Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistisen ihmisen uhri

Vierailija
25.02.2022 |

Kysyisin mielipidettä.

Jos on ollut "suhteessa" eli vuosia kestänyt on-off-suhde, joka ei kuitenkaan ollut virallinen suhde, koska toinen ei muka ollut valmis suhteeseen, mutta kuitenkin aina itkettiin takaisin, kun toinen olisi lähtenyt, niin voiko ihmisen itsetunto ja järki romuttua?

Olen lukenut piilonarsismista ja ihmisten kokemuksista ja liian usein ihmisten tarinat olivat kuin omasta elämästäni, sanatarkkaan.

Voiko narsistisen henkilön "uhrina" oleminen sekoittaa ihmisen niin pahasta, että tämä uhrikin alkaa tekemään typeriä asioita?

Olen tehnyt muutamia todella epätoivoisia ja täysin ei minulle tyypillisiä asioita exän takia, joka oli todella narsistinen. Kun esim. Sairastuin vaikeaan masennukseen ja olin itsetuhoinen, exä kertoi minusta valheita, kun hän koki töissä burn outin, niin vaati minulta ymmärrystä rankan elämänvaiheensa takia. Muunnellut totuutta ja suoranaisesti valehdellut. Kääntänyt asiat niin että olen vainoharhainen hullu, ylireagoiva tosikko, enkä vain oikeasti ymmärrä häntä.

Pointtina se, että tämän suhteen aikana olen tehnyt muutamia niin kyseenalaisia juttuja joillaisia en aiemmin ole tehnyt enkä tekisi enää, kun tuntuu, että olen vaipunut niin syvälle jonnekin kuoppaan.

Voiko narsistinen ihminen teoillaan ja puheillaan ajaa toisen ihmisen reunan partaalle vai olenko minä vaan jotenkin sairas? Ja tosiaan, kannan kyllä vastuun omista teoistani: minä ne tein itse, ei kukaan muu, mietin vain voiko toisella ihmisellä oikeasti olla noin suuri vaikutus toiseen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi kuulosti ihan omalta elämältäni. Olin narsistin "puolisona" reilu 10 vuotta. Ota todellakin selvää narsismista ja ehkä tajuat itsekin että tästä on kyse. 

Muista sinä et ole se sairas ja hullu!

Vierailija
22/40 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei ole koskaan vastuussa teoistaan. Narsistit syyttävät aina muita. He teeskentelevät olevansa kunnollisia ihmisiä, mutta ovat julmia, harkitsevia ja haitallisia muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei ole koskaan vastuussa teoistaan. Narsistit syyttävät aina muita. He teeskentelevät olevansa kunnollisia ihmisiä, mutta ovat julmia, harkitsevia ja haitallisia muille.

Voiko ihminen olla narsisti, mutta ei itse tajua sitä?

Vierailija
24/40 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue läheisriippuvaisuudesta ja sen eri muodoista.

Älä syytä toista omasta käytöksestäsi vaan tutki omia käytösmallejasi. Suhteen dynamiikkaan löytyy aina syy kummastakin osapuolesta. On mahdollista, että tämä narsisti-oletettu on lietsonut omalla käytöksellään susta esiin sellaisia puolia, jotka ei muissa ihmissuhteissa esiin nousisi, mutta nekin puolet ovat osa sinua ja kertovat siitä mihin olet kykeneväinen. Aina kannattaa hakeutua suhteisiin vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuo esiin meidän hyvät puolet.

Yleensä asiat näkee selvemmin sitten kun on saanut riittävästi etäisyyttä ja aikaa on kulunut. Kun epäterve suhde on käynnissä tai sen päättymisestä on vasta vähän aikaa, sitä on sellaisessa pöllyssä kaikista tunteista ja hämmennyksestä, ettei näe laajempaa kuviota.

Vierailija
25/40 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ja videot tommy hellsten, outi nevanlinna, liisa keltinkangas-järvinen, riitta hyrch( pitkä sekavahko mutta silti selvä selvitys narsistista), raimo mäkelä( paitsi narsisti kukka ei liity mielestäni asiaan)sekä janne viljamaa Tommy Hellsten sen kertoo parhaiten. Älyät ja maltat vain kuunnella monesti, koska ekakerralla ei vain avaudu.. lue/ kuuntele näitä moneen kertaan niin kaikki avautuu. Eli ymmärrät mitä on narsismi.

Vierailija
26/40 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue läheisriippuvaisuudesta ja sen eri muodoista.

Älä syytä toista omasta käytöksestäsi vaan tutki omia käytösmallejasi. Suhteen dynamiikkaan löytyy aina syy kummastakin osapuolesta. On mahdollista, että tämä narsisti-oletettu on lietsonut omalla käytöksellään susta esiin sellaisia puolia, jotka ei muissa ihmissuhteissa esiin nousisi, mutta nekin puolet ovat osa sinua ja kertovat siitä mihin olet kykeneväinen. Aina kannattaa hakeutua suhteisiin vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuo esiin meidän hyvät puolet.

