Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITTÄJÄN EHDOTUS SUOMEN TALOUDEN PELASTAMISEKSI

Vierailija
14.07.2015 |

Olemme tässä parin yrittäjä tutun kanssa pohtineet että jos suomen kaikki työntekijät tekisivät kuukaudessa kaksi työpäivää palkatta toisi se hirvittävästi säästöjä ja suomen talous lähtisi kohisten nousuun.

Suomalainen keskipalkka on 3 284 kuukaudessa joka jaetaan kuukauden 22 työpäivällä tekee se 149 euroa eli yhteensä 298 euroa kuukaudessa per työntekijä. Tuo summa ei kyllä tunnu kenenkään kukkarossa.

Työtätekeviä oli suomessa vuoden 2015 toukokuussa 2 433 000. Elikkä 2433000 * 298 tekee 725034000 KUUKAUDESSA! se on aika kova säästö pienellä uhrauksella.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:47"]

Minulla on parempi ehdotus! Yrittäjät maksavat jokaiselle työntekijälle kahden päivän ylimääräisen palkan. Tämä kaikki menisi kulutukseen ja aiheuttaisi kulutuskysynnän kasvua, jolloin jokainen yrittäjä tarvitsisi lisää työntekijöitä. Tästä tulisi positiivinen kasvun kierre. Ja kaikki vain parin päivän ylimääräisen päivän hinnalla. Miltäs kuulostaa, yrittäjä?

jaa että tyhjästä maksetaan? kuka alkaisi enää yrittäjäksi jos noin olisi? eihän tässä ole mitään järkeä. loisimisesta ei makseta PISTE

[/quote]

Vierailija
42/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:48"]

Minulla on parempi ehdotus! Yrittäjät maksavat jokaiselle työntekijälle kahden päivän ylimääräisen palkan. Tämä kaikki menisi kulutukseen ja aiheuttaisi kulutuskysynnän kasvua, jolloin jokainen yrittäjä tarvitsisi lisää työntekijöitä. Tästä tulisi positiivinen kasvun kierre. Ja kaikki vain parin päivän ylimääräisen päivän hinnalla. Miltäs kuulostaa, yrittäjä?

[/quote]

[/quote]

jaa että tyhjästä maksetaan? kuka alkaisi enää yrittäjäksi jos noin olisi? eihän tässä ole mitään järkeä. loisimisesta ei makseta PISTE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä voi käydä kyselemässä ilmaista ammattitaitoa vaikka lähimmältä linja-autoasemalta.

Vierailija
44/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:47"]

[/quote]
[/quote]mutta työtä pitäisi ilmaiseksi tehdä? Sekin on loisimista toisen työn kustannuksella.
Kyllä parin päivän palkan voi säästää, mutta sitten ne päivät ovat vapaapäiviä.

Vierailija
45/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toki. Saamme sen puuttuvan summan sitten sossusta.

terv. kaksi pienipalkkaista 

Vierailija
46/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin suostua tuohon ehdotukseen, jos samalla säädettäisiin, etteivät yrittäjän tulot saa ylittää hänen pienipalkkaisimman työntekijänsä tuloja. Sitten kun niin yrityksen oma kuin Suomen talous saataisiin nousuun, voitaisiin puolin ja toisin palata entiseen palkkamalliin.

Vierailija
47/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:32"]

Miten tuo pelastaa Suomen talouden? Tarkennusta kiitos.

[/quote]

YRITTÄJÄT SÄÄSTÄVÄT ISON SUMMAN PALKKAKULUISSA. NÄILLÄ RAHOILLA VOIDAAN TYÖLLISTÄÄ ENEMMÄN TYÖNTEKIJÖITÄ. SUOMI KUNTOON! 

[/quote]

En minä työllistäisi yhtäkään henkilöä lisää, jos yrityksen tarjoamien palveluiden kysyntä ei lähtisi työllistämistä edellyttävään kasvuun.

Vierailija
48/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TAIDA OLLA YRITTÄJIÄ PAIKALLA VAIN AHNEITA TYÖLÄISIÄ. YRITTÄJIEN SELKÄNAHKA TÄTÄ MAATA PITÄÄ TOLPILLAAN AINAKIN VIELÄ KUINKA KAUAN JAKSAVAT? TAITAA SITTEN HYMY HYYTYÄ

Vierailija
49/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:32"]

Miten tuo pelastaa Suomen talouden? Tarkennusta kiitos.

[/quote]

YRITTÄJÄT SÄÄSTÄVÄT ISON SUMMAN PALKKAKULUISSA. NÄILLÄ RAHOILLA VOIDAAN TYÖLLISTÄÄ ENEMMÄN TYÖNTEKIJÖITÄ. SUOMI KUNTOON! 

[/quote]

En minä työllistäisi yhtäkään henkilöä lisää, jos yrityksen tarjoamien palveluiden kysyntä ei lähtisi työllistämistä edellyttävään kasvuun.
[/quote]kunhan laitat hinnat kohdilleen, löytyy kysyntää.

Kummallisia nykyajan yrittäjät. Rusinat halutaan pullasta ja työntekijöiden pitäisi kantaa yrittäjäriski. Kaikenmaailman nollasopimuksia ja palkkatukia pitäisi tuoda myötäjäisinä.

Vierailija
50/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Työnantaja sitten antaisi ne rahat (palkka+sivukulut) suoraa sellaiselle yritykselle, jolta puuttuu pääomaa, mutta on ideoita. Edellytyksenä on, että siinä yrityksessä omistaja ei saa vuoteen ottaa euroakaan firmasta omaan käyttöön.

Vierailija
51/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuulostaa melko epäjohdonmukaiselta, jos sama jannu ei halua maksaa loisimisesta, mutta ilmaiset työpanokset kelpaisivat.

Vierailija
52/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuulostaa melko epäjohdonmukaiselta, jos sama jannu ei halua maksaa loisimisesta, mutta ilmaiset työpanokset kelpaisivat.

[/quote]

OnKO TYÖNTEKO SINUSTA LOISIMISTA?

Vierailija
53/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätettäis tuohon. Pienellä kehityksellä ap:n ideasta voitais alkaa maksaa ruokana palkka. Sen verran että hengissä pysyy sais ruokaa ja ei käytettäis rahaa ollenkaan. Laitettais kaikki rahat vaan niille kaikista rikkaimmille ja loppu kansa vois elää pelkällä ruualla ilman mitään rahaa. Ajattele miten paljon yrittäjä säästäis palkoissa, lähes 100%! Tuolla rahalla voitais työllistää vaikka virosta halpatyövoimaa, jotka ei suostu pelkällä ruokapalkalla tekemään ja saatais vielä lisää työvoimaa ja kilpailukykyä! Ja miksi jätettäis tähän, kaikki eläkkeet ja ihan kaikki raha kokonaan voitais vaikka polttaa roviolla ja alettais pelkästään ruokaa hengen pitimiksi jakamaan! Ajatelkaa mitkä säästöt!

Vierailija
54/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:58"]EI TAIDA OLLA YRITTÄJIÄ PAIKALLA VAIN AHNEITA TYÖLÄISIÄ. YRITTÄJIEN SELKÄNAHKA TÄTÄ MAATA PITÄÄ TOLPILLAAN AINAKIN VIELÄ KUINKA KAUAN JAKSAVAT? TAITAA SITTEN HYMY HYYTYÄ
[/quote]Höpö höpö. Itse olen itsenäinen ammatinharjoittaja, mutta en minä ainakaan kehtaisi vaatia ketään työskentelemään minulle ilmaiseksi jonkun "valtion pelastamiseksi" en halua asua maassa, jossa ihmiset pakotetaan tekemään ilmaista orjatyötä.
Suurin osa tekee duunia siksi, että saa rahaa. Ei sen takia, että yrittäjä saisi ilmaista työvoimaa ja kaiken tuoton toisen vastikkeettomasta työstä.

Vierailija
55/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

OnKO TYÖNTEKO SINUSTA LOISIMISTA?
[/quote]se on loisimista, että teettää työtä ilman vastinetta, eli rahaa.

Vierailija
56/56 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:58"]EI TAIDA OLLA YRITTÄJIÄ PAIKALLA VAIN AHNEITA TYÖLÄISIÄ. YRITTÄJIEN SELKÄNAHKA TÄTÄ MAATA PITÄÄ TOLPILLAAN AINAKIN VIELÄ KUINKA KAUAN JAKSAVAT? TAITAA SITTEN HYMY HYYTYÄ [/quote]Höpö höpö. Itse olen itsenäinen ammatinharjoittaja, mutta en minä ainakaan kehtaisi vaatia ketään työskentelemään minulle ilmaiseksi jonkun "valtion pelastamiseksi" en halua asua maassa, jossa ihmiset pakotetaan tekemään ilmaista orjatyötä. Suurin osa tekee duunia siksi, että saa rahaa. Ei sen takia, että yrittäjä saisi ilmaista työvoimaa ja kaiken tuoton toisen vastikkeettomasta työstä.

[/quote]

YRITTÄJÄ MAHDOLLISTAA TYÖNTEKIJÄLLE TULOT JOTEN PIENI KIITOLLISUUS JA KÄDENOJENNUS YRITTÄJÄN SUUNTAAN EI LIENE LIIKAA?