Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eläinallergia pahentunut tai puhjennut raskauden aikana?

26.09.2006 |

Elikkä siis kysyisin kuinka on allergioille käynyt?

Minulla vaivana nyt aina kotiin tullessa: nenä alkaa vuotamaan tai enemmänkin lima valuu kurkkua pitkin, kurkku kipeytyy vähän hetken jo kotona oltuani, aamulla kun herään niin aivastelen jonkin aikaa ja samalla herätessä nenä alkaa taas vuotamaan! Lähden töihin ja se aivastelu yms jää kotiin!!

Mietinkin nyt että olenko tuolle koiralle nyt ihan kunnolla allerginen vai onko tässä ostamassamme asunnossa jotain hometta!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa faktatietoa sanoa asiaan mutta pelkään itse samaa. Kotona on koira ja tuntuu että nenä tukossa koiran ollessa vieressä ja muutenkin koko ajan paitsi juuri siivottua. Olen siivonnutkin tässä sit senkin edestä. Nyt sitten pukkas vielä keuhkokuumeen:(. Mietityttää että ovatko nämä kaikki pölyherkkyydet olleet oireita tähän.

Vierailija
2/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen siitepölyille ja eläimille, siitepölyallergiaan liittyy ruoka-allergiat tietyille mm. hedelmille ja pähkinöille. Oma kokemukseni on, että raskausaikana allergiaoireet helpottavat, pystyin syömään oireetta kaikkia hedelmiä ja pähkinöitä, eikä siitepölyallergia vaivannut ainakaan paljoa. Eläinaltistuksesta en osaa sanoa, koska olen harvoin tekemisisssä eläinten kanssa. Lisäksi allerginen ihottumani voi erityisen hyvin raskausaikana. Sitten vauva-aikana tuli pahasti takapakkia ihottuman suhteen, mutta allergiat pysyivät vielä hyvin kurissa imetysajan. On kuulemaa varsin tavallista näin allergia- ja ihotautilääkärin mukaan.

Voisiko tuo oireilu olla raskauteen liittyvää limakalvoherkkyyttä ja -turvotusta? On kai tavallista, että nenä on tukkoinen ja aivastuttaa. Neuvolalääkäri osaa varmaan kertoa lisää aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä johtuu raskaudesta ja mikä taas siitä, että tänä vuonna oli erityisen paha koivun kukinta keväällä, mutta minulla ainakin siitepölyallergia paheni roimasti raskauden aikana. Sain ensimmäistä kertaa elämässäni astmaattisen yskän jota piti hoitaa kortisonikuurilla! Onneksi se meni ohitse lopulta, mutta vaati monen viikon hoidon. Ymmärsin jotenkin ettei ole tavatonta että raskaus herkistää jotkut vielä enemmän, kun taas toiset pääsevät helpommalla. Limakalvothan eivät ole aivan normaalitilassa raskauden aikana. Itselläni nuhaoireita on helpottanut nenähuuhtelu, suosittelen lämpimästi! Sillä lailla nenän limakalvot pysyvät paremmassa kunnossa. Käytän myös Nozoil-nenäsuihketta joka kostuttaa limakalvoja, jotta ne eivät pääse ärtymään niin paljon.

Vierailija
4/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessani siitepölyallergia. Nuhaa ja silmien/korvien kutinaa kesti pitkälle syksyyn kunnes mitään pölyjä ei ollut ilmassa. Samaan aikaan herkistyin meidän jyrsijöille. Sinnittelin oireiden kanssa synnytykseen asti (elokuun lopulla) koska en ollut varma mistä nuhani ja kutina johtuivat. Epäilin siis pelkkää siitepölyä. Synnärillä ollessa olo helpotti mutta kun päästiin vauvan kanssa kotiin aivastelin ja nenä vuosi kahta kauheemmin. Meidän oli pakko luopua rakkaista lemmikeistä muutaman päivän päästä koska en aivasteluilta ja niistämisiltä saanut edes nukuttua :(. Sitten helpotti. Tänä keväänä jännitin siitepölykauden alkua mutta onnekseni en saanut melkein mitään oireita. Pahimpinakin aikoina nenä vuosi pari päivää ja silmät kirveli hetkittäin. Mutta siis " parannuin" siitepölyallergiastani raskauden jälkeen. Jyrsijöiden kanssa en ole ollut pahemmin tekemisissä viime syksyn jälkeen mutta esim marsun pitäminen sylissä hetken aikaa ei aiheuttanut mitään oireita. En tiedä olisiko niillekin herkistyminen mennyt ohi.

Vierailija
5/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se vähän outoa että jos oireeni johtuvat raskauteen liittyvistä nuhista ym. nii kun se alkaa heti kun tulen kotiin. Loppuu kun lähden pois! Joko koira-allergiani on pahentunut niin etten siedä enää omaa koiraa taikka sitten tässä meidän uudessa asunnossa on hometta. Homeen mittaaja onkin jo kutsuttu ja nyt vaan odotellaan että milloin se saapuu paikalle!