Ilman ääkkösiä kirjoittavat ulkosuomalaiset
Miksi tekevät näin? Haluavatko korostaa olevansa ulkomailla vai eivätkö osaa asentaa suomen kielipakettia näppikselle?
Kommentit (50)
Mitä ihmettä?? Asun Espanjassa nyt 6:tta vuotta ja käytän omaa Suomesta ostettua puhelintani. Tässäpä nytkin kirjoittelen ja kaikki kirjaimet löytyvät. Eli mikä on probleema?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?? Asun Espanjassa nyt 6:tta vuotta ja käytän omaa Suomesta ostettua puhelintani. Tässäpä nytkin kirjoittelen ja kaikki kirjaimet löytyvät. Eli mikä on probleema?
Täällä on selitetty jo 10 kertaa mikä se probleema on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat luurisi Suomesta jos asut Espanjassa?
Mulla oli kone ilman ääkkösiä enkä jaksanut aina vaihtaa päälle niitä. Taisi muuttua merkkien paikat vääriin kohtiin joten kirjoitus meni ihan sekaisin.
Itseä aina ihmetyttää kun joku suomalainen on aktiivisin jollain foorumilla klo 24-06.
Itse en millään jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
First world problem. Tziisus. Kuka on pissinyt ap.n muroihin?
Sitä harmittaa ettei itse ole koskaan päässyt edes isolle kirkolle sieltä perähikiältä, saati sitten saanut käyttää vieraskielistä näppistä.
Vierailija kirjoitti:
Itseä aina ihmetyttää kun joku suomalainen on aktiivisin jollain foorumilla klo 24-06.
Itse en millään jaksaisi.
Paljonko kaali maksaa pietarin torilla?
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä yleensä vaihdan suominäppikseen, mutta en nyt ihan aina jaksa jonkun yksittäisen kommentin vuoksi vaihtaa näppistä. Eihän se näppiksen vaihto kauaa kestä, mutta kun teksti on kuitenkin ihan ymmärrettävissä ilman niitä ääkkösiäkin niin en nyt pidä sitä ihan minään maailman tärkeimpänä asiana.
Tiedoksesi, kaikilla latinalaisilla fyysisillä näppäimistöillä saa Ä:n kirjoitettua, ilman että tarvitsee olla mitään kielipaketteja. Painaa vain ensin tarkenäppäintä ja sitten A tai Ö.
Niin minäkin puhelimella ja tabletilla, läppärin näppiksellä en, koska en muista suomalaisen näppiksen kirjaimien paikkoja.