Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö kukaan enää nykyisin äp:n toppapukua?

26.09.2006 |

Tuntuu, että kaikki ostavat jotain muuta? Onko se vaan siksi, että äp.n puku ei ole niin suloinen kuin kaupan ihanuudet? Vai onko merkkipuvut vauvalle todella tarpeen??

Itse olen kyllä ajatellut käyttää tuon äp:n puvun, koska tyttö täyttää vuoden vasta huhtikuun lopussa, joten tuskin juuri muuta kuin istuu tuolla toppapuvulla ja nukkuu vaunuissa.

Tosin minäkään en käytä itse saamaani vaan vuoden 2003 (uutta) lilanväristä, jonka olen koko setin onnistunut hankkimaan kokonaiseen 5,50 euron hintaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tulee käytettyä koska eihän tuo pallero tarvi mitään kallista pukua rattaissa istuess tai nukkuessa.Eikä tuo koko ole häirinnyt meni kivasti ns.makuupussina alkuaikoina. Tosin vois puku olla sitä mallia mistä sais sen niin sanotun pussimallin lahkeista kuten ammoisina aikoina oli.Ja ostin sitten kaveriksi sen kirkkaan keltasen jossa on violetteja nallejakohan lie yläosassa äitiyspakkauspuku sekin tosin kokoa 74 näillä pärjäillään ainakin toistaseksi

Vierailija
22/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana talvena oli kyllä liian iso (liian isosa haalarissa on vaikea laittaa lapsi turvakaukaloon)meidän tammikuussa -03 syntyneelle

neidille. Silloin oli H&M:N beige 56cm toppapuku käytössä.

ÄP-Haalarin (värinä oli oikein nätti oliivinvihreä)otin sitten seuravana syksynä pakkaskelien saavuttua käyttöön. Nukkui vielä 2-vuotiaana vaunuissa äp-haalarin kanssa.

Vauvana en koskaan laittanut lasta toppapuku päällä makuupussiin ja vaunuihin,kuumahan sille ois tullu. Kevyttoppapuvut oli sitä varten.

äpkevytoppis oli syksyllä paljonkin käytössä. Kun vaunun kopasta luovuin laitoin joskus kovilla pakkasilla rattaisiin makuupussissa ja toppapuvussa. Muutoin oli villapuku tms. ja makuupussi.

-04 alkukeväästä ostin sitten tytölle Lassien suprafill haalarin. Oli erinomainen ulkona kävelemän opettelevalle lapselle.

Jos vielä saisin toisen lapsen pukisin kyllä hänet edelleenkin äp-haalariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästäkin ketjusta näkee, mielipiteitä on laidasta laitaan. Samaten myös varmasti käyttötarpeita.

Meillä lapsi ei nukkunut koskaan päiväuniaan vaunuissa, hän nukkui aina sisällä päikkärinsä. En itsekään ymmärrä, miksi vaunuissa nukkuessa tarvitsisi mitään kosteussuojahaalaria. Tosin jos joku haluaa sellaiseen investoida ihan pienelle, siitä vaan.

Sitä vastoin, kun oma lapseni meni päiväkotiin eikä vielä osannut kävellä, oli Reimatec-välikausihaalari mielestäni paikallaan. Itse koin, että lapsen liikkuminen on helpompaa/notkeampaa, kun on vain yksi ulkokerros. En itse siedä kuravaatteita, mutta eihän se tietenkään tarkoita, että kaikkien muiden äitien pitäisi jakaa tämä mielipiteeni. :-)

Lopuksi vielä tuosta äitiyspakkauksesta. Olen sitä mieltä, että se on loistava keksintö ja olin siitä kiitollinen, kun sellaisen aikanaan saimme. Muut vaatteet ja tuotteet kuin tuo haalari tulivat kyllä meillä tarpeeseen ja ovat odottamassa kohta syntyvää kuopusta.

Vierailija
24/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä talvena liian iso ja toisena ei voinut enää käyttää. Minusta äitiyspakkaukseen olisi hyvä sellainen toppapuku niinkuin joskus ennen olikin. Pussimainen, jossa huppu ja tumput mukana ja aukot turvavöitä varten. Koko on sittenkin pienoinen ongelma erikokoisten ja eriaikaan syntyneitten suhteen, mutta ei pussissa niin suuri kuin puvussa.

Vierailija
25/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuhaalareina, ja sitten kun on oppinut liikkumaan, ja ollaan tarvittu kosteussuojaa, ollaan hankittu toinen haalari, ja hätätilassa äp:n haalaria käytetty kurahousujen kera.

Mielestäni äp:n haalarit saisivat olla pienempiä, vaikka 68 cm tai 74 cm.

Monet mallit vaan olleet tosi leveitä ja vähän oudon värisiä, mutta olen ostanut kirppikseltä mieleisen värisiä vanhempia haalareita ;)

Tosiaan vaunuhaalareiksi ihan ok:ita, mutta puuvillainen pinta ei kyllä yhtään suojaa kosteudelta.

Vierailija
26/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin ekana talvena kun tyttö oli huimat 44cm syntyessään joulukuun lopussa:)

Sitten seuraavana talvena käytettiin kun tyttö oli 10kk-1v4kk. Kun ei osannut kävellä eikä kontata niin istui ja nukkui rattaissa tuo pakkauksen haalari päällä. Noihin aikoihin oli vasta sopiva, alkutalvesta hihat ja lahkeet käännettyinä ja lopputalvesta jo himppusen liian pieni, mutta en enää siivä vaiheessa ostanut uutta.

Nyt ostin elokuussa syntyneelle vauvalle (en ottanut pakkausta) 68cm haalarin talveksi. Äitiyspakkauksen pukua käytetään ehkä kevätpuolella, riippuen kuinka isoksi tyttö ehtii kasvaa.

Olen kyllä samaa mieltä kuin moni muukin että haalari on liian suuri! Ja hankalan mallinen. Saisi olla kaksi vetoketjua edessä ja hattu ehdottomasti pienempi ja eri mallinen. Meillä se oli iso vielä yli vuoden ikäiselle!

Toiselle en ottanut pakkausta koska vaatteet ei miellytä silmää ollenkaan.

Vierailija
27/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lokakuussa syntynyttä poikaa ja 1 joulukuussa syntynyt tyttö ja kaikille olen pakkauksen ottanut, koska rahamäärä on pakkauksen arvoon verrattuna niin pieni.

Pojilla oli 62cm toppapuku ensimmäisinä talvina ja esikoinen käytti sitten toisena talvena äitiyspakkauksen puku kun alkoi käveleen vasta kevät talvella ja silloinkin ulkona tosi vähän niin hyvin pärjättiin sillä puvulla kun enimmäkseen rattaissa ulkoiltiin tai joskus pulkassa vilttiin käärittynä. Toiselle ostin sitten jo kosteussuojatun puvun kun liikkui ulkonakin jo syystalvesta alkaen ja minä en kuravaatteista tykkää.

Tytöllä oli eka talvena käytössä 56cm haalari ja toiseksi talveksi ostin jälleen kosteussuojapuvun. Joten kahdesta pakkauksesta jäi ulkovaatteet käyttämättä. Samoin muutkin vaatteet. Meillä on 50cm ja 56cm vaatteet mahtuneet yllättävän kauan vauvalle päälle ja sitten kun on kasvanut isommaksi niin en enää ole tykännyt pukea neutraaleja bodeja + potkareita vaan olen halunnut ostella omaa silmää miellyttäviä vaatteita ja pojille poikamaisia ja tytölle tyttömäisiä jne....

Mielestäni äitiyspakkauksen vaatteet saisi olla kaikki pienempiä.

Nyt odotan neljättä, la joulukuussa ja tälle en pakkausta ottanut.

Laskeskelin mielessäni että mitä tulisin pakkauksesta käyttämään niin saan kovastikin ne hommattua sillä avustusrahalla. =)

Vierailija
28/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa on kuitenkin paljon äitejä/ lapsiperheitä joilla ei todellakaan ole varaa ostaa lapselle vaatteita kaupasta.

äitiyspakkaus on niin monille kullanarvoinen lahja!!!

kun ajattelee että siinä on kuitekin suhteellisen monipuolisesti käyttötavaraa lapselle ja vanhemmille.

kun ajattelee niin nykypäivänä jo pelkät lakanat lapselle maksavat 20e joka on kuitenkin yli 100markkaa!

sapettaa oikein välillä kun tulee valitettua ilmaiseksi saadusta tavarasta :) kun itsellä kuitenkin on varaa ostaa lapsen tarpeeseen vaatetta.

