Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lenkkarit, joissa leveä lesti?

Vierailija
15.07.2015 |

Mulla on tosi leveä jalka ja kaiken lisäksi se on "rintava", eli jalkapöytä on korkea. Vanhat juoksukengät ovat roskiskamaa ja uudet pitäisi löytää. Millä valmistajalla on leveän lestin kenkiä? Kävin paikallisessa Intersportissa ja Stadiumissa kysymässä asiaa eivätkä myyjät siellä osanneet sanoa mitään. En ehtinyt jäädä etsimään malleja ja/tai asiasta jotain tietävää myyjää juuri silloin.
.
Vanhat kengät ovat jotkut iänikuiset Niket, eivät olleet hyvät mutta en aiemmin viitsinyt kamalasti panostaa kenkiin. Nyt olen innostunut juoksemisesta ja haluan hyvät kengät. Ei nettikauppoja, haluan kokeilla kenkää. Marraskuussa reissu Usaan, joten sieltäkin voin etsiä jos sieltää saa mallia mitä täällä ei ole. Mieluiten tosin haluaisin kengät heti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leveät lattajalat ja löysät nilkat. Salomonit ovat sopivan tukevat ja leveät kengät. Olen käyttänyt jo vuosia merkin eri malleja ja vastikään löysin hyvällä alennuksella naisten nastalenkkarit talveksi. Äitini, jolla on hyvin leveä ja korkea jalkaterä pystyy myös käyttämään Salomoneja. (Salomoneissa ei ehkä kannata ostaa miesten kenkiä, jos kengissä on vähänkään vartta, koska niiden yläreuna painaa pohjetta ainakin lyhytjalkaisilla naisilla.)

Keväällä löysin alennuksella nastalliset Icebugit, jotka sopivat jalkaani. Ne ovat nauhalliset kengät, mitkään päältä vetoketjulla suljettavat eivät tule kysymykseenkään.

Kiertelin alaennusmyynneissä ja ihastuin Vikingin lenkkareihin, jotka olivat tietenkin numeroa liian pienet. En ollut ennen edes kokeillut merkkiä ja yllätyin ilokseni, että varpaille oli hyvin tilaa. Osasin etsiä toisestakin liikkeestä Vikingin lenkkareita ja löysin oikean kokoiset kengät itselleni. Ne ovat sirommat, mutta tukevat ja mukavaa vaihtelua iänikuisten Salomonien jälkeen. 

Adidaksen ja Niken jotkut mallit ovat ok. Periaatteessa ostan vain naisten malleja, mutta Karhun miesten nastalenkkarit ovat hyvät. Ostin ne uutena kirppikseltä, naisten Karhut eivät ole sopineet tai vastaan ei ole tullut riittävän leveää mallia. New Balancen kenkiä olen sovitellut ja kerran lenkkaripari jopa sopi jalkoihini, mutten ostanut, koska kuvittelin samanlaisia löytyvän muualtakin. Sen jälkeen olen sovitellut turhaan, koska merkin lenkkarit ovat olleet aivan liian kapeita.

Kiva saada vinkkejä, täytyypä perehtyä paremmin erilaisiin lestinleveyksiin, vaikkei niitä näytä täällä juuri kaupoissa olevan/en ole tajunnut etsiä.

Vierailija
22/36 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on leveät lattajalat ja löysät nilkat. Salomonit ovat sopivan tukevat ja leveät kengät. Olen käyttänyt jo vuosia merkin eri malleja ja vastikään löysin hyvällä alennuksella naisten nastalenkkarit talveksi. Äitini, jolla on hyvin leveä ja korkea jalkaterä pystyy myös käyttämään Salomoneja. (Salomoneissa ei ehkä kannata ostaa miesten kenkiä, jos kengissä on vähänkään vartta, koska niiden yläreuna painaa pohjetta ainakin lyhytjalkaisilla naisilla.)

Keväällä löysin alennuksella nastalliset Icebugit, jotka sopivat jalkaani. Ne ovat nauhalliset kengät, mitkään päältä vetoketjulla suljettavat eivät tule kysymykseenkään.

Kiertelin alaennusmyynneissä ja ihastuin Vikingin lenkkareihin, jotka olivat tietenkin numeroa liian pienet. En ollut ennen edes kokeillut merkkiä ja yllätyin ilokseni, että varpaille oli hyvin tilaa. Osasin etsiä toisestakin liikkeestä Vikingin lenkkareita ja löysin oikean kokoiset kengät itselleni. Ne ovat sirommat, mutta tukevat ja mukavaa vaihtelua iänikuisten Salomonien jälkeen. 

Adidaksen ja Niken jotkut mallit ovat ok. Periaatteessa ostan vain naisten malleja, mutta Karhun miesten nastalenkkarit ovat hyvät. Ostin ne uutena kirppikseltä, naisten Karhut eivät ole sopineet tai vastaan ei ole tullut riittävän leveää mallia. New Balancen kenkiä olen sovitellut ja kerran lenkkaripari jopa sopi jalkoihini, mutten ostanut, koska kuvittelin samanlaisia löytyvän muualtakin. Sen jälkeen olen sovitellut turhaan, koska merkin lenkkarit ovat olleet aivan liian kapeita.

Kiva saada vinkkejä, täytyypä perehtyä paremmin erilaisiin lestinleveyksiin, vaikkei niitä näytä täällä juuri kaupoissa olevan/en ole tajunnut etsiä.

Salomon on ollut paras lenkkikenkä mun leveään jalkaterään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Acicin 2 E lesti eli leveä jota saa Zalandolta on miesten malli mutta jos sopii on hyvä kenkä, New Balancella lesti menee näin että miesten kengässä 2 E on leveä malli ja naisten kengässä taas D lesti on leveä näin ymmärsin mutta ei noita malleja suomessa ole paljon, Mizunon tossut ovat vakiona vähän leveämmällä lestillä.

Vierailija
24/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics ja Adidas ovat leveälestisempiä, Nike kapealestinen.

Vierailija
25/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaivasenluut leventää jalkaa kovasti. Niket oli aiemmin, olivat tarpeeksi leveät ja nyt kohta varpaista puhki Skechers, nämä kyllä ihanat jalassa ja niin pirun kevyet ja joustavat.

Vierailija
26/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miesten mallin Asicsit.

Vierailija
27/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken miesten mallistosta löytyy

Vierailija
28/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sun jalan kaari on laskeutunut. Kannattaa ostaa pronaatiotuetut kengät. Esim. Asicsilla on pronaatiokenkiä, usein ovat myös leveälestiset.

Myös Nike Air Max Advantage on leveälestinen (ei pronaatiotukea). Näissä on myös hyvä iskunvaimennus.

Itselläni on juoksukenkinä Asics Gel Exalt ja vapaa-ajan kenkinä Nike Air Max Advantage.

Vierailija
29/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan leveälestisempää joskus käytän, koska jalat kipeytyvät.  Ellokselta nämä Ähhka-merkkiset tuntuivat mukavilta heti sovittaessa.  Otettava yhtä numeroa isompi.

Niken kengissä koko myös yhtä nroa isompi.

Kuomat olivat parhaat mutta hajosivat.

Vierailija
30/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Balance. Olen ulkomailta tilannut, saa tilattua erittäin leveällä lestillä.

Vierailija
31/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju.

Vierailija
32/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidaksen lenkkareissa.

Vierailija
33/36 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reebookit on leveät. En uskonut, että lenkkari voi olla leveät saappaat suorastaan. Tilasin netistä, enkä jaksanut palauttaa.

Vierailija
34/36 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jana

Vierailija
35/36 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, tekeekö Sievi lenkkareita, mutta ainakin kankaisia nauhallisia kävelykenkiä niiltä saa leveälestisinä.

Vierailija
36/36 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Skechersin lenkkareista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi