Saako suuttua jos ei saa hääpäivänä lahjaa???
Jes, meillä oli eilen 10-vuotis hääpäivä. Mies hehkutti monta päivää tulevaa merkkipäivää, mutta ei ostanut kukkia ei lahjaa, ei vienyt syömään.
Ottaa päähän!!!
Ei ole siis ostanut ikinä hääpäiväksi mitään lahjaa. Eli ei sinällään yllättävää, mutta nyt olin sanonut että olisi soveliasta jotenkin muistaa kun on 10-vuotis päivä. Ja on ollut muutenkin rankkaa niin olisi kiva saada jotain piristystä. Sanoin vielä ettei tarvi mitään isoa, mutta jotenkin olisi kiva tulla muistetuksi. Luulin että ymmärsi, mutta ei näköjään.
Eilen illalla hermostuin asiasta. Ja sain kuulla jotain ihme läpinää jostain suklaapatukoiden ostamisesta....HÄH!! Ostaako joku mies suklaapatukoita lahjaksi vaimolleen hääpäivälahjaksi? Ja siis ei ostanut yhtään suklaata, mutta siitä. En halua suklaata kun yritän pudottaa painoa.
Mies ei kyllä muutenkaan ole hyvä ostamaan lahjoja. Yleensä vaan enemmän hyviä aikeita, kuin niitä hyviä tekoja.
Olenko ihan kamala akka jos suutun kun en saa hääpäivälahjaa ja saatteko te muut hääpäivälahjoja?
Kommentit (63)
Kyllä nainen saa odottaa mieheltä romanttisia eleitä välillä ilman syyllistämistä ja moittimista!
Usein kuitenkaan miehet ei liiemmin niitä tunteita arjessa näytä niin se että hääpäivänä jotenkin toista muistaa olisi kyllä ihan hyvien tapojen mukaista.
No miten mies uskaltaa viedä sut ravintolaan jos olet laihiksella etkä suklaatakaan syö?
No kyllä minä idiootiksi sellaisen miehen lasken, joka ei mitään hääpäivälahjaa anna. Sama koskee tosin myös naista...
M42
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:38"]
Meillä oli vasta 13. hääpäivä. Olisin toivonut jotain pientä muistamista. En saanut mitään, mikä ei kyllä yllättänyt yhtään. Kyllä naisena kaipaisin joskus pieniä huomionosoituksia ja eleitä että minusta tykätään eikä pidettäisi vaan itsestään selvyyteen. Toki voidaan kysellä mitä nainen antoi miehelle yms. Mutta kyllä ihan perinteisesti mies kosii naista eli on perinteiset miehen ja naisen roolit. Olen ehkä liian vanhanaikainen... Tiedostan itsessä myös että tässä tilanteessa jos vieras mies tulisi osoittamaan huomiotaan ja kiinnostusta minuun olisin helppo saalis.
[/quote]
Paras tapa saada pieniä huomionosoituksia on luoda niille otollinen ilmapiiri. Ja paras tapa tehdä se on antaa itse toiselle huomiota ja hellyyttä. Harva mies jaksaa innostua vaimosta, joka vain vaatii ja vaatii antamatta mitään takaisin. Miehillä on nimittäin ihan samanlaiset tunteet ja tarpeet kuin naisillakin - hekin haluavat tuntea olevansa rakastettuja.
15
Niin mies ei tahtonut mennä syömään. Ei vaikka olisin maksanut ja kerroin että olisin halunnut. Olin ehdottanut myös jotain pientä lomaa, mutta ei tahtonut..
Ei kelvannut mikään. En ostanut lahjaa, mutta tein tavallista arkea paremman aamupalan ja kokkasin parempaa ruokaa. Olin myös siivonnut kotona ja varautunut vähän lempimään.. ;) Mutta ei kiinnostanut sekään. Mies vaan istui ja katsoi telkkaria.
Ehkä meidän liitto on vaan ohi.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:36"]
Katsotaan miten meillä käy parin kuukauden päästä. En aio ostaa tai järjestää mitään. Pusun aattelin 6v hääpäivälahjaksi vaimolle antaa ja hyvä hääpäivää toivottaa. En ole vielä päättänyt teenkö tämän jo heti aamusta vai testaanko muistaako vaimo ja annan "lahjani" vasta illalla nukkumaan mennessä.