Vierailija
29/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli pinempi, mutta kun 9kk käveli ulkona niin ostettiin kosteussuojattu puku. Kuopus ei käyttänyt lainkaan

Vierailija
30/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntyi elokuussa ja kuopus toukokuusssa joten äp-haalari oli heille kokonsa puolesta sopiva ekana talvena, esikoiselle aluksi vähän reilu muttei mitenkään mahdoton. kuopus syntyi joulukuun alussa ja hänelle ostin h&m:n 68cm haalarin ja se mahtui melkein koko talven, ihan lopputalvesta käytti sitten hetken aikaa ä-pakkaustoppista.

minusta on ollut ihan sama mitä vauvalla on päällään siellä makuupussin sisällä ulkoillessa, kunhan vain on lämmin. joku 68cm reimatecci on minusta ihan silkkaa rahantuhlausta ja kaikenlisäksi tosi epäkäytännöllistä, liukkaaseen pukuun puettua vauvaa on työlästä kantaa sylissä kun meinaa lipsua koko ajan pois.

Vierailija
31/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytettin koko viime talvi ykköspukuna,tyttö täytti huhtikuun lopus 1v...ja tänä alkutalvena menee vaikka kauppareissupukuna, kangas niin ohut,ettei oikein kastumista kestä..mutta ihan pakkaskeleillä voi mennä myös..meillä ihan beige puku, minusta hieno.jos olisi paksumpi kangas, ei varmaan muuta tarvisi, sadekeleil ja loskal voisi laittaa kurahousut päälle....minua kiinnosti, kuinka vauvoille niitä cittarin ´kunnon`ulkopukuja on? mä kattelin, et koko 80 pienin? meidän typy 1v5kk ja käyt nyt kokoa 74-80.remu ostettiin ensi talveksi kokoa 86, harmitti, kun sitten näin lassien tarjouksessa citaris 25e...ja monet ovat sanoneet että saman asian ajaa...täytyypä kokeilla ja vertailla...

Vierailija
32/42 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä oli kyllä toinenkin, kosteussuojattu haalari. Pakkauksen haalari oli kätevä, kun nukku päiväunet talvellakin ulkona. Samoin joskus autossa tai pelkästään kun käytiin pakkaskeleillä vaunuilemassa niin käytettiin. Sen sijaan ulkoilua (puistoilua, pulkkailua) varten ostettiin kosteussuojattu haalari, kun oppi jo vauva-aikana kävelemään.

Vierailija
33/42 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi helmikuussa ja ALUSTA asti oli äp-toppis käytössä :) Se oli niin helppo pukea, ei mennyt kädet hihoihin, kun poika 48 cm laitettiin 80 cm pukuun, mutta hyvä villapuku alla ja hyvin toimi. SUOSITTELEN! Eli toimi kuten makuupussi :) Alla oli talja ja taisi se makuupussikin olla mukana menossa. Olisikin ollut aika rassaavaa pukea vauva sopivaan toppapukuun muutaman viikon iässä, muutenkin oli hankalaa pukemiset, kun vauva oli esikoinen, pieni ja " lötkö" ...

Sama toppapuku meni sitten seuraavana talvena nukkumispukuna (poika 10-12kk). Pihalla istumiseen oli sitten eri puku, mutta oltaisiin pärjätty tuolla äp-puvullakin, niin vähän alle 1-v ulkoili lumessa. Satuttiin saamaan Reimatc 80 cm puku, joten sitä pari kertaa pidettin, kun laitettiin poika hankeen muutamaksi minuutiksi. Mutta se oli kyllä paljon kylmempi kuin äp puku!! En olisi reimatecissa lastani nukuttanut ulkona -15 asteessa, se oli jäykkä ja kylmä. Äp puku juuri ihana unipuku, lämmin ja pehmeä (meillä vuoden 04 pakkaus, beige toppis).

Vierailija
34/42 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirpparilta ostettu uusi (lila) äitiyspakkaushaalari oli meillä ainakin kovassa käytössä marraskuussa syntyneellä tytöllä 1v. kieppeillä. Hyvä oli kun nukkui päikkärit parvekkeella rattaissa ja kauppareissu pukuna. Ei niin hirvittävän kuuma, mutta tarpeeksi lämmin ja ihanan pehmeä! Ulkopukuna meillä ainakin oli sitten kosteussuojattu, kun ulkoilu oli pitkälti maassa istumista.

Vierailija
35/42 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oppi kävelemään 11kk (talvella) ja puku oli hankala koska ei pitänyt kosteutta lainkaan.Samoin keskimmäisen kanssa.Ainostaan esikoiselle otin pakkauksen.Puku on ok vaunuissa istuvalle,tosin kuosit ei mua henk.kohtaisesti miellytä.Kuopukselle ostin suloisen Lennen haalarin ekaksi talveksi,vaikka kosteusuoja ei olisi ollut välttämätön.Tykkään että puku miellyttää myös ulkoisesti ;)

Vierailija
36/42 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin v.sininen haalari oli mielestäni ihan söpö äp:n haalariksi. ( ;Alkusyksyn 2004 vauvalle oli kyllä ensimmäisen talven aivan liian reilu varsinkin kun vauvaa joutui jonkin verran kanniskelemaan ulkona.

Seuraavana talvena käytin kakkoshaalarina. Varsinkin kovilla pakkasilla oli kiva kun oli lämmin.

Haalarin kulutuksen kestävyys kyllä yllätti minut. Kuvittelin, että olisi aika heppoinen, mutta ei ollutkaan.

Äp:n haalarin täytyy olla aika iso, koska sen on sovittava joskus kaikille vauvoille. Joku 68-cm olisi monelle aika turha.

Mielestäni äitiyspakkaus on suunniteltu erityisesti kevätvauvoille. Kai kun silloin syntyy paljon vauvoja.

Jos toinen lapseni syntyy syksyllä tiedän jo olla ottamatta hänelle äitiyspakkausta, mutta kevätvauvalle ottaisin ( :

Vierailija
37/42 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin suurikokoinen haalari pakkauksessa, että ostin itse pienemmän ekatalveksi. Yksi vuotiaalla sitten käytin reiman enstex ulkoiluhaalarin lisänä. Sama pakkauksen haalari kelvannut kaikille ja saatu 1998. Eipä tullut enää 2004 samoja vastaan :). Meille sattui ihan siedettävän nätti reiman haalari.

Vierailija
38/42 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi loppukeväästä ja seuraavana talvena

oli juuri passeli vaunupuku. Meillä ulkoiltiin unien aikana

sekä vain rattaissa, joten mitään muuta puvulta en vaatinut

kuin että on lämmin ja mukava päällä. Vanupuku oli

meillä jo sairaalasta tullessa päällä. Heh, siihen olisi mahtunut

kyllä kaksi vauvaa sisälle. mutta ajattelin että kerta pakkauksen

valitsin, niita vaatteita myös kaytan alusta lähtien. Pidin

vanupukua myös seuraavana keväänä kylmillä säillä

makuupussin sisällä.

MInä olen aina haaveillut tuosta äitiyspakkauksesta, varmaan 9v saakka, jolloin pikkusiskoni syntyi, joten ilolla

käytin kaikkia vaatteita.

T. tyytyväinen äippapakkaukseen

Vierailija
39/42 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ensimmäisenä talvena äp:n puku on aivan liian iso vauvalle. Siksi ostin 62cm haalarin. Seuraavana talvena puku taas on todennäköisesti liian pieni, koska on odotettavissa isokokoista lasta. Jos puku mahtuu yli yksi vuotiaana voi käyttää sitä kauppareissuilla, mutta enpä oikein muuten kun se ei ole kosteussuojattu ja sen ikäinen tarvitsee kuitenkin jo kosteussuojatun, kun istuu märässä maassa ym. Jos kyseessä olisi ollut kesävauva, olisin varmaankin käyttänyt pukua ekan talven, koska silloin se olisi ollut suunnilleen sopivan kokoinen.

Vierailija
40/42 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen, poika, sai sen vihreä-valkoisen puvun ja käyttämättähän tuo jäi. Mutta sitä vastoin käytin hänellä kirpparilta löytämääni kivaa kelta-sinistä pukua :) En tiedä minkä vuoden malli olikaan.

Toisella, tyttö, en ole käyttänyt.

Yksinkertaisesti se puku jää niin monelta käyttämättä, että voisiko sen tilalta olla jotain sisävaatetta. Tosin niissäkin mä mieluusti ottaisin ihan vaikka valkeaa kaiken enkä kaiken maailman kirjavankukertavia. Voisi sitten yhdistää näitä valkeita hyvin itse ostettuihin värillisiin.