Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lenkkarit, joissa leveä lesti?

Vierailija
15.07.2015 |

Mulla on tosi leveä jalka ja kaiken lisäksi se on "rintava", eli jalkapöytä on korkea. Vanhat juoksukengät ovat roskiskamaa ja uudet pitäisi löytää. Millä valmistajalla on leveän lestin kenkiä? Kävin paikallisessa Intersportissa ja Stadiumissa kysymässä asiaa eivätkä myyjät siellä osanneet sanoa mitään. En ehtinyt jäädä etsimään malleja ja/tai asiasta jotain tietävää myyjää juuri silloin.
.
Vanhat kengät ovat jotkut iänikuiset Niket, eivät olleet hyvät mutta en aiemmin viitsinyt kamalasti panostaa kenkiin. Nyt olen innostunut juoksemisesta ja haluan hyvät kengät. Ei nettikauppoja, haluan kokeilla kenkää. Marraskuussa reissu Usaan, joten sieltäkin voin etsiä jos sieltää saa mallia mitä täällä ei ole. Mieluiten tosin haluaisin kengät heti.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kysymään joltakin suutarilta, ne yleensä tietää.

Vierailija
2/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Karhut, sopii mun leveälestiseen jalkaan. Nekin kyllä miestenmallistosta kun naistenmallit on liian kapeita. Oiskohan ollu fast run -merkiltään, muutaman vuoden takaisesta mallistosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys Ap :)  Mulla samanmallinen jalka ku sulla, oon kolunnu kaikki kaupat läpi, lenkkarit on aina liian kapeita. Kellään vinkkiä mistä löytää sopivat?

Vierailija
4/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän puman lenkkareita

Vierailija
5/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics

Vierailija
6/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skechers

Vierailija
7/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken nettisivuilla voit räätälöidä itsellesi sopivan levyiset. Siellä on miesten malleissa 2E ja 4E leveydet, ja näistä Niken nettituen mukaan leveimmässä eli 4E:ssä on muista malleista poiketen korkeampi "upper" eli juuri tuollainen "rintava" malli. Pegasusta ja Flyknit 4.0:aa saa ainakin Nike ID -mallina ja ne maksaa yli satasen, joten ilmainen rahti ja taitaa olla 30 pv palautusoikeus vaikka sinulle tehdäänkin. Vaikka vaihtaisit kengän läppään tekstiksi jotakin muuta "Nike" "Nike" asemesta.

t. M38

Vierailija
8/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics.

Adidas ja Nike on kapeita

Vierailija
9/36 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asicsilla on monet mallit aika leveälestisiä. Myös Mizunolla ja Sauconylla on muistaakseni leveitä lestejä. Suosittelen katsomaan esim. juoksufoorumilta ja juoksijan kenkäklinikalta. Jos jalkasi on tarpeeksi iso, suosittelen miesten malleja, ne ovat leveämpiä.

Kun kokeilet kaupassa kenkiä, niistä kannattaa ottaa pohjalliset pois ja verrata omaa jalkaa niihin. Jos päkiä leviä pohjallisen reunan yli, on kenkä liian kapea. Kengän kärkeen pitää myös jäädä 1-1,5cm tyhjää, eli älä osta liian pieniä kenkiä!

Vierailija
10/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

New balancella on leveää lestiä 2 e, usassa jopa 4 e ja 6 E, suomessa näitä leveitä vähän tarjolla joku malli on kyllä, New balance on parhaita juoksukenkiä, siis tosi hyvä jalassa ja hyvä iskunvaimennus kun vaan löytää sen leveän lestin.

Vierailija
11/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asics ja miesten malli. Näillä olen juossut jo monta vuotta! Itselläni on räpylät, korkeilla jallapöydillä. Polkujuoksukengät ovat Inovit ❤

Vierailija
12/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reebok ja brooks on leveitä ainakin vertattuna adidakseen ja nikeen, jotka ei mene mulle jalkaan ollenkaan.

Vierailija
13/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Haltit ja ne on tosi levät! Mutta siis trekkingkengät, ei varsinaisesti juoksemiseen (kuin metsässä) tarkoitetut.

Vierailija
14/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asicsilta ja New Balancelta minäkin olen löytänyt sopivat kengät omaan leveään jalkaani :)

Vierailija
15/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon Nike Free 5.O-lenksut ja käytän esim. Gaborilta H-lestin kenkiä (G on normaali?). Mistään ei ole noi Niket uutenakaan painanut tai puristanut.

Vierailija
16/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittamalla ne löytyy. Toisaalta voi olla, että sulla ei ole leveää jalkaa vaan lättäjalka.

Vierailija
17/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas ja Nike kapeita. Asicset ja New Balancet leveämpiä.

Vierailija
18/36 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asicsilta Columbus ja Niken Free ovat leveitä. Aiemmin oli Asicsilla muukin sopiva malli, sen valmistus on päättynyt. Noilla kahdella juoksen. Freessa ei ole vaimennusta ja ei sovellu itselleni pitkien matkojen lenkkareiksi.

Vierailija
19/36 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acics  2 E lesti on leveä  siis oikeasti leveä ja suomessa saa kahta mallia tilaamalla Zalandolta, laaduka kenkä geelivaimennettu kokonaan ja mallit olivat  Acicis Gel foundation ja gel Fortitude.

Vierailija
20/36 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset