Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taikauskoiset pakkoajatukset, ettei tapahdu jotain pahaa.

esim. pakko valita keskimmäinen maitopurkki
25.02.2022 |

Olen jo keski-ikäinen nainen ja muistan, että jo lapsuuden koulumatkoilla minulle tuli ajatuksia, että minun on pakko koskea tuohon pylvääseen, kiertää tuo lumipallo vasemmalta puolelta tai rikkoa tuon lätäkön jää, ettei "se ja se" paha asia pääse tapahtumaan.
Tällaisia ihan viattomia valintoja olen tehnyt läpi elämäni. Esim. kaupassa, että minun on pakko ottaa juurikin joku tietty paketti muiden joukosta. Olen jo ottamassa toista, mutta joudun vaihtamaan, että (yleensä jokin senhetkinen mieltä painava ahdistava asia) sujuisi hyvin.
Minulla oli eräs ahdistava ihmissuhdekonflikti vuosi sitten ja sen jälkeen nämä pakkoajatukset ovat lisääntyneet. Edelleen ihan päivittäin joudun esim. kaapista lasia ottaessani valitsemaan esim. juurikin sen vasemmanpuoleisen, että tämä konflikti ei enää uusiutuisi tai jotain.
Se "paha asia" on jotenkin epämääräinen möykky ja tällä tavoin pystyn hallitsemaan sitä.

En ole koskaan puhunut asiasta kenenkään kanssa. Pelkään, että minut leimataan hulluksi.
Muutoin elän ihan normaalia perheenäidin elämää.
Kysymys kuuluukin, että onko teillä muilla ollut tällaista ja mistä se johtuu tai oletteko keskustelleet psykologin kanssa tai onko tämä esimerkiksi ihan normaalia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena iso kasa pehmoleluja ja jokainen edusti perheenjäsentä. sukulaista tai ystävää. Joka aamu petasin sängyn niin että perhe oli tyynyn päällä, sukua edustavat pehmot sivulaitaa pitkin (niin että ärsyttävimmät sukulaiset meni viimeiseksi) ja kuolleet sitten jalkopäähän.

Jos tähän todella tarkasti asetettuun asetelmaan koski oli helvetti irti. Itkin ja huusin että "se ja se" nyt kuolee koska se on siirretty väärään paikkaan. Mun äiti meinasi viedä mut tyksiin kun sain ihan järkyttävän kohtauksen sen jälkeen kun äiti oli käynyt vaihtamassa lakanat, ja tottakai joutunut siirtää kaikki pehmolelut pois ja väärässä järjestyksessä takaisin.

Oli myös se seikka että lempi ihmiset/pehmot eivät saaneet koskettaa lattiaa ja pelkäsin koko päivä että esim isä kuolee koska isä-nalle oli yön aikana pudonnut lattialle.

Tämä outo juttu meni sitten itsestään ohi mutta tuli mieleen taas kun uutisoitiin siitä Prinssi Andrewin pehmo-kokoelmasta ja tarkoista ohjeista. 

Vierailija
22/23 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taipumusta tuohon ja tarkistelupakkoa. Mutta aina on mahdollisuus valita lähteekö siihen mukaan. En ole muuten "hullu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kannata ääneen mainita....