Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tiukat säännöt - mielipiteitä kaivataan

Vierailija
14.07.2015 |

Meillä on kaksikerroksinen talo ja yksi tabletti. Tykkään katsella sillä iltaisin yle areenaa yläkerrassa ennen nukkumaan menoa ja nyt mies on "sopinut" kanssani, että tietokone pitää viedä viimeistään aamulla alakertaan hänen käytettäväkseen. Mun pitäisi siis aamulla viedä yksivuotias, oma kännykkä ja toisinaan huolehtia neluvuotias myös portaat alas ja yhteinen tabletti jossain kädessä. No tietty voin palata hakemaan ko. värkkiä, jolloin pienempi muksu alkaa itkeä, jos jää yksin. Kaiken kaikkiaan, musta on se ja sama missä se laite on ja sen voi kukin itse hakea sieltä minne on jäänytkin. Mäkin joudun hakemaan sen alhaalta, ei ongelmaa. Olenko teidän mielestä käyttäytynyt huonosti, kun en tuo tablettia alas miehen käskystä?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:08"]

En koe olevani uhri, mutta ihmettelen miksi pitää tabletin sijainnista tehdä iso numero. Ilmeisesti olen sitten itse mulkku kun teidän viestejä lukee. aapee

[/quote]nimenomaan.....  

Miksette osta toista tablettia?

Vierailija
62/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap vie tablettia illalla alakertaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:55"]

Mieskö menee alakertaan kahta tyhjää kättä heilutellen, ja sinä kannat lapset, kännykät, tabletit operaatiossa Matka Alakertaan?

Miksi et vaan sano, että mies hakee tablettinsa alakertaan silloin kun sitä tarvitsee. Sinä ilmeisesti kannat sen iltaisin ylös kun sinä sitä tarvitset. Vai kantaako mies sen iltaisin sinulle ylös? Vai kuka sitä yleensä kantaa, äää miten tyhmä ongelma, miksi edes vastaan tähän..:-)?

[/quote]

Miksi et vastaa tähänKÄÄN kysymykseen?

Sinä esität kysymyksen, saat siihen vastauksia, jotka eivät sinua miellytä etkä kuitenkaan itse anna lisätietoa.

Sinulle siis riittää se, että saat tietää olevasi A) Hyvä vaimo, kun tottelet miestäsi tai B) Marttyyri, kun alistut tottelemään järjettömiä käskyjä. No, omapa on asiasi. Kai se mies on sitten muuten aivanihana ja sinä pelkäät mahdottomasti, että et kelpaa kenellekään muulle.  Eli varsinainen ongelma onkin ehkä aivan joku muu kuin tabletin kantaminen.

Me emme aivan oikeasti ymmärrä, miksi mies ei voi itse ottaa tablettia mukaan kun tulee alakertaan. Vai nukkuuko mies alakerrassa, sinä ja lapset keskenänne yläkerrassa?

Vierailija
64/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:19"]

Tää on omituisin ongelma, mitä oon koskaan lukenut. Miten koko perhe voi tarvita saattajia kulkiessaan ja pääseekö yläkertaan vain kerran vuorokaudessa?

[/quote] :D :D En kolmen lapsen autottomana kahta työtä tekevänä yksinhuoltajana ole koskaan tajunnut miten helppoa elämäni on kun ei ole yläkertaa eikä tablettia. 

Vierailija
65/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:05"]

Vaihtoehtoina tabletin kantamiseen:

- isä

- äiti ja 1-2 lasta

Tabletin ehjänä pitämisen kannalta suosittelen, että isä kantaa tabletin.

[/quote]

Tai jospä se äityli ostaisi omilla rahoillaan omansa.
[/quote]
Jos omistan 50 % laitteesta, niin miksen voisi käyttää sitä missä haluan? Ap
[/quote]
Ostitteko tabletin puoliksi? Muuten et omista siitä puolta, vaikka olisittekin naimisissa.

