Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi lähetti postissa rahaa, rahat viety

Vierailija
14.07.2015 |

Kuori oli revitty auki ja rahat (100 e) oli viety. Meillä on lukollinen postilaatikko. Kuka kumma ne on vienyt ja mistä tiesi että kuoressa on rahaa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen oppinut mun vanhemmilta, että mummua on hyvä muistaa pienin rahalähetyksin eikä siis päinvastoin. Tilille olen maksanut.

Olen jo teini-ikäisestä lähettänyt aina kun on ollut vähän ylimääräistä.

Tuntuu julmalle, että nuoremmat tuhlaa vanhuksen rahoja...

Ps. Suomen Postissa alkaa olemaan kansainvälinen meininki... :(

Vierailija
82/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 07:25"]

Eikö pitäisi olla selvä asia, että rahakirje kannattaa lähettää kirjattuna kirjeenä. Tämä käytäntö ja ohje on ollut jo kymmenien vuosien ajan. 

[/quote]

Ei rahaa saa laittaa edes kirjatussa, ja sitä paitsi kirjattuja katoaa enemmän kuin tavallisia juuri siksi, kun niissä on arvokkaampaa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:40"]

Verkkopankkia voisi suositella kyllä kaikille, mutta ikävä kyllä mummolle se voi olla iso kuluerä. Monet pankit laskuttavat 3-7 eur/kk palvelumaksua kortin palvelumaksun päälle.

Lisäksi netti maksaa. Vanhukselle riittää ehkä hidaskin netti, mutta kun nekin poistuvat myynnistä. Piti juuri meidän mummolle laittaa DNA:n 512k mobiili. Tämä poistui myynnistä ja enää saa 2M. Hinta tietenkin nousi.

Tietokone ja virusturva maksaa. Tästä kaikesta voi tulla 300-400 euroa vuodessa maksua, jotta mummo voi lähettää rahaa. Tämä laskettu sillä että ostaa Gigantista halvimman 300 euron läppärin kerran kolmessa vuodessa.

[/quote]

Tiedätkö, paljonko yhden laskun maksaminen pankin maksupalvelusa maksaa? Jos on ueampi lasku kuukaudessa, niin helposti hurahtaa kuukausimaksu moneen kertaan.

Vierailija
84/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että näin monen kommentoijan mielestä on LÄHETTÄJÄN vika jos Postissa katoaa kirjekuoresta rahaa? Jännä kun Suomessa pitäisi kuitenkin voida luottaa pankkeihin, poliiseihin, posteihin yms aika sataprosenttisesti. Ihan kun jossain korruptoituneessa maassa asuisi eikä lintukoto-Suomessa, kun lähettäjä saa pelätä luetaanko hänen kirjeensä ja varastetaanko hänen rahansa. En vaan ymmärrä. Olen 25v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi