Voinko hakea päivystyksestä sairaslomaa nyt yöllä valtavan ahdistuksen takia?
Olen nuori (20v) kesätyöntekijä. Minulla on ollut jo pidempään vaikeaa ja olen siitä joskus avautunut tällä palstallakin. Nyt illalla ahdistus on käynyt aivan ylivoimaiseksi. En ole muutenkaan nukkunut kunnolla viikkoihin pahan olon vuoksi, mutta nyt en osaa muuta kuin itkeä! Sydän hakkaa ja rintaa puristaa ja tuntuu että koko maailma kaatuu päälle..
Aamulla olisi töitä ja tällä viikolla minulla ei ole edes yhtäkään vapaapäivää. Viihdyn töissä, mutta juuri nyt ajatuskin tuntuu aivan järkyttävän pahalta!! En kuitenkaan saa koko yönä nukuttua ja töissä olisin vain väsynyt ja itkuinen enkä siis saisi mitään aikaiseksi! Onko minun mahdollista mennä päivystykseen hakemaan sairaslomaa? Jos saisin jotain rauhoittavaakin samalla..
Kommentit (60)
On. Ei ole varmaa, saatko, mutta yritä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:47"]
On. Jo tuo nukkumattomuus on syy sairauslomaan.
[/quote]
Periaatteessa kyllä tuollainen kuuluu virka-ajalle, mutta jos et nyt kestä itsesi kanssa niin turvallisempaa sun on mennä päivystykseen.
Pärjäätkö mitenkään aamuun? Periaatteessa varmaan ohjaisivat sinut vain aamuksi omalle terveysasemalle. Päivystyksestä ei taida ikinä saada rauhoittavaa lääkettä :/ Soita kuitenkin terveysneuvontaan tms jos sellainen on ja voimia!
Ei ei. Päivystys ei ole tuollaista varten. Huomenna terveyskeskukseen.
Meillä sairaanhoitaja ottaisi sydänfilmin ja käskisi kotiin, aamulla saisit mennä omalle terveysasemalle. PÄivystys on meillä akuutteja ja periaatteessa hengenvaarallisia tapauksia varten. Ei korvatulehduksia, kuumeita, pitkään jatknutta ummetusta...
Aamulla työt alkaisivat jo seitsemältä ja lääkärin todistuksen tarvitsee jo ensimmäisestä päivästä. En siis voi omalla ilmoituksella olla aamulla pois ennen lääkäriin menoa, vaan pitäisi varmaan mennä nyt :/
AP
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:50"]
Aamulla työt alkaisivat jo seitsemältä ja lääkärin todistuksen tarvitsee jo ensimmäisestä päivästä. En siis voi omalla ilmoituksella olla aamulla pois ennen lääkäriin menoa, vaan pitäisi varmaan mennä nyt :/ AP
[/quote]
Menet huomenna. Päivystyksestä et saikkulappua saa.
Taidan soittaa päivystukseen. Turhaan lähden ajamaan, jos he eivät voi sairaslomaa kirjoittaa.
Voit saada mukaan rauhoittavan, pari, reseptiä niille ei päivystyksessä kirjoiteta
Kyllä kuulkaas saa päivystyksestä saikkua ja jopa rauhoittavaakin ja ainakin beetasalpaajaa jos on paniikkikohtaus päällä ja sydän tykyttää. Soita ja kysy vielä etukäteen voitko mennä. Vituttaa noi saatanan äitylit jotka kuvittelee että päivystys on vaan heille kun niitten vitun kakaroilla on nuha.
Saisitko rauhoitettua itseäsi jotenkin? Voit huomenna aamulla soittaa terveyskeskukseen heti ja pyytää kiirellistä aikaa, kerro että tarvitset sairaslomatodistuksen siitä päivästä ja ettet ole nukkunut. Jos huomiseen odottaminen ei onnistu, et voi olla itsesi kanssa kotona, mene päivystykseen, tuo ahdistus pahenevana ja pitkään jatkunu unettomuus on jo syy mennä sinne. Päivystyksestä saa sairaslomaa tuollaisessa tilanteessa, sekä rauhoittavaa jos sen aiheelliseksi näkevät, mikä tapauksessasi voikin olla tilanne. T. Näitä hoitanut
Helsingissä taitaa olla psykiatrian päivystys, muualla maassa varmaan ei. Jos lähdet päivystykseen, yritä varautua siihen että sinut lähetetään kotiin. Itse olen joskus hirveän tuskaisena mennyt päivystykseen, ja kotiinhan minut sieltä lähetettiin. Ohjeeksi hakeutua seuraavana päivänä tk:n kautta akuuttipsykiatrian polille. Oli pitkä yö kun en tietenkään saanut nukuttua, itkin vain.
Onko sulla ketään ihmistä joka voisi olla sun kanssa nyt? Koita tehdä olosi mahdollisimman mukavaksi.
Aamulla viimeistään mene terveyskeskukseen/työterveyshuollon. Kertomasi perusteella et ole työkykyinen tällä hetkellä.
Jaksamista!
Sairauslomaa ei noin vain haeta mun siltä tuntuu tai vähän ahistaa, vaan lääkäri toteaa työkyvyttömyyden ja sairausloman tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:57"]
Kyllä kuulkaas saa päivystyksestä saikkua ja jopa rauhoittavaakin ja ainakin beetasalpaajaa jos on paniikkikohtaus päällä ja sydän tykyttää. Soita ja kysy vielä etukäteen voitko mennä. Vituttaa noi saatanan äitylit jotka kuvittelee että päivystys on vaan heille kun niitten vitun kakaroilla on nuha.
[/quote]
Beetasalpaa ei ole rauhoittavaa. Ei todellakaan saa sairauslomaa. Päivystys ei ole sitä varten. Jos ei kestä olla kotona, on mahdollisuus mennä päivystykseen ja siellä ehkä annetaan rauhoittava ja tarkkaillaan muutama tunti. Sitten katsotaan laitetaanko osastolle vai kotiin. Todennäköisesti kotiin ja ohjeella mene huomenna omalle terveysasemalle.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:57"]
[/quote]
Esimerkiksi Lahdessa ei saa tähän aikaan mitään sairauslomalappuja huomiseksi! Paniikkikohtaus menee ohi, asiakas menee huomennna omalle terveysasemalle ja asia sillä selvä. Päivystys ei ole mikään sairausloma-automaatti.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:57"]Kyllä kuulkaas saa päivystyksestä saikkua ja jopa rauhoittavaakin ja ainakin beetasalpaajaa jos on paniikkikohtaus päällä ja sydän tykyttää. Soita ja kysy vielä etukäteen voitko mennä. Vituttaa noi saatanan äitylit jotka kuvittelee että päivystys on vaan heille kun niitten vitun kakaroilla on nuha.
[/quote]
Ei kaikkialla oteta sairaalan päivystykseen noilla oireilla. Meille psykiatriselle tulee joskus nuoria, psykoosin uhka päällä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:45"]Olen nuori (20v) kesätyöntekijä. Minulla on ollut jo pidempään vaikeaa ja olen siitä joskus avautunut tällä palstallakin. Nyt illalla ahdistus on käynyt aivan ylivoimaiseksi. En ole muutenkaan nukkunut kunnolla viikkoihin pahan olon vuoksi, mutta nyt en osaa muuta kuin itkeä! Sydän hakkaa ja rintaa puristaa ja tuntuu että koko maailma kaatuu päälle..
Aamulla olisi töitä ja tällä viikolla minulla ei ole edes yhtäkään vapaapäivää. Viihdyn töissä, mutta juuri nyt ajatuskin tuntuu aivan järkyttävän pahalta!! En kuitenkaan saa koko yönä nukuttua ja töissä olisin vain väsynyt ja itkuinen enkä siis saisi mitään aikaiseksi! Onko minun mahdollista mennä päivystykseen hakemaan sairaslomaa? Jos saisin jotain rauhoittavaakin samalla..
[/quote]
Ei päivystystä. Menet huomenna normaaliin lääkäriin. Saikkulappu tarvitaan vasta huomiselta, eli työkyvyttömyys pitää todeta huomenna, ei tarvitse olla ennen seitsemää, vaan ilmoitat töihin ennen seitsemää, ettet tule.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:48"]Pärjäätkö mitenkään aamuun? Periaatteessa varmaan ohjaisivat sinut vain aamuksi omalle terveysasemalle. Päivystyksestä ei taida ikinä saada rauhoittavaa lääkettä :/ Soita kuitenkin terveysneuvontaan tms jos sellainen on ja voimia!
[/quote]
Mä oon saanu päivystyksestä yöllä ainakin reseptin bentsoihin, jotka voi sit viimeistään aamulla hakea apteekista.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:47"]On. Jo tuo nukkumattomuus on syy sairauslomaan.
[/quote]
Mutta joskus se on syy saikkuun, muttei palkalliseen saikkuun.
On. Jo tuo nukkumattomuus on syy sairauslomaan.