Miten olet saanut häirikkönaapurin muuttamaan (kun valitukset eivät johda mihinkään)?
Onko kokemusta asiasta? Kikkakolmosia, jotka toimivat, kun isännöitsijä on kädetön eikä valittaminen johda mihinkään?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tälläisiä raukkoja nössöjä jotka ennemmin muuttavat pois kuin tekisivät asialle jotain. Hankkikaa hartiat!!
Niinpä. Kun tätä häirikkösakkia on tietyissä taloissa tietyillä alueilla niin milläs niistä eroon ⁸ muuta kuin muuttamalla. Ja toivottavasti oma taloudellinen tilanteesi on niin paljon kohentunut että voit muuttaa normaalien ihmisten kylään.
Tuupa tänne hartioines! Mä vinkkaan pari tyyppiä...
minä olen hoitanut omasta rapusta pois useamman häirikön nimet keräämällä muilta naapureilta. Jotkut ei vaan osaa tai uskalla. Hartioissa todellakin löytyy niin henkisissä kuin fyysisestikin. Mutta hoidan vain omat asiani,ehkä sinäkin siihen joskus kykenet.
Eikä ketään yhdellä ilmotuksella pois häädetä. Kyllä pitää olla useampia.
aivan niin kaksi varoitusta ja kolmatta ei enää tule. Pari häirikköä lähti jo ekasta varoituksesta ja kolmas vedettiin asunto-oikeuteen mutta muutti ennen sitä pois. Ei aina tarvi mennä niin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tälläisiä raukkoja nössöjä jotka ennemmin muuttavat pois kuin tekisivät asialle jotain. Hankkikaa hartiat!!
Niinpä. Kun tätä häirikkösakkia on tietyissä taloissa tietyillä alueilla niin milläs niistä eroon ⁸ muuta kuin muuttamalla. Ja toivottavasti oma taloudellinen tilanteesi on niin paljon kohentunut että voit muuttaa normaalien ihmisten kylään.
minä olen hoitanut omasta rapusta pois useamman häirikön nimet keräämällä muilta naapureilta. Jotkut ei vaan osaa tai uskalla. Hartioissa todellakin löytyy niin henkisissä kuin fyysisestikin. Mutta hoidan vain omat asiani,ehkä sinäkin siihen joskus kykenet.
Ehkä ei kyse ole hartioista, vaan jotkut eivät viitsi aloittaa mahdollisesti kuukausikaupalla kestävää vääntöä, paperityötä ja vaivannäköä pelkän periaatteen takia. Oma naapuri oli sellainen, joka sanallisen varoituksen seurauksena aina hetken oli kunnolla ja alkoi sitten uudestaan kiusaamaan.
aivan,ette viitsi! Kuka sen sanallisen varoituksen antoi,sinäkö? Se on isännöitsijä joka sen varoituksen antaa kirjallisena jos on aihetta. Ei häirikköä pihalle sillä saa että metelistä vain joku mainitsee,höh..
Vierailija kirjoitti:
Teen kammottavanhajuista ruokaa.
Reseptejä voi tilata Vihreiden puoluetoimistosta.
Kiharapäine mummeli istuu kohta oikeudessa selittelemässä tekosiaan..... Että jatka vaan tota 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kyse ole hartioista, vaan jotkut eivät viitsi aloittaa mahdollisesti kuukausikaupalla kestävää vääntöä, paperityötä ja vaivannäköä pelkän periaatteen takia. Oma naapuri oli sellainen, joka sanallisen varoituksen seurauksena aina hetken oli kunnolla ja alkoi sitten uudestaan kiusaamaan.
aivan,ette viitsi! Kuka sen sanallisen varoituksen antoi,sinäkö? Se on isännöitsijä joka sen varoituksen antaa kirjallisena jos on aihetta. Ei häirikköä pihalle sillä saa että metelistä vain joku mainitsee,höh..