Yleensä asiat näkee selvemmin sitten kun on saanut riittävästi etäisyyttä ja aikaa on kulunut. Kun epäterve suhde on käynnissä tai sen päättymisestä on vasta vähän aikaa, sitä on sellaisessa pöllyssä kaikista tunteista ja hämmennyksestä, ettei näe laajempaa kuviota.

Wn yritäkään syyttää, sanoinhan heti alussa, että olen itse vastuussa teoistani.

Olen lukenut läheisriippuvuudesta ja vaikka siinä on piirteitä, jotka jossain määrin tunnistin itsestäni, niin ne olivat esim. Enemmän yhden kohdan yksi lause, joka on selitettävissä niin monella muullakin tavalla kuin läheisriippuvuudella.

Minä en menettänyt itseäni suhteeseen. Minä kerroin miehelle aina suoraan ja rehellisesti haluni, toiveeni ja tunteeni. Tein vain sen virheen, että kun asioihin tuli hetkellinen muutos, niin luotin siihen ja miehen sanaan paremmasta tulevaisuudesta.

Minulla ei myöskään koskaan ollut ongelma sanoa exälle, jos hänen käytöksensä tai toimintansa oli minusta väärää. En myöskään yrittänyt kontrolloida häntä, vaan kannustin aina olemaan ystäviensä kanssa jne.

On totta, että vuosia kestäneen mollaamisen, haukkumisen, vähättelyn, ilkeiden "vitsien", mykkäkoulun ja toistuvien erojen (mies jätti ja tuli aina takaisin) hylätyksi tulemisen pelko oli valtava ja itsetunto kadoksissaan. Lopulta meni siihen, että mies esim oli sanonut jotain ikävää ja kun sanoin hänelle, että se ei tunnu hyvältä ja olen loukkaantunut, niin mies väitti, ettei sellaista ole sanonut. Jos näytin todisteen (esim. Viesti), niin mies sai senkin käännettyä niin, että en vain ymmärtänyt, oli vitsi, olen tosikko, draamailen.

Kun tuota jatkuu vuosia, niin siinä vain kävi niin, että mitä rumemmin mies kohteli, sitä enemmän halusin saada asiat sovittua. Ja en tarkoita, että ajattelin, että kaikki olisi hyvin, kunhan mies muuttuisi ja yhtäkkiä haluaisi minut vaan sitä, että mies vain sanoisi rehellisesti, että ei halua olla kanssani, koska minä en enää sitä osannut sanoa. Olin kuin huumeriippuvainen. Halusin hänestä eroon, mutta hänen piti olla se, joka jättää minut.

Lopulta menin kyllä siitäkin sekaisin, kun mies Lopulta jätti minut ja otti pian uuden ja tämän uuden kanssa teki kaiken sen mitä ei minun kanssani tehnyt, koska "ei halua kenenkään kanssa". Olin tuohon aikaan vaikeasti masentunut ja itsetuhoinen, päädyin osastollekin hoitoon.

Eli kyllä, ongelmiabminulla on, se on selvää, mutta läheisriippuvuuteen en millään usko.

Aloittaja

Vierailija
27/40 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaavassa tilanteessa ihmiset voi tehdä huonoja ratkaisuja. Aina löytyy niitä muita parempia ihmisiä, jotka eivät koskaan tekisi mitään, kun ovat niin järkeviä jne, mutta tosiasia on, että Stressaavassa tilanteessa keho panee "pakene ja juokse" -tilaan ja silloin helposti tekee huonoja ratkaisuja.

Ei se tarkoita, että se oikein on, mutta pitää opetella antamaan itsellensä anteeksi. Kaikki ihmiset reagoi eri tavalla, kun pelkäävät.

Tärkeintä mitä voit oppia teoistasi on olla tekemättä niitä uudelleen ja antamaan itsellesi anteeksi.

Vierailija
28/40 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
29/40 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista minuakin kiinnostaa, kuulostaa tutulta

Vierailija
30/40 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa uhrit; oletteko sortuneet tekemään huonoja päätöksiä?

Vierailija
31/40 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ilmiön nimi taisi olla englanniksi shedding, siinä narsistin piirteet tarttuun ajan mukana uhriin ja uhri alkaa muistuttaa narsistia ja toimia oman perusluonteensa vastaisesti. Nämä ihmiset päätyy tekemään sellaisia asoita mitä ei ikinä tekisi normaalitilanteessa eivätkä tee enää sen jälkeen kun ovat narsistista päässeet eroon.

Tarkoititkohan narcissistic fleas? Siinä idea juuri tuo, että narsistin piirteet ja tavat voivat "siirtyä" uhriin, tai että uhri saattaa itse toimia samoin, kun pakka alkaa hajoamaan.

