä saa rauhaa ja lepoa.
Ota Jeesus Kristus vastaan elämääsi ja turvaudu häneen.
Lohdutan teitä kaikkia, me kaikkia kuolemme joskus. Niin se vaan on.
Nykyään tilanne on kuitenkin paljon pahempi, ja se vaikuttaa lähes koko planeettaan.