Tämä vain siksi, että viime vuonna vaivannäköni palkittiin motkottamalla. Otin viime vuonne perjantain vapaaksi ja kävin hierojalla, kävin kaupassa ja hain lapset hoidosta. Talon siivoaminen jäi vähän kesken kuten ruoan laittokin, mutta kukkakimpun kerkesin kuitenkin keittiön pöydälle asetella. Ja olin myös varannut meille la/su yöksi hotellin ja vanhempani lastenvahdiksi ja jopa kertonut heille lasten harrastusten aikataulut. Kun mielestäni olin kerrankin kunnolla panostanut, niin lievästi vitutti tympeä vastaanotto. Hotelli ja paikkakunta olivat vääriä, vanhempien vaivaaminen panoyön takia oli noloa ja kaikenlisäksi vaimo joutui peruuttamaan ystävänsä kanssa sopimansa kävelylenkin. Siinä meni minun intoni mihinkään lahjoihin muutamaksi vuodeksi.
[/quote]
anna pusu heti aamulla. Tietää vaimo että muistit heti etkä yritä vain korjata tilannetta illalla hätäpäissään.
Ei kuulosta kyllä miltään järjenjättiläiseltä sun miehes. Mun mies ostaa kukkia, lahjan ja vie syömään.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:38"]Meillä oli vasta 13. hääpäivä. Olisin toivonut jotain pientä muistamista. En saanut mitään, mikä ei kyllä yllättänyt yhtään. Kyllä naisena kaipaisin joskus pieniä huomionosoituksia ja eleitä että minusta tykätään eikä pidettäisi vaan itsestään selvyyteen. Toki voidaan kysellä mitä nainen antoi miehelle yms. Mutta kyllä ihan perinteisesti mies kosii naista eli on perinteiset miehen ja naisen roolit. Olen ehkä liian vanhanaikainen... Tiedostan itsessä myös että tässä tilanteessa jos vieras mies tulisi osoittamaan huomiotaan ja kiinnostusta minuun olisin helppo saalis.
[/quote]
Minkälaisia parisuhteita ihmisillä oikein on jos kaikki tuollaiset huomionosoitukset ovat vaan jotain miehille kuuluvia velvollisuuksia? Minä ainakin rakastan miestäni ja HALUAN ilahduttaa ja muistaa häntä merkkipäivinä. Siinä on jo tarpeeksi kiitosta että näen kun hän ilahtuu, en tarvitsisi lahjoja vaikka toki niitä saan. Mutta kuulostaa kyllä aika surkealta parisuhteelta jos olet jeti valmis lähtemään ensimmäisen vähänkin sinua huomioivan kolmijalkaisen matkaan...
Ei hääpäivä ole samanlainen merkkipäivä kun synttärit. Se on rakkauden ja yhteisen liiton muistamisen juhlapäivä ja jos sitä ei toinen puoliso tahdo viettää niin on se kyllä vähän outoa..
En tiedä onko siitä oikeutta suuttua, mutta kyllä minä ainakin huolestuisin jos mies ei olisi valmis mitenkään viettämään hääpäivää.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:45"]
Niin mies ei tahtonut mennä syömään. Ei vaikka olisin maksanut ja kerroin että olisin halunnut. Olin ehdottanut myös jotain pientä lomaa, mutta ei tahtonut..
Ei kelvannut mikään. En ostanut lahjaa, mutta tein tavallista arkea paremman aamupalan ja kokkasin parempaa ruokaa. Olin myös siivonnut kotona ja varautunut vähän lempimään.. ;) Mutta ei kiinnostanut sekään. Mies vaan istui ja katsoi telkkaria.
ap
[/quote]
Ihan hääpäivän kunniaksi ajattelit ehkä jopa lempiä?
Jos et muutenkaan huomio miestäsi koskaan, ei se yksi aamupala paljoa merkkaa.
Niin makaa kuin petaa.
Eli Ap huomioi merkkipäivän, mutta mies ei. Asiasta kannattaa keskustella miehen kanssa. Kertoa omat toiveet ja odotukset, kertoa, miten olit suunnitellut päivän menevän. Tietysti tämä olisi kannattanut tehdä etukäteen ja kysyä miehenkin toiveet ja odotukset merkkipäivälle. Meillä kävi niin, että itse huomioin merkkipäivät, mutta mies ei. Otin asian puheeksi, niin selvisi ettei miehen kotona ollut tapana juhlia joka kissanristiäisiä, niin hän ei ollut tajunnut, että joku pitää merkkipäiviä tärkeinä. Avoin keskustelu tuotti sen tuloksen, että mieskin alkoi näkemään vaivaa merkkipäivien eteen. En minä ihmeitä odota, mutta jos leivon kakun ja laitan paremman ruuan ja annan kortin ja pienen lahjan miehen merkkipäivänä, niin odottaisin omanakin jotain muistamista, esim. kukat ja lämmin halaus ja onnentoivotus riittää.