Vierailija
32/40 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ilmiön nimi taisi olla englanniksi shedding, siinä narsistin piirteet tarttuun ajan mukana uhriin ja uhri alkaa muistuttaa narsistia ja toimia oman perusluonteensa vastaisesti. Nämä ihmiset päätyy tekemään sellaisia asoita mitä ei ikinä tekisi normaalitilanteessa eivätkä tee enää sen jälkeen kun ovat narsistista päässeet eroon.

Tarkoititkohan narcissistic fleas? Siinä idea juuri tuo, että narsistin piirteet ja tavat voivat "siirtyä" uhriin, tai että uhri saattaa itse toimia samoin, kun pakka alkaa hajoamaan.

Mikä ihmeen fleas?

Vierailija
33/40 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen fleas?

Watch HG Tudor "Narcissistic Fleas" on YouTube

Vierailija
34/40 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava MANIPULOINTI, sanooko sanat mitään?

Sinut on manipuloitu taitavasti. Olet manipuloijan uhri. Narsistit ja psykopaatit manipuloivat ajaakseen omaa etuaan.

Vierailija
35/40 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos manipuloija huijari saa sinut kiedottua, sinäkin alat pitämään syyttä suotta ihmisiä kauheina, joille saa tehdä rumia asioita.

Manipuloija saa sinut uskomaan, että huijari tekee oikein viedessään vaikkapa toisten varoja.

Hän selittelee kaikki muiden syyksi.

Siinä leikissä normaalit, kunnolliset ihmiset tehdään hulluiksi ja heihin katkotaan välit.

Kaikki vaan. Että huijari saisi oikeutuksen (jota ei ole) rikollisille teoilleen.

Vierailija
36/40 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lle vastaukseksi että teksisi perusteella narsisti manipuloi eli kääntää asiat, joka on tyypillistä heille. On aina itse uhrin roolissa sekä sinä olet se jonka pitikin pyydellä anteeksi yhtäkkiä.

Vierailija
37/40 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että voi ajaa. Usko sinua itseesi ja omilla aivoilla, älä kuuntele mitä se toinen sanoo jos on kyseessä narsistinen ihminen koska puheisiin ei voi luottaa(manipulointi, painostus, hallitsevuus, kontrollointi, kääntää asiat ja valehtelee, pitävät toisia tyhmänä, krokotiilin kyyneleitä ja ei oikeastaan tai ollenkaan oikeaa empatiaa, negatiivisuutta ja mielen myrkyttämistä, ajattelevat itseään ja väittävät toisten olevan niitä itsekkäitäkoska tänkin kääntävät). Älä anna enempää myrkyttää mieltäsi.

Vierailija
38/40 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti pyrkii keräämään sinusta mahdollisimman paljon tietoa, ja ennenkaikkea sellaista tietoa, joka paljastaa haavoittuvuutesi. Tietoa hyväksikäyttäen hän antaa sinulle alkuun mielikuvan, että haluaa suojella sinua kaikelta pahalta ja tukea sinua kun olet vaikeassa tilanteessa. Todellisuudessa hän vain odottaa tilaisuutta kuvainnollisesti iskeä puukon kahvaa myöten kylkiluiden väliin ja vielä kääntää puukkoa. Narsisti haluaa sinut polvilleen, mieluiten jopa tuhota. Kun hän on päässyt tavoitteeseensa, etsii seuraavan uhrin. Tiedän tällaisen henkilön, joka on harrastanut tätä kuviota koko elämänsä, ja harrastaa edelleen. Otin häneltä kipeitä osumia itsekin, mutta tässä ollaan. Jos joku henkilö vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, hän on sitä. Pidä varasi, älä luota, äläkä kerro kaikkein yksityisempiä asioitasi. Tämä henkilö jopa jossain vaiheessa itse kertoi juuri harrastavansa ihmusustä tätä tiedon keruutä tulevia tarkoituksisaan varten, tai ehkä sen vain tyhmyydestään johtuen lipsahti, mutta se sai minut jäädyttämään luottamukseni.

Vierailija
39/40 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtava MANIPULOINTI, sanooko sanat mitään?

Sinut on manipuloitu taitavasti. Olet manipuloijan uhri. Narsistit ja psykopaatit manipuloivat ajaakseen omaa etuaan.

Ja joskus ihan vaan aiheuttaakseen uhrilleen pahaa tai ainakin nyt ahdinkoa, koskee myös jopa lemmikkieläimiä! Tästä narsisti saa sen elinvoimansa.

Vierailija
40/40 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista ongelmistaan kaikkein helpointa syyttää muita ihmisiä kun itseensä ei haluta mennä ja nähdä omia ongelmiaan. 

...sanoo narsisti, mutta pätee juurikin narsistiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän