Miehen tiukat säännöt - mielipiteitä kaivataan
Meillä on kaksikerroksinen talo ja yksi tabletti. Tykkään katsella sillä iltaisin yle areenaa yläkerrassa ennen nukkumaan menoa ja nyt mies on "sopinut" kanssani, että tietokone pitää viedä viimeistään aamulla alakertaan hänen käytettäväkseen. Mun pitäisi siis aamulla viedä yksivuotias, oma kännykkä ja toisinaan huolehtia neluvuotias myös portaat alas ja yhteinen tabletti jossain kädessä. No tietty voin palata hakemaan ko. värkkiä, jolloin pienempi muksu alkaa itkeä, jos jää yksin. Kaiken kaikkiaan, musta on se ja sama missä se laite on ja sen voi kukin itse hakea sieltä minne on jäänytkin. Mäkin joudun hakemaan sen alhaalta, ei ongelmaa. Olenko teidän mielestä käyttäytynyt huonosti, kun en tuo tablettia alas miehen käskystä?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:01"]Entä mies ? Pääseekö yksin?
[/quote] LOL
Siis laskeudutko sieltä yläkerrasta aina vaan kerran päivässä alas vai onko se matka jotenkin jumalattoman pitkä ja hankala (tyyliin 2000 porrasta) vai miksi teet tuosta ongelman... Eikö se oli noin 15 sekuntia kun kipaisee yläkerrassa ja tulee alas.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:29"]Uskomattomia nää kommentit taas. Mut siis nukkuuko se mies vieressäsi vai alakerrassa?? [/quote] Nukkuu ihan omassa sängyssään. Kyse ei ollut nukkumisesta. Ap
[/quote]
Mutta miksei sitten voi herätessään ottaa tablettia mukaan alas?
Miehet keksii järjttömiä sääntöjä vallanhaluissaan. Koita vaan kestää!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:50"]
Meillä on kaksikerroksinen talo ja yksi tabletti. Tykkään katsella sillä iltaisin yle areenaa yläkerrassa ennen nukkumaan menoa ja nyt mies on "sopinut" kanssani, että tietokone pitää viedä viimeistään aamulla alakertaan hänen käytettäväkseen. Mun pitäisi siis aamulla viedä yksivuotias, oma kännykkä ja toisinaan huolehtia neluvuotias myös portaat alas ja yhteinen tabletti jossain kädessä. No tietty voin palata hakemaan ko. värkkiä, jolloin pienempi muksu alkaa itkeä, jos jää yksin. Kaiken kaikkiaan, musta on se ja sama missä se laite on ja sen voi kukin itse hakea sieltä minne on jäänytkin. Mäkin joudun hakemaan sen alhaalta, ei ongelmaa. Olenko teidän mielestä käyttäytynyt huonosti, kun en tuo tablettia alas miehen käskystä?
[/quote]
osta toinen ja nussi vähemmän mukuloita sille hiekkamunalle.
No mies saisi kyllä ihan itse kuskata tabletin alas mennessään, mutten kyllä ymmärrä sitäkään, miten et saa kaikkea vietyä kerralla. Eihän sitä nelivuotiasta kantaa tarvitse, senkun avaat sen portin sille. Ja kännykän voi laittaa taskuun tai kantaa samassa kädessä tabletin kanssa. Tai annat kännykän nelivuotiaalle kannettavaksi.
Miten helvetissä mekin pärjätään?? Akka nukkuu lasten kanssa ylhäällä,minä alhaalla,jyrkät vaaralliset rappuset,ei portteja,1 tabletti,1vessa koko talossa,3autoa käytössä,lapset pärjää keskenään sen aikaa että voi kotihommia tehdä tai vaikka käydä postilaatikolla tai yläkerrassa tai puuliiterissä.
käsittämättömiä vaatimuksia äijällä,jos en jaksa hakea tablettia jostain voin käyttää puhelimen nettiä tai sitten olla ilman nettiä.
t.mies
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:50"]
[/quote]
Miksei teillä ole kahta tablettia? Mies saa itse hakea tabletin, et sä mikään piika ole. Kauheaa kontrollointia. Yksin ei voi sopia toisen kanssa yhtikäs mitään, sellaista kutsutaa saneluksi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:58"]Nyhyy! Nainen on aina uhri! UHRI!
[/quote]No niin, ihan rauhallisesti nyt. Ja suu auki ja lääkkeet. Hyvä, kyllä se siitä.
Tässä se nyt taas nähdään, koulutus ja varallisuus ei tuo yhtään lisää järkeä päähän. Taitaa olla ihan täysin päinvastainen ongelma, koska yleisesti elämä helpompaa.
Mä en siis nyt nimittele ketään, tilastotietoni perustuu ihan täysin empiirisiin taustatutkimuksiini ja omiin havaintoihini.
Tässä nyt siis tehdään väenvängällä ongelma sellaisesta asiasta, jossa ongelmaa ei lähtökohtaisesti ole.
Mitä jos unohdat jotain yläkertaan tai tarvitset sieltä jotain? Otatko lapset mukaan vai annatko olla? Onko teillä muitakin esineitä, joita saa käyttää vain tietyssä tilassa? Sekoaisiko mies jos veisit esim. paistinpannun sänkyyn, hammasharjan sohvalle ja vessapaperirullan keittiöön?
Tämä kuulostaa kieltämättä nyt siltä, että ukkoa ottaa oikeasti päähän sinun palstailusi aamuyöstä, tai sitten hän on lipsumassa psykoosin puolelle.
Psykoittiset ihmiset saattavat tehdä näitä "sääntöjä"
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:51"]Mä nauraisin miehellesi päin naamaa. En alentuisi edes keskustelemaan asiasta :D [/quote] meillä ottaisit pataan,eikä enään keskusteltaisi piste
[/quote]
Meillä keskustelisit tämän jälkeen kanssani enää ainoastaan lakimiehen välityksellä.
Mieskö menee alakertaan kahta tyhjää kättä heilutellen, ja sinä kannat lapset, kännykät, tabletit operaatiossa Matka Alakertaan?
Miksi et vaan sano, että mies hakee tablettinsa alakertaan silloin kun sitä tarvitsee. Sinä ilmeisesti kannat sen iltaisin ylös kun sinä sitä tarvitset. Vai kantaako mies sen iltaisin sinulle ylös? Vai kuka sitä yleensä kantaa, äää miten tyhmä ongelma, miksi edes vastaan tähän..:-)?
Miten te olette saaneet tällaisen ongelman aiheesta tabletti ylä/alakerrassa?
Entä muut tavarat?? Miten saatte muut tavarat liikkumaan ala- ja yläkerran välillä?
Nyt olisi ap:n aika avata tilanteeseen vaikuttavia muita seikkoja. Muuten tähän ei voi järkevästi vastata. Aika lailla kaikki oleellinen onkin jo kysytty, mutta eniten muakin kiinnostaa toi, miten mies selviää sinne alas aamuisin?
Ja ehkä toiseksi eniten se, etteikö niitä portaita kuljeta koko päivän aikana kuin kerran kumpaankin suuntaan? Se tosiaan kun vie 5 sekuntia juosta portaat ylös, ehkä 5 napata se tabletti tai joku muu esine ja 5 portaat alas. Siinä ei 1-v ehdi paljon kitua ja kärsiä tuossa ajassa.
Onko tämä aloitus olevinaan joku vitsi vai huono provo?
En nyt ihan ymmärtänyt, missä kohdassa piti nauraa, joten ei ilmeisesti vitsi vaan provo. Tai sitten ap on poikkeuksellisen avuton ihminen, joka ei varmaan selviytyisi päivästä toiseen ilman miestä tai jotain muuta, joka taluttaisi kädestä pitäen eteenpäin.
Joo, selkäreppu tabletin ja muidenkin tavaroiden kantamiseen olisi varmaan tässä tapauksessa oikein hyvä ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:01"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:00"]Eniten olisin halunnut tietää muiden näkemyksiä siihen pitääkö totella jotain järjettömiä sääntöjä? Kun musta on kummallista, että tavaroita ei saa käyttää kuin tietyissä kerroksissa :o ap [/quote] Ei pidä totella. Sääntöjä ei pidä olla tälläistä asioista. Sensijaan sääntönä voisi olla että mies osallistuu enemmän ladtenhoitoon
[/quote]
Miten mies perustelee ne säännöt? Päättele siitä, mitkä ovat "järjettömiä" ja mille mies osaa antaa järjellisen selityksen.
Millä tavalla muuten ajattelit tulla toimeen tuollaisen miehen kanssa, jolla luultavasti on joku kirjainyhdistelmädiagnoosi, joka vaatii tavaroiden pitämistä tietyissä paikoissa. Onkohan jotain autismin tapaista tai muuta sellaista, joka ei siedä mitään poikkeusta "säännöstä".
Kiitos illan nauruista. Meilläkin on 2 kerrosta, yläkerrassa ja alakerrassa tietsikat. On myös tabletti ja läppäri, jota jokainen voi raahata halutessaan mukanaan.T: Yle areenan ohjelmia nukutuslääkkeenä käyttävä nainen.