Vierailija
66/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännetään vähän. Ap, onko sinulla vastaavia mielivaltaan perustuvia sääntöjä miehellesi ja toteuttaako hän niitä? Miten hän reagoi niiden esittämiseen? Kokeile huviksesi. Ja sitten mieti, miksi edes kysyt, pitääkö miehen vaatimusta totella.

Vierailija
67/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:19"]

Tää on omituisin ongelma, mitä oon koskaan lukenut. Miten koko perhe voi tarvita saattajia kulkiessaan ja pääseekö yläkertaan vain kerran vuorokaudessa?

[/quote] :D :D En kolmen lapsen autottomana kahta työtä tekevänä yksinhuoltajana ole koskaan tajunnut miten helppoa elämäni on kun ei ole yläkertaa eikä tablettia. 
[/quote]

Avainsana on kyllä se, että ei ole napoleonkompleksista miestä.

Vierailija
68/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukko ei anna tuoda tablettia makuuhuoneeseen.

Vierailija
69/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:51"]Mä nauraisin miehellesi päin naamaa. En alentuisi edes keskustelemaan asiasta :D
[/quote]

Sama juttu. Jättäisin tabletin miehen tyynylle, niin saa nukkua rakkaansa kanssa.

Vierailija
70/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:19"] Tää on omituisin ongelma, mitä oon koskaan lukenut. Miten koko perhe voi tarvita saattajia kulkiessaan ja pääseekö yläkertaan vain kerran vuorokaudessa? [/quote] :D :D En kolmen lapsen autottomana kahta työtä tekevänä yksinhuoltajana ole koskaan tajunnut miten helppoa elämäni on kun ei ole yläkertaa eikä tablettia.  [/quote] Avainsana on kyllä se, että ei ole napoleonkompleksista miestä.

[/quote]Joo, sen puuttuminen helpottaa elämää huomattavasti. Mutta jos noilla säännöillä on elettävä niin ehdotan seuraavaa: tabletti reppuun, reppu selkään, yksivuotias rintareppuun ja nelivuotias toiseen käteen (vaiminkäikäisiänelapsetnytolivatkaan). Miehelle valjaat ja suojakypärä. Muistakaa tehdä lähtöselvitys. Se onnistuu kätevästi netissä kun teillä on se tabletti yläkerrassa....

Tai: viet tabletin illalla alakertaan kun lapset nukkuvat, tai aamulla ennen kuin lapset heräävät. Tai katsot tablettia alakerrassa. Tai ostat oman tabletin. Tai rakennatte hissin. Tai mies vie itse tabletin, öh? Possible? Tai jätät miehesi.

Vaatimus sinänsä on ihan kohtuuton, perheessä jokainen joutuu vähän korjailemaan muiden jälkiä. 

Vierailija
71/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin mieleen siskoni mies, joka on pilannut hermonsa viinalla vuosien mittaan. Hän voisi todellakin sanoa noin. Valittaa joka asiasta, lapset ei saisi laittaa piirustuksia seinään kun jää jälkiä seinään, astianpesukonetta ei kuulemma tarvita kun kuluttaa mukamas enemmän kuin käsintiskaus, pyykit pitää ottaa heti koneesta jne. tai tulee sanomista. Paras oli kun oli lapsensa kanssa olkkarissa ja lapsi halusi ruokkia kaloja (kalat siis olkkarissa), niin huusi siskoani avaamaan akvaarion kannen vaikka itse oli samassa huoneessa lapsen kanssa. Olin ihan pöyristynyt, kun olin siellä ja kuuntelin hänen "käskytyksiään" :O

Vierailija
72/83 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap vihdoin vastata kysymykseen: Miksi mies ei ota tablettia mukaansa makuuhuoneesta lähtiessään? Oletko ehdottanu? Jos olet niin mitä mies vastasi? Jos et ole, niin miksi et?

