muilla tavoin hyvä suhde, mutta seksi hieman tökkii...
Elikä nuoria, alle 30v (yli 24) ollaan, seurusteltu vajaa 2v. Suhde on muuten oikein hyvä, meillä on hauskaa yhdessä, läheisyyttä ja hellyyttä riittää, MUTTA seksielämä on välillä aika epätyydyttävää.
Itse haluaisin seksiä vaikka joka päivä, poikaystävä taas selkeästi tyytyisi paljon vähempään. Seksiä onkin ehkä noin kerran pari viikossa, joskus vähän harvemmin. Tiedän, että on ihmisiä, joilla on täysin seksitön suhde, mutta minä nyt satun kaipaamaan vähän enemmän seksiä.
Olen yrittänyt olla tyytyväinen siihen, että seksiä on, ja yleensä se on vielä ihan hyvääkin. Lähiaikoina on kuitenkin tuntunut, että poikaystävä harrastaa seksiä kanssani lähinnä velvollisuudesta, kovaksi saaminen kestää eikä välttämättä pysy kovin kovana koko panon ajan. Tämä tietenkin syö itsetuntoani, koska koen ettei poikaystävä pidä minua tarpeeksi haluttavana. Ja ei, en ole missään mallimitoissa vaan lyhyehkö, jonkin verran ylimääräisiä kiloja (vaatekoko 38-40). Pidän kuitenkin huolta hygieniasta, ajelen karvoja (viivan jätän) ja olen seksissä ennakkoluuloton. Poikaystävä on hieman pidättyväisempi, ja suuseksiä olen saanut koko suhteen aikana alle 10 kertaa, vaikka poikaystävä tietää että nautin siitä mielettömästi.
Tunnen siis itseni epähaluttavaksi, mietin johtuuko se kiloista vai olenko liian löysä, onko alapääni ruma (isohkot isoimmat häpyhuulet ja pienet sisemmät) vai mikä mättää. Seksiä on tosiaan siis lähinnä minun aloitteestani. Pelkään tilanteen pahentuvan ajan myötä. Olen yrittänyt keskustella seksistä, mutta kumppani vetäytyy helposti kuoreensa ja tuntuu ahdistuvan.
Mitä tehdä??
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:43"]Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, miten olennainen osa parisuhdetta seksuaalinen yhteensopivuus on! Seksin suhteen aktiivisempi osapuoli kokee olevansa vastenmielinen tullessaan torjutuksi ja passiivisempi osapuoli kokee jatkuvan lähentelyn ahdistavana sekä olevansa riittämätön. Tilanne käy molempien itsetunnolle, vaikka kyse on vain tarpeiden kohtaamattomuudesta.
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Ja samalla kuitenkin tunnen itseni pinnalliseksi idiootiksi, kun mietin suhteen lopettamista seksin takia. Meillä kuitenkin on sitä, ja silloin kun miehellä seisoo kunnolla, saan myös yleensä suht helposti orgasmin. Vähän liian usein on kuitenkin sitä vähemmän mukavaa "velvollisuusseksiä"
Tuskin vika sinussa on. Kolmenkympin nurkilla on myös kohtuullisen normaalia, että esim pitkän kaavan esileikeissä mies kovenee ja löystyy ja kovenee taas uudelleen. Kiihoittuneisuuden huomaa touhutipoista. Monilla miehillä on myös sellainen aikuiseksi kasvamisen vaihe samassa iässä, jolloin seksintarve parisuhteessa saattaa hetkellisesti notkahtaa, ja tilalle tulee tarve henkiseen yhteyteen ja läheisyyteen.
Voi olla, että olet tehnyt asiasta ongelman itse, ja mies luulee nyt olevansa epänormaali ja ei osaa siksi puhua aiheesta.
Erektion lopahtamisen syy on joillain miehellä anatominen. Vehkeissä voi olla suonia, joiden kautta veri pääseekin karkaamaan pois ja erektio lopahtaa kunnes virtaus taas kohillaan.
Ei ole sairaus eikä vakavaa sinänsä. Hoidoksi kuitenkin erektiolääkettä eikä urologit (yleensä) lähde edes selvittämään, onko miehellä niitä ylimääräisiä "valuvia" suonia, koska hoito on joka tapauksessa sama kuin erektiohäiriössä muutenkin.
Eli naisten ei kannata miettiä tässä omaa viehättävyyttään eikä miesten kannata murehtia, vaan kääntyä urologin puoleen, joka kyllä tietää miten tällaisiin tilanteisiin saa helpotusta. Kynnys urologille menoon on korkealla, mutta jossain vaiheessa se mitta tulee miehelläkin vastaan, kun penis ei toimi kuin mieli.
En ole siis poikaystävälle sanonut mitään siitä että häiritsee jos sillä ei seiso kunnolla aina, mutta voihan se olla että vaistoaa sen niillä kerroilla, kun minusta tuntuu että hän harrastaa kanssani velvollisuusseksiä (ja se kestää ja kestää, koska ei ole kunnolla kova), koska satuin tekemään aloitteen.
Seksiin liittyvissä aloitteissa olen lähinnä kysellyt millaisesta seksistä mies tykkää, onko jotain mistä erityisesti tykkäisi, onko mitään preferenssiä sen suhteen, kuinka usein harrastetaan seksiä jne, koska ajattelen, että avoimuus asioissa voisi olla hyvästä. En ole uskaltanut muista asioista keskustella, koska jo nämä saavat hänet vetäytymään kuoreensa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:17"]Erektion lopahtamisen syy on joillain miehellä anatominen. Vehkeissä voi olla suonia, joiden kautta veri pääseekin karkaamaan pois ja erektio lopahtaa kunnes virtaus taas kohillaan.
Ei ole sairaus eikä vakavaa sinänsä. Hoidoksi kuitenkin erektiolääkettä eikä urologit (yleensä) lähde edes selvittämään, onko miehellä niitä ylimääräisiä "valuvia" suonia, koska hoito on joka tapauksessa sama kuin erektiohäiriössä muutenkin.
Eli naisten ei kannata miettiä tässä omaa viehättävyyttään eikä miesten kannata murehtia, vaan kääntyä urologin puoleen, joka kyllä tietää miten tällaisiin tilanteisiin saa helpotusta. Kynnys urologille menoon on korkealla, mutta jossain vaiheessa se mitta tulee miehelläkin vastaan, kun penis ei toimi kuin mieli.
[/quote]
Tätäkin olen miettinyt. Olen miettinyt kaikkea mahdollista syyksi: itseäni, verenkierto-ongelmia, mahdollisesti alhaisia testosteroniarvoja jne. Kai se vaan on se ongelma, että tuntee itsensä epähaluttavaksi. Ja tietysti on pelko seksin loppumisesta kokonaan.
Ongelma ei varmasti ole tuo seksin haluamisen erot vaan se että se syö itsetuntoasi ja vaivaa. Juttele avoimesti miehesi kanssa. Jos jäät vuosiksi suhteeseen joka nakertaa sinua, ei siitä hyvää seuraa.
Meillä myös mies jopa haluton, onneksi keskusteluyhteys on aina ollut avoin ja nyt pikkulapsiaikana itsekin laittanut seksin taka-alalle.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:41"]Ei näistä nykyisistä pössyttelijä"miehistä" ole mihinkään seksiasiossa. Kannabis tekee impotentiksi.
[/quote]
Ei käytä kyllä tämä herra kannabista, ei tupakoi eikä käytä alkoholiakaan mitenkään holtittomasti. Kerran parissa viikossa keskimäärin. Ei ole ylipainoa, mutta ei myöskään urheile.