"On tapana" ei ole meidän liitossa yleensä ollut syy tehdä mitään. Ei me menty naimisiinkaan siksi että se on tapana, vaan muista syistä. En muista että olisin saanut hääpäivälahjaa koskaan enkä ole sellaista antanutkaan. Meillä hääpäivän liittyy yleensä pieni keskustelu, jossa hämmästellään asiaa ja muistellaan häitä. Mies tykkää antaa yllätyslahjoja, minä taas olen saita.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:56"]
Eli Ap huomioi merkkipäivän, mutta mies ei. Asiasta kannattaa keskustella miehen kanssa. Kertoa omat toiveet ja odotukset, kertoa, miten olit suunnitellut päivän menevän. Tietysti tämä olisi kannattanut tehdä etukäteen ja kysyä miehenkin toiveet ja odotukset merkkipäivälle. Meillä kävi niin, että itse huomioin merkkipäivät, mutta mies ei. Otin asian puheeksi, niin selvisi ettei miehen kotona ollut tapana juhlia joka kissanristiäisiä, niin hän ei ollut tajunnut, että joku pitää merkkipäiviä tärkeinä. Avoin keskustelu tuotti sen tuloksen, että mieskin alkoi näkemään vaivaa merkkipäivien eteen. En minä ihmeitä odota, mutta jos leivon kakun ja laitan paremman ruuan ja annan kortin ja pienen lahjan miehen merkkipäivänä, niin odottaisin omanakin jotain muistamista, esim. kukat ja lämmin halaus ja onnentoivotus riittää.
[/quote]
Eli Ap huomioi merkkipäivän, mutta mies ei.
Tekemällä ruokaa ja siivoamalla? Kyllä meillä siivotaan ja laitetaan ruokaa ihan viikottain ja päivittäin.
Ei tarvitse olla merkkipäivää normaalien arkiaskareiden tekemiseen.
Mutta ap on ehdottanut myös ravintolassa käyntiä ja lomaa. Kyllä tämä on minusta merkkipäivän huomioimista.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:33"]
Mutta ap on ehdottanut myös ravintolassa käyntiä ja lomaa. Kyllä tämä on minusta merkkipäivän huomioimista.
[/quote]
Ei merkkaa edelleenkään yhtään mitään jos vain ehdottelee, eikä muutoin huomioi miestään normaalisti.
Jos aamupalan laitto luonnistuu vain merkkipäivänä, ei varmasti panosta muuten suhteeseensa laisinkaan.
Tähän olisi hyvä saada ap:n näkemys. Huomioiko mies ap:tä arjessa? Onko muulloinkin tapana laittaa aamiaista puolisolle, laittaako molemmat? Onko yleensäkin niin, että ap tekee kaikki hommat eikä mies innostu mistään, istuu vaan telkkarin ääressä?
Meillä jokainen tekee itse aamupalansa. Äitienpäivänä mies antoi mun nukkua pitkään ja keitti kahvin valmiiksi ja teki leivät. Pidän sitä hemmotteluna. Tein saman hänelle isänpäivänä ja kyllä hänkin otti sen huomionosoituksena ja oli tyytyväinen. Arjessa huomioidaan kosketuksilla ja haleilla toista. Kotityöt tehdään yhdessä/vuorotellen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:46"]
Tähän olisi hyvä saada ap:n näkemys. Huomioiko mies ap:tä arjessa? Onko muulloinkin tapana laittaa aamiaista puolisolle, laittaako molemmat? Onko yleensäkin niin, että ap tekee kaikki hommat eikä mies innostu mistään, istuu vaan telkkarin ääressä?
[/quote]
AAAAHHHHAAHHHAA. Eli miehen vika, kun parisuhde ei skulaa?
Niinpä tietenkin, miesvihapalstalla.
Kyllähän se on miehessä vika, kun aloittaja ihan hääpäivän kunniaksi miettii , että josko tänään antaisi ehkä miehelle?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:45"]Niin mies ei tahtonut mennä syömään. Ei vaikka olisin maksanut ja kerroin että olisin halunnut. Olin ehdottanut myös jotain pientä lomaa, mutta ei tahtonut..
ap
[/quote]
Olisin loukkaantunut. Sinä huomiot hänet etkä saanut edes kukkia tai yhtään huomiota
Jotkut miehet ostaa sitten vaikka edes niitä suklaapatukoita lahjaksi, sinä et ostanut mitään.