Ilmoittauduin työttömäksi ja hain töitä
Olin lasten kanssa tähän asti ja olen nyt lähettänyt 5 hakemusta eri paikkoihin. Ei ole koulutusta, aikaisempi kokemus on lähinnä siivoustöistä tai muista lyhyistä töistä. Hakemusten lähettämisestä on siis viikko ja jo kolmesta on pyydetty haastatteluun. Toki työt ei välttämättä ole mitään unelmatöitä, mutta sellaisia mitä nyt kouluttamaton voi tehdä. Varastohommia, kaupan kassaa yms. En tietysti hyödy siitä rahallisesti kovin paljon, jos pääsen johonkin osa-aikaduuniin, koska päivähoitomaksut nousee, mutta mielelläni töihin menen. Yllätti miten helposti pääsee haastatteluun. Saa nähdä missä vaiheessa tärppää ja saan työn. Yksi töistä tosi mielenkiintoista työtä. Haastattelu meni hyvin, saa nähdä pääsenkö.
Kommentit (11)
Töitä saa aina kun ei ala niuhottamaan esim. työajoista ja kaikesta mahdollisesta.
Hyvä juttu. Tsemppiä haastatteluihin :)
Tsemppiä että pääsisit! Sulla on hyvä asenne. :)
Tsemppiä. Itse tarvitsin vähän ylimääräistä rahaa ja kysyin keikkahommia. Puhelin alkoi heti soimaan. Saan valita, kuinka paljon haluan töitä tehdä ja milloin minulle sopii. Lopetan kohta, koska rahat alkaa olla kasassa
Paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää tulevaan! Kerrankin joku, joka ei valita duunarihommista :) t. kaupan kassa
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:28"]
Töitä saa aina kun ei ala niuhottamaan esim. työajoista ja kaikesta mahdollisesta.
[/quote]
Totta.
Kun olin valmis tekemään ihan mitä tahansa leipäni eteen, olen saanut ottaa yhteyttä työsuojeluun, palkkaturvaan ja liittoon, ajanut älyttömiä työmatkoja tunnin, parin vuoksi, ajanut korvauksetta siirtymisiä työkohteiden välillä, saanut keikkoja älyttömien työmatkojen päähän naurettavan pienillä varoitusajoilla, tehnyt useampaa työsuhdetta yhtäaikaisesti, ja haen silti soviteltua päivärahaa. Olen saanut aika monta kertaa kokea, että vaikka annan itsestäni yritykselle aivan kaiken ja polvillani anellen, olen silti b-luokan työntekijä, jolle työtuntien tarkoitus on vain olla kivaa puhdetta päivään, eikä varsinainen elanto.
Mitä tästä opimme? Että totta helvetissä aion vastedes niuhottaa. Pitää sitä työnteolla edes jokin järki olla.
Hienoa jos näin upeasti on käynyt! Itselläni koulutus parin vuoden takaa, ja työkokemusta vuodesta 2007-2014. Noin 100 työhakemusta, 2 haastattelua. Laajensin hakua koko Suomeen ja alaan kuin alaan, jos työnantaja vain pystyy kouluttamaan, ja sainkin taas yhden tarjouksen. Valitettavasti työssä tarvitsee henkilöauton ajokortin, jota minulla ei ole ollut varaa hankkia, joten valitettavasti niinkin pieneen kaatui sitten sekin työpaikka.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:28"]Töitä saa aina kun ei ala niuhottamaan esim. työajoista ja kaikesta mahdollisesta.
[/quote]miten olikin arvattavissa että tätä alapeukutetaan....
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:28"]Töitä saa aina kun ei ala niuhottamaan esim. työajoista ja kaikesta mahdollisesta. [/quote]miten olikin arvattavissa että tätä alapeukutetaan....
[/quote]
No, oletkos itse kokenut sitä, että tosiaan teet työtä ihan millä hinnalla tahansa? Ihan mihin tahansa ei tarvitse tosiaankaan suostua.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:06"]Hienoa jos näin upeasti on käynyt! Itselläni koulutus parin vuoden takaa, ja työkokemusta vuodesta 2007-2014. Noin 100 työhakemusta, 2 haastattelua. Laajensin hakua koko Suomeen ja alaan kuin alaan, jos työnantaja vain pystyy kouluttamaan, ja sainkin taas yhden tarjouksen. Valitettavasti työssä tarvitsee henkilöauton ajokortin, jota minulla ei ole ollut varaa hankkia, joten valitettavasti niinkin pieneen kaatui sitten sekin työpaikka.
[/quote]
Eikö ajokortin voi nykyään maksaa osamaksulla? Ainoa järkevä osamaksusijoitus.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:06"]Hienoa jos näin upeasti on käynyt! Itselläni koulutus parin vuoden takaa, ja työkokemusta vuodesta 2007-2014. Noin 100 työhakemusta, 2 haastattelua. Laajensin hakua koko Suomeen ja alaan kuin alaan, jos työnantaja vain pystyy kouluttamaan, ja sainkin taas yhden tarjouksen. Valitettavasti työssä tarvitsee henkilöauton ajokortin, jota minulla ei ole ollut varaa hankkia, joten valitettavasti niinkin pieneen kaatui sitten sekin työpaikka. [/quote] Eikö ajokortin voi nykyään maksaa osamaksulla? Ainoa järkevä osamaksusijoitus.
[/quote]
Maksappa sellainen 2200 euron hankinta neljässä erässä työttömänä työnhakijana, jolla muutenkin jo rahat tiukilla. Ei onnistu. Sitten onnistuu kyllä osamaksulla budjettia penniä myöten kituuttamalla, kun pääsee vakituiseen kuukausipalkkaiseen työhön.