Miksi mun asunnossa on niin kauhea paine?
Ikkunat ja ovet aukeaa kauhella voimalla ja tuntuu että päässäkin on koko ajan hirveä paine :(
Kommentit (40)
Sama ongelma. Koittaa avata parvekkeen tai ulko-oven niin joutuu koko voimalla työntää kun ei muuten aukee ja korviin sattuu
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:02"]Onko kyse yksiöstä?
[/quote]
on
Ilmanvaihto ei toimi kunnolla? Asunnossa pitäisi olla alipaine.
Korvausilmaventtiilit puuttuu! Ilmanvaihto vetää ilmaa asunnosta, mutta korvaavaa ilmaa ei tuu riittävästi tilalle. Siksi vetää ilmaa ovien ja ikkunoiden raoista, jolloin näiden avaaminen raskasta.
Meillä sama(kerrostalo). Ilmanvaihdossa vikaa. Muutaman kerran päivässä alkaa kauhea hurina ja silloin ei saa ovia auki.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:02"]Onko kyse yksiöstä?
[/quote]
on
[/quote]
Mulla ollut sama ongelma. Korvausilmaa ei tullut mistään asuntoon ja ilmanvaihto oli aivan liian kovalla. Oireina mulle tuli päänsärkyä ja poskiontelot särkivät. Vaihdoin asuntoa ja johan helpotti.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:04"]Korvausilmaventtiilit puuttuu! Ilmanvaihto vetää ilmaa asunnosta, mutta korvaavaa ilmaa ei tuu riittävästi tilalle. Siksi vetää ilmaa ovien ja ikkunoiden raoista, jolloin näiden avaaminen raskasta.
[/quote]
ko miten ne voi puuttua? Mktä mun pitää tehdä, kyseessä on vuokra-asunto
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:04"]Korvausilmaventtiilit puuttuu! Ilmanvaihto vetää ilmaa asunnosta, mutta korvaavaa ilmaa ei tuu riittävästi tilalle. Siksi vetää ilmaa ovien ja ikkunoiden raoista, jolloin näiden avaaminen raskasta.
[/quote]
Meillä kyllä tulee ilmaa ihan kunnolla takaisinkin. Talvella ei voi istua sohvalla kun pakkanen puhaltaa suoraan sisään niistä jutuista jotka ovat ikkunan päällä.-9
Pahentaako vai auttaako jos pidän ikkunaa auki?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:06"]Minä vuonna talo on rakennettu?
[/quote]
2001
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:04"]Korvausilmaventtiilit puuttuu! Ilmanvaihto vetää ilmaa asunnosta, mutta korvaavaa ilmaa ei tuu riittävästi tilalle. Siksi vetää ilmaa ovien ja ikkunoiden raoista, jolloin näiden avaaminen raskasta.
[/quote]
ko miten ne voi puuttua? Mktä mun pitää tehdä, kyseessä on vuokra-asunto
[/quote]
Ei sille oikein mitään voi tehdä, ymmärtääkseni. Talossa ollut ehkä alunperin painovoimalla toimiva ilmanvaihto joka korvattu nykyisten säädösten mukaisella koneellisella ilmanvaihdolla. Lisäksi nykyajan ikkunat ihan liian tiiviitä eli sieltä ei pääse oikein ilmaa kulkeutumaan asuntoon.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:06"]Minä vuonna talo on rakennettu?
[/quote]
2001
[/quote]
Kyllä luulisi korvausilmaventtiilin löytyvän jostain. Tarkista verhojen takaa ellei ole katossa. Jos venttiili on tukossa tai kiinni niin korvausilma ei pääse asuntoon
Siis ovi on raskas avata, mutta tuuletusikkuna aukeaa hirveällä paineella
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:12"]Siis ovi on raskas avata, mutta tuuletusikkuna aukeaa hirveällä paineella
[/quote]
Oletko kokeillut toimiiko poistoventtiili? Kokeile pysyykö A4-arkki kiinni venttiilissä vsi tippuuko. Jos tippuu niin poistoilmakaan ei lähde kunnolla. Olisin yhteydessä asunnon omistajaan.
Kysyitkö aiemmin niistä puhekuplista?
Voe pässi! Onnistuisitkohan ensin selvittämään itsellesi ja meille onko asunnossa siis paine vai alipaine!
Asutko jotenkin erityisen korkeella tai matalalla