Veden juominen 3 litraa ja vessassa juokseminen...
Otin pikkasen turvonneena tavoitteen juoda sen 3 litraa vettä päivässä. Miten joku pystyy siihen normaalielämässä kun minä ainakin joudun juoksemaan koko ajan vessassa. Nytkin olen juonut tänä aamuna litran vettä heräämisen (klo7) jälkeen ja käynyt tässä kolmen tunnin aikana viisi kertaa vessassa. Vähän työkaveritkin ihmettelee kun ramppaan tuolla koko ajan. Ja työkin keskeytyy jatkuvasti. Te muut paljon juovat, kuinka usein käytte pissalla? Olen menossa illalla teatteriin ja eihän siitä tule mitään jos puolen tunnin välein joudun pissalla käymään...
Kommentit (25)
Sun pitää totuttaa rakko isommaksi. Ramppaat siis turhan usein vessassa. Ajattele litra vettä, viisi vessakäyntiä, eli vain 2 dl kerta. Ja osa nesteestä menee ulosteeseen, hikeen jne.
Mä olen juonut vuosia paljon vettä eikä ainakaan mun rakko totu siihen. Jos on menoa, niin en juo silloin. Jos kävisin töissä, niin varmaan aika mahdotonta olisi juominen.
Mä juon vettä ihan kulutuksen mukaan niin ei kyllä tarvitse jatkuvasti juosta vessassa. Esimerkiksi eilen join about kaksi litraa iltapäovän aikana eikä tarvinbut käydä vessassa illan aikan kuin kahdesti, koska hikoilin ja oli kuuma ja ehkä vähän nestehukka muutenkim
Aivan järjetöntä juoda lipitellä litrakaupalla. Vähempikin riittää jeesus.
Päivä on pitkä. Ei sitä yhtä litraa tarvitse heti aamulla juoda.
Elimistö poistaa kuonaaineet kun aloitat veden juomisen.. n. kk päästä ainakin minulla rauhoittui vessassa ramppaaminen ja nyt palautui normaaliin vaikka edelleen juon vettä.. Eli kärsivällisyyttä :)
Miksi te ihmiset rääkkäätte munuaisianne? Samoin tuo ylenpalttinen proteiinien mussuttaminen, ei ole järkeä.
Tuo on älytön tapa. Ihminen saa nestettä myös ruoasta. Ihmisellä on janokeskus sen takia, että se kertoo, milloin pitää juoda. Kolme litraa kaiken muun lisäksi tuottaa vain laimeampaa pissaa ja pakottaa käymään pissalla usein. Siitä ei ole mitään hyötyä. Jos kertyy turvotuksia voi syynä olla ruokaan lisätty suola tai joku muu häiriö. Ylenmääräinen nesteen kittaus on tarpeen vain runsaasti hikoiltaessa eli urheillessa ja kuumuudessa.
Mua ärsyttää kun on koko ajan pissahätä. Jos juon paljon vettä niin on koko ajan pissahätä. Ei minun ole pakko mennä vessaan mutta se hätä on silti.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:20"]
Elimistö poistaa kuonaaineet kun aloitat veden juomisen.. n. kk päästä ainakin minulla rauhoittui vessassa ramppaaminen ja nyt palautui normaaliin vaikka edelleen juon vettä.. Eli kärsivällisyyttä :)
[/quote]
Elimistön kuona-aineet poistuvat kyllä ihan normaalilla vedenjuomisella. Rakko kyllä venyy, mikä ei ole aina hyvä asia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"]Aivan järjetöntä juoda lipitellä litrakaupalla. Vähempikin riittää jeesus.
[/quote]
ajattelin sen dailymailin testin innoittamana kokeilla mitä se tekisi ihollekin. En muista linkkiä mut siinä nainen joi 3litraa päivässä kuukauden ja ero kasvojen ihossa oli huomattava. Kuvat oli ennen ja jälkeen vesikuurin. Itselläni epäpuhtaiksia ja muutenkin samea, epätasaisen sävyinen, harmaa iho ja isot ihohuokoset. Plus tämä lomalla kertynyt turvotus.
Miksi te ihmiset rääkkäätte munuaisianne? Samoin tuo ylenpalttinen proteiinien mussuttaminen, ei ole järkeä.
[/quote]
Vesihän on tärkeää munuaisten hyvinvoinnin kannalta. Mutta tosiaan, 30ml/painokilo on riittävästi vettä päivässä, ellei ole jotenkin ääriolosuhteet (todella kuuma tai raskasta hikoiluttavaa liikuntaa jne).
[/quote]
Elimistön kuona-aineet poistuvat kyllä ihan normaalilla vedenjuomisella. Rakko kyllä venyy, mikä ei ole aina hyvä asia.
Minä juon päivittäin yli 3l nestettä (paljon liikkuva mies) enkä käy kusella kun muutamia kertoja päivässä. Kannattaa venyttää rakkoa, ettei tarvitse jatkuvasti juosta
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"]Aivan järjetöntä juoda lipitellä litrakaupalla. Vähempikin riittää jeesus. [/quote] ajattelin sen dailymailin testin innoittamana kokeilla mitä se tekisi ihollekin. En muista linkkiä mut siinä nainen joi 3litraa päivässä kuukauden ja ero kasvojen ihossa oli huomattava. Kuvat oli ennen ja jälkeen vesikuurin. Itselläni epäpuhtaiksia ja muutenkin samea, epätasaisen sävyinen, harmaa iho ja isot ihohuokoset. Plus tämä lomalla kertynyt turvotus.
[/quote]
Kun juo vettä ei jaksa juoda viinaa ja limsaa. Siitä varmaan tuo ulkonäön muutos. Syökää vähemmän makkaraa ja juokaa vähemmän sokerista siideriä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:24"]
Minä juon päivittäin yli 3l nestettä (paljon liikkuva mies) enkä käy kusella kun muutamia kertoja päivässä. Kannattaa venyttää rakkoa, ettei tarvitse jatkuvasti juosta
[/quote]
No niin, sinä tarvitset paljon nestettä koska olet iso mies ja liikut paljon. Miehillä on muutenkin isompi virtsarakko, se voi vetää helposti melkein litran. Tämä ongelmahan on tuttu pussikaljateineille, tytöt joutuvat kyykistymään jatkuvasti puskaan kun pojat voivat juoda korillisen kaljaa käymättä kusella kuin kerran.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2480491/How-drinking-litres-water-day-took-years-face.html
Tossa. Mutta näyttää vähän että rypyt korostuu tossa ennen-kuvassa valaiatuksen erilaisuuden takia... ei veden juonti ihmeitä tee, mutta voi sillä vähän saada ihoa puhtaammaksi kun laittaa nesteet kiertoon. Samoin turvotus laskee.
Eielimistön ei kuulukaan tottua tuollaiseen järjettömään vesimäärään. Se sekoittaa elimistön suolatasapainon ja rasittaa virtsarakkoa. Osa naisten inkotenssiongelmista johtuu ihan siitä, että juodaan yksinkertaisesti liikaa vettä, juostaan lirkkimässä vartin välein ja sulkijalihas on jatkuvasti rasituksessa.
Elimistön oma aineenvaihdunta on tehokas ilman tolkutonta vedenjuontiakin. Nämä tutkimukset runsaista vesimääristä on olleet juomayhtiöiden omia "tutkmuksia" eikä niissä ole tieteellisiä perusteita. Juomiseen pitää kiinnittää huomiota jos on ikääntynyt, kuivumisvaarassa, käyttää voimakasta lääkitystä tai jos munuaisten kanssa on ongelmia, ja silloinkin neste olisi hyvä ottaa pitkälti nestepitoisesta ruuasta. Muuten keho kyllä kertoo jos on jano.
Juuri oli juttua että ylimääräisestä veden juonnissa ei ole mitään hyötyä.
Suola