Miten olet saanut häirikkönaapurin muuttamaan (kun valitukset eivät johda mihinkään)?
Onko kokemusta asiasta? Kikkakolmosia, jotka toimivat, kun isännöitsijä on kädetön eikä valittaminen johda mihinkään?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tälläisiä raukkoja nössöjä jotka ennemmin muuttavat pois kuin tekisivät asialle jotain. Hankkikaa hartiat!!
Niinpä. Kun tätä häirikkösakkia on tietyissä taloissa tietyillä alueilla niin milläs niistä eroon ⁸ muuta kuin muuttamalla. Ja toivottavasti oma taloudellinen tilanteesi on niin paljon kohentunut että voit muuttaa normaalien ihmisten kylään.
Tuupa tänne hartioines! Mä vinkkaan pari tyyppiä...
minä olen hoitanut omasta rapusta pois useamman häirikön nimet keräämällä muilta naapureilta. Jotkut ei vaan osaa tai uskalla. Hartioissa todellakin löytyy niin henkisissä kuin fyysisestikin. Mutta hoidan vain omat asiani,ehkä sinäkin siihen joskus kykenet.
Itse muutin pois. Olin isännöitsijälle meilannut monta kertaa ja hän vaan levitteli käsiään,että kyllä hän minua uskoo mutta ei asukkia pois saada. Jos isännöitsijän asenne on tuo,on aivan turhaa lähteä taistelemaan, jos asuu vuokralla eikä omista.
Vierailija kirjoitti:
Itse soitin ja tein seinänaapurista (eläkeläis pariskunta) useita rikoilmoituksia niin jo alkoivat käyttäytyä. Näin Turussa.
Rikosilmoitukset eivät johda mihinkään, jos niissä ei ole todisteita tukena.
Vai kävikö poliisisetä puhuttelemassa sitä pariskuntaa kun sä vähän kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tälläisiä raukkoja nössöjä jotka ennemmin muuttavat pois kuin tekisivät asialle jotain. Hankkikaa hartiat!!
Niinpä. Kun tätä häirikkösakkia on tietyissä taloissa tietyillä alueilla niin milläs niistä eroon ⁸ muuta kuin muuttamalla. Ja toivottavasti oma taloudellinen tilanteesi on niin paljon kohentunut että voit muuttaa normaalien ihmisten kylään.
minä olen hoitanut omasta rapusta pois useamman häirikön nimet keräämällä muilta naapureilta. Jotkut ei vaan osaa tai uskalla. Hartioissa todellakin löytyy niin henkisissä kuin fyysisestikin. Mutta hoidan vain omat asiani,ehkä sinäkin siihen joskus kykenet.
Ehkä ei kyse ole hartioista, vaan jotkut eivät viitsi aloittaa mahdollisesti kuukausikaupalla kestävää vääntöä, paperityötä ja vaivannäköä pelkän periaatteen takia. Oma naapuri oli sellainen, joka sanallisen varoituksen seurauksena aina hetken oli kunnolla ja alkoi sitten uudestaan kiusaamaan.
Millaista häiriötä nuo naapurit aiheuttavat?
Vierailija kirjoitti:
Häirikkönaapuri ei tajua että on häiriöksi. Hän kokee että hänellä on oikeus…. Yleensä ei ole niin fiksu että ymmärtäisi puhetta tai valituksia. Voithan aina ostaa hänelle asunnon muualta tai ostaa hänen asuntonsa.
Kyllä sellaisen tyhmempikin tajuaa, ei vaan välitä tai jopa nauttii vallantunteesta ja huomiosta kun häiritsee muita.
Oletko kokeillut tehdä yhteistyötä toisen naapurin kanssa? Todennäköisesti häiritsee heitäkin, ja saatte yhdessä äänen kuuluviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräät nimiä. Siis nimilistalla äänestät jonkun ulos!
Miepä kerron sulle, että tässä talossa asuu yks pariskunta, ne on päihteiden käyttäjiä. Tämä ei ole niitten elämää häirinnyt millään tavalla, mutta se pariskunta ja etenkin se jätkä, joka on ihan sekopää, sillä ei oo mitään tajuu mistään, niin se kokee minun olemiseni niin häntä häiritseväksi, että se tässä taannoin kertoili, että hän pistää nimilistan kiertään. "Ja tiedätkö kuinka moni täällä vihaa sinua!" Se ja sen juoppokaverit, ne ne vissiin vihaa.
Vainoharhainen jätkä, se väittää sellaistakin että tässä on heitelty sen autoon kanasalaatteja ja juostu sen pojan, joka ei edes asu tässä talossa, joka on milloin 8 ja millon 6 vuotta vanha, niin juostaan sitä kiusaamassa.
Toi jätkä on itte häiriköimässä milloin mitenkin. Jätkä jolla ei ole mitään tajua mistään normaaleista säännöistä. Sillä on omat säännöt. Kun se joutu poliisin kanssa tekemisiin, niin kato se kuvitteli että tämä soitti sen poliisin, joten se meni ja potki irtaimistovarastossa tämän häkin ovea sisään, lukko vääntynyt ihan vinoon ja ovi karmin yläosasta painunut häkin puolelle.... Just..
Tollanen nimien kerääjä! Levittelee hävyttömiä puheita minusta ynnä muuta. Juu, ja se on jopa sitten kirjoitellut ihan siis poismuuttoilmotustakin mun puolesta.
Sairas!
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin pois. Olin isännöitsijälle meilannut monta kertaa ja hän vaan levitteli käsiään,että kyllä hän minua uskoo mutta ei asukkia pois saada. Jos isännöitsijän asenne on tuo,on aivan turhaa lähteä taistelemaan, jos asuu vuokralla eikä omista.
et tainnut lukea kaikkia kirjoituksia. Ei sinun ilmoituksesi riitä. Isännöitsijä ei voi toimia lain mukaisesti jos ei valitusta ole tehty oikein. Kirjallinen valitus jossa on vähintään kaksi nimeä on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ketään yhdellä ilmotuksella pois häädetä. Kyllä pitää olla useampia.
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisin aina ku häiriötä koska se häiriö pitää pystyä tosiaan todistaa.
Ja poliisit tuli, vai? Johan on kumma paikkakunta kun kerkesivät.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan voi olla tosi vaikeaa myös omistusasunnossa. Taloyhtiön hallituksessa jotkut sääli häirikköä joka kävi niille itkemässä kun asunnon lunastus uhkasi. Sai tietysti myös tietää ketkä valituksia olivat tehneet, ja häiriköi näitä vielä rajummin. Jos vuosia tällaiseen haluaa käyttää vain koska omaa hartiat, niin siitä vaan.
Sinnikäs valitusten tehtailu ja isännöitsijän ahdistelu. Plus poliisin soittaminen aina aamuöisten bileiden aikaan. Tyyppi tajusi muuttaa lopulta, kun varmaan oma vuokraisäntäkin oli huomauttanut, harmistunut tietysti valituksista. Tämä tyyppi lisäksi majoitti epälukuista määrää kavereitaan, mistä vuokranantaja ehkei tykännyt, kun sai kuulla. Häätöä ei kumminkaan tarvittu.
MUTTA. Yöllisen remuamisen/musiikin luukuttamisen perusteella on paljon helpompi saada asukas ulos, erityosesti vuokralla-asuja, kuin omistusasuja, joka "vain" elää äänekkäästi. Oma ristini on nyt yöeläjä, joka tömistää ympäri kaksiotaan, paiskoo ovia, ketjupolttaa parvekkeella, jonka ovi kivasti rouhaisee mennen tullen.
Yöllistä pyykinpesua unohtamatta. Mutta kun hän ei biletä, vieraita ei käy, musa ei kmpoile seinistä jne., on todella vaikea puuttua asiaan. Yritän vielä saada isännöitsijän uusimaan puhuttelunsa. Pelkkä muodollinen sähköposti ja järjestyssäännöt liitteenä ei tuottanut mitään tulosta.
Juu poliisi kävi juttumassa pariskuntaa(eläkeläiset) niin jo loppui musiikin kuuntelu kovalla soinnilla. Olivat kovia ottamaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et tainnut lukea kaikkia kirjoituksia. Ei sinun ilmoituksesi riitä. Isännöitsijä ei voi toimia lain mukaisesti jos ei valitusta ole tehty oikein. Kirjallinen valitus jossa on vähintään kaksi nimeä on pakko olla.
Ei se mihinkään lakiin perustu. On tilanteita, joissa häiriö kohdistuu vain yhteen asuntoon.
Minulla ei oke koskaan ollut häirikkönaapuria mutta en asukkaan kerrostaloläävässä. Kärsikää köyhät keskenänne.
Muutin lopulta itse pois. Useamman valituksen tein johon tarkkaan dokumentoin häiriöt, pyysin muilta naapureilta allekirjoitukset valitukseen mukaan jne. Mitään ei tapahtunut... Eräs toinenkin valitukseen osallistunut pariskunta muutti lopulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiedän kyllä. En alkanut semmoista järjestämään. Ymmärsin, että naapuri oli outo päästään ja isännöitsijä kai yritti hänen kanssaan keskustella ja ilmoitti myös hänen vuokranantajalleen. Joskushan nämäkin riittää pysäyttämään häirinnän, jos kyseessä on normaali ihminen. Lisäksi kyseessä oli vähän erilainen häirintä kuin bileiden pitäminen, joten naapurit ei olisi edes välttämättä allekirjoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oke koskaan ollut häirikkönaapuria mutta en asukkaan kerrostaloläävässä. Kärsikää köyhät keskenänne.
Nauti maalaiselon hiljaisuudesta!
Lähettää peran ja arskan naapuriin juomaan niin hyvin nopeasti ymmärtävät muuttaa.