terapian tarpeessa
Mulla on erilaisia pelkotiloja aina näin iltaisin kun nukkumaan menee, kaiken maailman sairaudet yms, lisäksi olen jonkin verran masentunut. En uskalla mennä nukkumaan, kun pelkään kaikkien pahojen ajatusten tulevan mieleen. Olo on turvallisempi kun mies on kotona, mutta viikot tuo on reissussa ja yksinäni joudun olemaan. Elämässäni on hyvin vähän ystäviä tai ihmisiä keiden kanssa iltani viettäisin, jotta ajatukset olisivat muualla.
Voiko tällaisessa tilanteessa mennä terapeutin puheille, eli johonkin mielenterveystyöntekijälle?
Mieheni vähättelee asiaa, kun olen sanonut pelkääväni kaikkea, ei siis ole ketään kelle puhuisin näistä asioista.
Kommentit (3)
olisi oikeasti kiva saada mielipiteitä.
-ap
Käy ihmeessä juttelemassa, esim. terveyskeskuksissa on psykiatrisia sairaanhoitajia, joille saa yleensä ajan nopeastikin (ainakin itse olen saanut, asun Helsingissä). Sairaanhoitajan kanssa voi myös miettiä onko tarvetta pidemmälle terapialle ja miten edetä asian suhteen.
Itselläni on todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja pelot on mullekin tuttuja. Itselleni on jostain syystä herääminen ja aamut pahimpia, tulee mieleen kaikkia ikäviä juttuja, jouta olen vatvonut edellisenä päivänä :(
Luulin että tää käsittelee sitä ohjelmaa.. moro