Häirintä ei ollut bileiden pitämistä, vaan esimerkiksi seinäni hakkaamista tai yksittäinen uhkaushuuto seinän läpi, ja tämmöiset hiljenevät siihen mennessä kun naapurin tai poliisin saa paikalle asian todistamaan. Mitä se nyt sinua liikuttaa,että muutin pois? Jos asuinseutu tai asunto olisi ollut tosi tärkeä, niin tottakai olisin tapellut, mutta muutenkin oli suunnitelmissa vaihtaa maisemaa jonkun ajan päästä niin tuo oli vaan lisäsyy tehdä se aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin pois. Olin isännöitsijälle meilannut monta kertaa ja hän vaan levitteli käsiään,että kyllä hän minua uskoo mutta ei asukkia pois saada. Jos isännöitsijän asenne on tuo,on aivan turhaa lähteä taistelemaan, jos asuu vuokralla eikä omista.
et tainnut lukea kaikkia kirjoituksia. Ei sinun ilmoituksesi riitä. Isännöitsijä ei voi toimia lain mukaisesti jos ei valitusta ole tehty oikein. Kirjallinen valitus jossa on vähintään kaksi nimeä on pakko olla.
Ei se mihinkään lakiin perustu. On tilanteita, joissa häiriö kohdistuu vain yhteen asuntoon.
kyllä isännöitsijä joutuu toimimaan sääntöjen mukaan koska asia voi aina mennä asunto-oikeuteen asti. Silloin asia voi kaatua siihen että valituksia ei ole tehty oikein. Harvoin meteli kuuluu vain yhteen asuntoon kun asukkaita on muitakin. Mahdollista oikeastaan vain paritalossa tai omakotitalossa jossa on yläkerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oke koskaan ollut häirikkönaapuria mutta en asukkaan kerrostaloläävässä. Kärsikää köyhät keskenänne.
Nauti maalaiselon hiljaisuudesta!
Kaupungin keskustasta 500 m asun, ja nautin. Nauti sinä siellä läävässäsi muitten sikojen kanssa. Röh, röh, kerrostaloläävään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oke koskaan ollut häirikkönaapuria mutta en asukkaan kerrostaloläävässä. Kärsikää köyhät keskenänne.
Nää kerrostaloissa keskenään tappelevat köyhät on kyllä niin säälittävää sakkia.
😂
Muutin itse. Hullujen kanssa ei kannata kiistellä, kun eivät ymmärrä olevansa hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muuttavat siksi, koska normi ihmisillä on oma elämä jota haluat elää rauhassa ilman häirikkö naapureita, ei kaikilla ole aikaa eikä intressejä häirikkönaapureille ja miksi pitäisi haaskata edes omaa energiaa johonkin random naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti maalaiselon hiljaisuudesta!
Kaupungin keskustasta 500 m asun, ja nautin. Nauti sinä siellä läävässäsi muitten sikojen kanssa. Röh, röh, kerrostaloläävään.
“Keskusta” ja kaupunki ovat suhteellisia käsitteitä. Tässä kaupungissa jossa asun ei keskustassa ole muuta kuin kerrostaloja, 500 metrin etäisyydellä. Edelleen - nauti raikkaista maalaisilmoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muuttavat siksi, koska normi ihmisillä on oma elämä jota haluat elää rauhassa ilman häirikkö naapureita, ei kaikilla ole aikaa eikä intressejä häirikkönaapureille ja miksi pitäisi haaskata edes omaa energiaa johonkin random naapuriin.
Tämä näin. Meneehän siinä useampi tunti työaikaa ja monta kuukautta kuluu, että naapurista on saanut kolme varoitusta kerättyä naapureiden nimmareilla. Monet asuu vuokralla muutenkin väliaikaisesti, jos ei esimerkiksi asunto tai sijainti ole erityisen hyvä muuten niin miksi sinne jaksaisi jäädä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hah olet vain raukkis joka jättää toisten niskoille homman jota ei itse kykene tai vaivaudu hoitamaan. Häpeäisit onneton..
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisin aina ku häiriötä koska se häiriö pitää pystyä tosiaan todistaa.
Tää on turha neuvo. Isännöitsijä ei nykyään saa tietoonsa poliisilta vaikka häiriön takia olisivat poliisit kutsuttu. Kun paikkoja rikkovilla riehuvilla narkeillakin on yksityisyydensuoja. Tämä on henkilökohtaisesti jo koettu.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. Vuokrasin asunnon pienkerrostalosta, vaikutti rauhalliselle ja mukavalle talolle. Hyvin nopeasti tuli ilmi että yläkerran naapuri piti bileitä ympäri vuorokauden kun oli kotonaan. Bileet hiljeni vähän kun naisen pieni poika tuli käymään noin kerran kuussa. Naapureitten kanssa juttelin asiasta ja he myös kärsivät tämän henkilön aiheuttamasta häiriöstä. Häirikkönarkin isä omisti asunnon jossa se asui. Tein useita valituksia taloyhtiölle, sieltä sanottiin että mitään ei voida tehdä.
Muutin pois.
Voi häätää vaikka omistusasunnosta. Isännöitsijä on ollut lapanen. Tuomioistuimrn kaurra saa häådön, ja toistuva häiriökäyttäytyminen riittää
Naapurissa tyyppi soitti liian kovaa musiikkia.
Otin tytön nokkahuilun ja aloin soittaa sillä näitä nokjahuiluklassikoita.
Bileistä soitin poliisit paikalle heti klo 22.
Yhtenä vkonloppuna soitin 3 krt poliisit. Ma menin isännöintitoimistoon kysymään mitä seuraavaksi.
Ei ollut oikein tekemässä mitään. Sitten hallituksen puheenjohtajalle. Joka soitti isännöitsijälle irtisanotaanko sopimus vai teetkö työsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin pois. Olin isännöitsijälle meilannut monta kertaa ja hän vaan levitteli käsiään,että kyllä hän minua uskoo mutta ei asukkia pois saada. Jos isännöitsijän asenne on tuo,on aivan turhaa lähteä taistelemaan, jos asuu vuokralla eikä omista.
et tainnut lukea kaikkia kirjoituksia. Ei sinun ilmoituksesi riitä. Isännöitsijä ei voi toimia lain mukaisesti jos ei valitusta ole tehty oikein. Kirjallinen valitus jossa on vähintään kaksi nimeä on pakko olla.
Joo, tiedän kyllä. En alkanut semmoista järjestämään. Ymmärsin, että naapuri oli outo päästään ja isännöitsijä kai yritti hänen kanssaan keskustella ja ilmoitti myös hänen vuokranantajalleen. Joskushan nämäkin riittää pysäyttämään häirinnän, jos kyseessä on normaali ihminen. Lisäksi kyseessä oli vähän erilainen häirintä kuin bileiden pitäminen, joten naapurit ei olisi edes välttämättä allekirjoittaneet.
järjestyssäännöt koskee kaikkia asukkaita olit sitten päästäs outo tai bileitten pitäjä. Jos se seinään hakkaaminen tai uhkaus tapahtui vain kerran niin ei aihetta valitukseen ollutkaan riittävästi. Voi myös soittaa valkotakkiset asialle jos outo tyyppi häiriköi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mihinkään lakiin perustu. On tilanteita, joissa häiriö kohdistuu vain yhteen asuntoon.
kyllä isännöitsijä joutuu toimimaan sääntöjen mukaan koska asia voi aina mennä asunto-oikeuteen asti. Silloin asia voi kaatua siihen että valituksia ei ole tehty oikein. Harvoin meteli kuuluu vain yhteen asuntoon kun asukkaita on muitakin. Mahdollista oikeastaan vain paritalossa tai omakotitalossa jossa on yläkerta.
Ainakin uusissa ontelolaatta-kerrostaloissa on tyypillistä, että meluhaitat esiintyvät pystysuorassa linjassa, mutta sivusuuntaisista naapureista ei kuulu mitään. Näin ollen on jopa todennäköistä, että jos ylimmän kerroksen asukas aiheuttaa melua, erityisesti rakenteiden kautta siirtyvää, se kuuluu lähinnä tai ainoastaan tämän asunnon alapuolella. Vanhat pahviseinäasunnot ovat erikseen. Niissä ei usein pysty edes paikallistamaan äänilähdettä.
On myös kovin erilaisia tilanteita, esim. jos naapuri on vuokralainen, niin vuokranantajalle ilmoittaminen voi helpommin johtaa häätöön. Hankalampi tilanne on silloin, jos naapuri on osakkeenomistaja, siihen vaaditaan usein paljon enemmän. Harvat vuokranantajat haluaa pitää vuokralaista jotka möykkää ja ehkä siinä tuhoaa samalla sitä asuntoa...