Sain oudon kohtauksen keskellä yötä! Mikä se oli??
Poikaystäväni herätti mut neljän aikaan. Kysyi että mikä mulla on. Olin tärissy, näytti kuulemma vähän epileptiseltä kohtaukselta, paitsi että vain jalat tärisi ja heilui. Hetki ennen kun heräsin, tai sama hetki kun heräsin, tuntu että olisin itekki nähny että jalat tärisi. Sen jälkeen jalat oli melkeen tunnottomat, tuntu todella heikoilta ja oli kauhee jano. Mitään todettuja sairauksia, esim epilepsiaa ei ole.
Ennen nukkumaanmenoa otin lihasrelaksantteja kolme kappaletta. Muistan vaihataessani asentoa myöhemmin, että olin todella jäykkä, en erota tosin muistoa että oliko se unta.
Mikä se tärinä oli ja mistä se johtui?? Lihasrelaksanteista?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:04"]Relaksanteista johtui, ne on ihan perseestä, mä en ota enää ikinä! Epilepsiassa kyllä joskus pelkät kädet tai jalat nytkii vaikka on ihan hereillä mut sille mä nauran vaan ku näyttää niin vajaalta.
[/quote]
Epilepsia ei kyllä ole naurun asia. T. Epileptikon äiti
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:59"]
Voiks se olla joku unihalvaus?
[/quote]
Ei. Unihalvaus on HALVAUS. Keho ei liiku. Keho käytännössä halvaantuu unen aikana. Joskus käy niin, että aivot on hereillä ja keho ei. Se voi olla pelottava tilanne, mutta jos AP:lla oikeasti olisi ollut unihalvaus, ei jalat olisi edes tärisseet.
Unihalvaus on niitä muotisanoja, joita (samoin kuin narsisti ja psykopaatti -diagnoosejakin) täällä viljellään ilmeisesti ymmärtämättä mitä ne oikeastaan tarkoittavat.
[/quote]
Näin. Mulla oli näitä teini-ikäisenä ja ei todella tärise mikään paikka siinä tilanteessa. Pelottavia olivat (oli hallusinaatioita ym) ja onneksi jäivät sinne nuoruuteen.
Mulla on käyny monesti samantyylistä. Olen esim. nähnyt unta että hyppään katolta, ja tehnyt saman "liikkeen" ja sen jälkeen kun herännyt siihen, polviin ja jalkoihin sattunut vietävästi, ihan kun se olisi tapahtunut oikeasti. Puhuin lääkärille tästä joskus ja sanoi ettei ole syytä huolestua. Kai se jotain ns valveunta on.