Vierailija
73/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:50"]

Meillä on kaksikerroksinen talo ja yksi tabletti. Tykkään katsella sillä iltaisin yle areenaa yläkerrassa ennen nukkumaan menoa ja nyt mies on "sopinut" kanssani, että tietokone pitää viedä viimeistään aamulla alakertaan hänen käytettäväkseen. Mun pitäisi siis aamulla viedä yksivuotias, oma kännykkä ja toisinaan huolehtia neluvuotias myös portaat alas ja yhteinen tabletti jossain kädessä. No tietty voin palata hakemaan ko. värkkiä, jolloin pienempi muksu alkaa itkeä, jos jää yksin. Kaiken kaikkiaan, musta on se ja sama missä se laite on ja sen voi kukin itse hakea sieltä minne on jäänytkin. Mäkin joudun hakemaan sen alhaalta, ei ongelmaa. Olenko teidän mielestä käyttäytynyt huonosti, kun en tuo tablettia alas miehen käskystä?

[/quote]

Hei, täällä on selvännäkijä. Haluatko KYSYÄ JOTAIN? Kuulostaa siltä, että elämänhallintasi on aivan hukassa etkä saa sitä yksin hallintaasi. Menethän lämimmälle ostarille ja ostat ensimmäisen parittoman sanomalehden, joka tulee vastaasi? Tällä saat tablettiongelmasi katoamaan ja elämäsi hymyilee! :)

T: Tamara ;P

Vierailija
74/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsis otti reppuun.

Vierailija
75/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,miksi se mies ei voi tuoda sitä itse?

Vierailija
76/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:00"]Eniten olisin halunnut tietää muiden näkemyksiä siihen pitääkö totella jotain järjettömiä sääntöjä? Kun musta on kummallista, että tavaroita ei saa käyttää kuin tietyissä kerroksissa :o ap
[/quote]

Ei pidä totella. Sääntöjä ei pidä olla tälläistä asioista. Sensijaan sääntönä voisi olla että mies osallistuu enemmän ladtenhoitoon

Vierailija
77/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:01"]Eli nukutte kaikki yläkerrassa ja aamulla sinun pitää viedä alas 1- vuotias, 4- vuotias , tabletti, ja kännykkä. Entä mies ? Pääseekö yksin?
[/quote]

Tämä on hyvä. Todennäköisesti ap menee ensin kantamusten ja lasten kanssa keittämään miehelle kahvia ja sitten saattaa miehen alakertaan

Vierailija
78/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:12"]Onko nelivuotiaanne erityislapsi, kun ei selviä yksin portaista? [/quote] Ei se saa portteja auki, katsos kun ne on lapsia varten siihen asennettu. Ap

[/quote]

Miten tämäkin voi olla ongelma? Vai onko sekä portaiden ylä- että alapäässä portit, jotka eivät pysy hetkeäkään itsestään auki vaan ne pitää avata aina erikseen lasta varten?
[/quote]

Eihän portti ole ongelma vaan se on siinä ettei lapset putoa portaista. Meilläkin oli melko pitkään.

Vierailija
79/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että aamuisin lähdette maailmanympärysmatkalle alakertaan.

Miksi mies ei voi napata tablettia sängyn viereltä ja viedä sitä itse alakertaan? Onko nyt kyse siitä että mies haluaa että "korjaat jälkesi"? Yllätys, monesti parisuhteessa haetaan yhteisiä tavaroita toistensa jäljiltä. 

En itse jaksaisi kiistellä mokomasta naurettavasta asiasta, vaan katselisin kännykällä tai läppärillä illalla sarjoja. 

Vierailija
80/83 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikka on kehittynyt hirveällä vauhdilla tosi pienessä ajassa. 20 vuotta sitten en olisi voinut kuvitella, että jotain näin näppärää kuin tabletti keksitään. Maailma on täynnä neroja ja samaan aikaan on olemassa ongelma, että kuinka terve ihminen saa tabletin kannettua alakertaan. Tää on ihan järjetöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan