Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi lähetti postissa rahaa, rahat viety

Vierailija
14.07.2015 |

Kuori oli revitty auki ja rahat (100 e) oli viety. Meillä on lukollinen postilaatikko. Kuka kumma ne on vienyt ja mistä tiesi että kuoressa on rahaa.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin sossun kirje oli uudestaan teipattu kiinni. Varmaan niin utelias postissa, että oli pakko mun yksityisasioista urkkia.

Vierailija
42/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 03:11"]

Munkin sossun kirje oli uudestaan teipattu kiinni. Varmaan niin utelias postissa, että oli pakko mun yksityisasioista urkkia.

[/quote]

Joo ja jos kuori oli avautunut matkan varrella, ne teipattiin sitten tietenkin kiinni. Ja itse olin siis lajittelijana, posti kulkee monen mutkan ja käden kautta aina. t. 42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 03:13"]

[/quote]

Joo ja jos kuori oli avautunut matkan varrella, ne teipattiin sitten tietenkin kiinni. Ja itse olin siis lajittelijana, posti kulkee monen mutkan ja käden kautta aina. t. 42

[/quote]

On se jännä miten tuollaiset arkaluontoiset yksityisasiat sattuu vaan avautumaan sielä matkan varrella kaikkien luettavaks.

Vierailija
44/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Poliisi?

Vierailija
45/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 03:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 03:13"]

[/quote]

[/quote]

On se jännä miten tuollaiset arkaluontoiset yksityisasiat sattuu vaan avautumaan sielä matkan varrella kaikkien luettavaks.

[/quote]

Häh? Postin kautta kulkee satoja, ellei tuhansia sossukirjeitä, ei ketään kiinnosta niitä lukea. Miksi ihmeessä kiinnostaisi? Varmaan suurin osa ellei kaikki voida laskea yksityisasiaksi, kun kerran henkilöiden postista on kyse. Sitä paitsi kyllä tuollaisesta kirjeiden availusta saisi potkut. En koskaan avannut mitään kirjettä töissä enkä tiedä kenenkään työnkaverinkaan avanneen. Ei olisi tullut mieleenkään availla, siinä vaan lajitellaan ne kirjeet nopeasti eikä ajatella sen enempää t. 42

Vierailija
46/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei lähetä rahaa postissa nykyään enää. Edes mummot.

1/10

Vierailija
47/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perheen lapsista voi ottaa omakseen rahaa jos saa tietää että toinen lapsi saamassa lahjaksi?

Vierailija
48/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit perheesi kanssa sinne mummille kylään?

Pikku-mummeliakin saattaa vituttaa se että lapset ei käy kattomassa mutta rahaa pitää kyllä lähetellä.

Vierailija
49/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:08"]Miten on mahdollista että näin monen kommentoijan mielestä on LÄHETTÄJÄN vika jos Postissa katoaa kirjekuoresta rahaa? Jännä kun Suomessa pitäisi kuitenkin voida luottaa pankkeihin, poliiseihin, posteihin yms aika sataprosenttisesti. Ihan kun jossain korruptoituneessa maassa asuisi eikä lintukoto-Suomessa, kun lähettäjä saa pelätä luetaanko hänen kirjeensä ja varastetaanko hänen rahansa. En vaan ymmärrä. Olen 25v.
[/quote]

Samaa mieltä.

Ei vanhukset tälläistä välttämättä ajattele, monet heistä luottavat ihmisiin.
Huomaa ettei nykyaikana kannata luottaa kehenkään, kun sitä käytetään häikäilemättömästi hyväksi :(

Vierailija
50/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postipoika sen olisi vienyt, niin miksi ihmeessä hän olisi tyhjän revityn kuoren jättänyt postilaatikkoon? Hänhän jäisi siitä heti kiinni. Jos postipoika vie, niin se kyllä laittaa koko kuoren roskiin ja näin kirje on voinut kadota aivan missä vain.

Toinen vaihtoehto on teini, jos taloudesta sellainen löytyy. Miten postipoika olisi edes tiennyt, että kuoressa on rahaa

Vierailija
51/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että postia kiinnostaa epärehelliset työntekijät.

Vierailija
52/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 06:46"]

Joo varmaan se postimies napannu omaan taskuun. Samaa on itselläni käynyt viimeaikoina tosi useesti, joku viides kerta jo puolen vuoden sisään ku rahat viety..

[/quote]

Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että puolessa vuodessa viisi kertaa kadottaa rahat postissa? Mitä ihmettä sinä teet, jos sinulle lähetellään yhtenään postissa rahaa, vai lähetätkö sinä itse? Eihän tavalliset ihmiset postita rahaa toisilleen muuten kuin hämäräperäisissä kaupoissa, kun rahaa ei voi laittaa tilille. Niin, ja ne mummot, mutta ei sinullakaan viittä kertaa vuodessa synttäreitä tai muita juhlia ole.

Vierailija
53/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihan uskomatonta, että toi on ihan perusjuttuja, että rahat häviää kuoresta Postin työntekijöiden taskuun. Rahan varastaminen töissä kuulostaa aika oudolta. Sama ku kassatyöntekijä laittais rahat omaan taskuun päivän päätteeksi ja pomo vaan naurais. No okei, huono esimerkki, mutta ymmärtänette.

Vierailija
54/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin että Muumi lähetti postissa rahaa...

Vierailija
55/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tietää missä kirjekuoressa sitä rahaa on? Se mua myös ihmetyttää. Meille on aina tulleet rahalähetykset perille.

Vierailija
56/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:31"]Meillä hävisi rahat kirjekuoresta myös.

Kummitäti oli lähettänyt lapselle ylioppilasjuhlan kunniaksi rahaa. Postissa vain naureskelivat, että voiko joku kuvitella, että raha menisi perille....
[/quote]
Käsittämätöntä! Kyllä muilla aloilla on vakava asia jos varastaa.

Vierailija
57/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:31"]Meillä hävisi rahat kirjekuoresta myös. Kummitäti oli lähettänyt lapselle ylioppilasjuhlan kunniaksi rahaa. Postissa vain naureskelivat, että voiko joku kuvitella, että raha menisi perille.... [/quote] Käsittämätöntä! Kyllä muilla aloilla on vakava asia jos varastaa.

[/quote]

Tämä kertoo kyllä paljon Postin ylimielisyydestä. Hintoja nostetaan koko ajan, mutta palvelut huonontuvat. Ja sitten vielä naureskellaan ja vähätellään varkauksia. Nykyään ykkösluokan merkillä varustettu kirje saattaa olla perillä vasta kolmen neljän päivän päästä lähetyksestä. Postiin ei todellakaan ole voinut enää aikoihin luottaa. Harmi.

Vierailija
58/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa voi toki olla että kuori on avattu ja rahat viety (tätä varmasti tapahtuu jonkun verran) mutta tuo rahalähetyskielto johtuu myös siitä, että suurin osa postista lajitellaan koneellisesti nykyään. Ja ne koneet sylttää. Näitä on nähty...

Vierailija
59/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:31"]Meillä hävisi rahat kirjekuoresta myös. Kummitäti oli lähettänyt lapselle ylioppilasjuhlan kunniaksi rahaa. Postissa vain naureskelivat, että voiko joku kuvitella, että raha menisi perille.... [/quote] Käsittämätöntä! Kyllä muilla aloilla on vakava asia jos varastaa.

[/quote]

Tämä kertoo kyllä paljon Postin ylimielisyydestä. Hintoja nostetaan koko ajan, mutta palvelut huonontuvat. Ja sitten vielä naureskellaan ja vähätellään varkauksia. Nykyään ykkösluokan merkillä varustettu kirje saattaa olla perillä vasta kolmen neljän päivän päästä lähetyksestä. Postiin ei todellakaan ole voinut enää aikoihin luottaa. Harmi.
[/quote]

Muista laittaa priority-tarra tai iso 1 merkin viereen. Muuten menee tod.näk. 2. luokassa

Vierailija
60/84 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:24"]Kuka vitun ääliö lähettää postissa rahaa?Verkkopankkikin on keksitty.
[/quote]

Naurettava kommenttintai ärsyttävä provo.
Vanhat ihmiset lähettävät rahaa kirjeitse.. Kaikilla ei ole verkkopankkia tms, koska eivät osaa sitä käyttää. Esim minun isovanhempani käyvät edelleen pankissa maksamassa laskunsa koska ovat aina niin tehneet eivätkä osaa käyttää monimutkaisia pankkien internet-palveluita, saatika tietokonetta.. Ja kyllä hekin rahaa laittavat postitse tärkeinä merkkipäivinä, jos eivät muutalahjaa ole keksineet/huonon kuntonsa vuoksi paikalle päässeet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi