Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sodanuhka, taisteluntahto ja feminismi

Mietteeni tänä päivänä
25.02.2022 |

Hei, 26-vuotias maatalon mies täällä avaa mieltänsä.
Sota on syttynyt virallisesti Ukrainassa ja uhka sodan leviämisestä on nostanut valmius tilaa kaikkialla, Suomi mukaan luettuna.

Olen saanut ymmärtää koulutus järjestelmän, median ja ihmissuhteiden kautta että olisin miehenä vain välttämätön paha yhteiskunnassa ja ennemmin vain tukko naisen tasaarvolle ja kehitykselle.
Tähän en ole pääsääntöisesti uskonut sen enempää mitä perhe ja ystävätkään siihen ovat uskoneet mutta olen kuullut tämän aiheen ihmisten huulilla enemmän kuin tarpeeksi. Tämä ajatus on noussut nyt pääkoppani taka osiin syömään taisteluntahtoni jos sota joskus suomeen tulisikin.
Kyllä minä perhettä ja läheisiä puollustan vaikka haarukalla uhaten jos muuta keinoa ei ole mutta ajatus siitä että selkäni takana voi hyvinkin olla joku joka toivoo minun kaatuvan rintamalle syö miestä ja mieltä.

Jos joku nyt näin oikeasti uskoo, pysytkö kiinni tasoarvo ajatuksessa ja seisot samassa rivissä minun kanssani omaisten ja uhan välissä vai odotatko parempaa huomista omaisten läheisyydessä?
Vaihtoehdoista ensimmäinen toisi ainakin varmuutta siihen että ne puheet eivät olisi pelkkää puhetta vaan niillä olisikin painoarvoa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän