Vesijohdoton mökki ja kuukautiset
Mites me hoidetaan tämä yhtälö? Rätit ja rättiroskis?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 00:37"]Onko yleistä, että paskahuusseissa on (poljin)roskis?
[/quote]
Ap ostaa sellaisen ja ottaa mukaansa ulkovessakäynnille.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 00:37"]
Onko yleistä, että paskahuusseissa on (poljin)roskis?
[/quote]
Yleistä on, että wc:ssä on roskis, ainakin jotain mallia. Mutta, jos tarkoitit ulkohuussia, niin siellä en ole nähnyt roskista, vaan esim. siteet/tamponit viedään sisälle roskikseen tai heitetään takkaan jossa on tuli. Aloituksesta ei selvinnyt millainen wc on kyseessä tai en ainakaan huomannut, joten vaikea on neuvoa sen tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:33"]Ostat Lidlistä sixpäkin lähdevettä sekä intiimipuhdistuspyyhkeitä ja menet vessaan pullon kanssa. Käytät roskista, jos on poljinroskis niin painat hellästi jalalla poljinta ja odotat että luukku on kunnolla auki. Kun luukku on avautunut maksimaaliseen aukioloonsa, asetat siteen varovasti roskapönttöön. Varo päästämästä jalkaa polkimelta, ennen kuin side on pudonnut ja olet ehtinyt asettaa kätesi paikalleen normaaliasentoonsa. Muutoin voi sivuoireena ilmetä nipistävää kipua raajassa, jos luukku ehtii olla kosketuksissa poisvetämättömän käden kanssa.
Jos roskis on polkimeton malli, niin tiputa side sinne. Suunnittele kuitenkin lähestyminen roskista sopivan lyhyeksi, jotta siteen putoamissuunta ei muutu muiden tekijöiden vaikutuksesta ja täten side tipahda ulkohuussin lattialle. Suosittelen pudotusetäisyydeksi maksimissaan 30 senttimetriä, jos roskismalli on suuaukoltaan pientä mallia, on pudotusetäisyys muutettava maksimissan 20 senttimetriin.
Ole hyvä! :)
[/quote]
Voiko tän printata veskin seinälle? Tuleeko tekijänoikeudet kuitattua näin av:n kautta?
Meidä tuttu poltti siteitä takassa ja tuli valtava lemu. (Porin matti)
Ennen laitettiin sammalta imemään ja tuohta eristeeksi. Luulen, että rätillä sidottiin. En varma.
Käytät siteitä tai tamponeja, jotka poltat saunan uunissa saunomisen yhteydessä. Intiimipesuun voit käyttää vaikka vauvojen puhdistuspyyhkeitä ja nekin voi polttaa siellä saunan uunissa. Itse kerään siteet ja puhdistuspyyhkeet pieneen paperipussiin jonka otan mukaan kun lähden saunaa lämmittämään. Siellä ne pesässä puiden kanssa hyvin palaa. Vedellä alapään voi pestä sitten saunassa.
No enpä ole mitään "intiimipuhdistuspyyhkeitä" tarvinnut. Mökillä menkat päällä käyn normaalisti ulkohuussissa ja sen jälkeen menen saunalle tekemään alapesun. Sitten vaan puhdas side pöksyihin ja jatkamaan mökkipuuhia :) Ei se sen kummempaa ole. Ja mulla on TODELLA runsas vuoto.
Siis. . Pesettekö te toosan joka kerta vessassa käydessä menkkojen aikaan? Itse pesen aamulla ja illalla ja se riittää. Toki jos reisille valuu tms niin sitten mutta yleensä ei ole tätä ongelmaa. Vaihdan sidettä niin usein ettei ehdi alkaa haista
Itse olen heittänyt siteet ja tamponit valkiaan.
Intiimihygieniaan tarkoitettuja pyyhkeitä?
Vettä kannuun ja vessaan?
Et kai sä vessanpönttöön niitä muutenkaan heitä? Roskikseen normaalisti.
Mitenköhän mummomme ja esiäitimme asian hoitivat?
Onneksi naisilla ei ollut ylernä kuukautisia ennen vesijohtoverkostoa...
Pirusti puhdistuspyyhkeitä. Ja vettä limsapulloon niin voi vaikka huusissa tähdätä.
Saunassa kai voi lämmittää vettä?
Niin ja mites viime vuosisadan alussa kun ei vielä ollut alushousujakaan, tuskin tamponejakaan oli keksitty? Eikai kaikki olleet koko ajan raskaanakaan.
Huussiisn ämpäri ja kannu. Siitä kaadat haaroväliin reiällä istuessasi. Pyyhit alapääpyyhkeeseen kuten kotonakin. Side normaalisti paperin sisään ja roskiin tai saunanpesää (jossa on valkea päällä, ei siis kylmään pesään odottamaan tulentekoa).
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:09"]
Mitenköhän mummomme ja esiäitimme asian hoitivat?
[/quote]
Sillon ei ollut kesämökkejä.
Onko yleistä, että paskahuusseissa on (poljin)roskis?