Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eläimille tulee pakolliseksi mikrosiru

Vierailija
14.07.2015 |

Eli jokaisen kissan- ja koiranomistajan on otettava eläimelleen siru. Sitä ei voi itse enää päättää ottaako vai eikö. Esim kissa joka ei ikinä käy ulkona, niin sekin pakkosirutetaan. Aiotko alistua tähän vai pitää salakissaa/-koiraa?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on jo sirutettu ja rokotettu, eikä ne ainkaan vielä ole yrittänyt valloittaa maailmaa sionistien puolesta. Kaapista löytyy foliota, että olen varautunut hattujen tekemiseen jos kisulit rupeaa aivopesemään.;-)

Vierailija
2/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ihmiset ottaa kans sirun eli pedonmerkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:44"]

[/quote]

Toivottavasti ei tule vielä mun elinikänä. Ois pakko vaikka kuolla vastustaessa, koska sitä en ottais vaikka henki menis.

Vierailija
4/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:44"]

[/quote]

Edelleenkään siru ei ole pedonmerkki.

Vierailija
5/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tähän Suomi-tyyliin tule ilmiannalemmikki.fi -nettisivusto, jossa voi ilmoittaa ärsyttävän naapurin siruttomasta kissasta. Vähän kuin se Kelan uusi DDR-tyyppinen vinkkisysteemi :D

Vierailija
6/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:58"] Millähän meinaat pakottaa?Jos joku yrittääkin niin pääsee sairaalaan teho-osastolle eikä sen jälkeen enää omin jaloin liiku.Ja minä selviän ehtoollisella ja jatkan elämääni kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. [/quote] Vedäpä pari ukemia taas takapihalla, vitun pelle. [/quote] Pidä sinä vitun huora turpasi kiinni kun ei ole mitään kysyttykkään.

[/quote]

Kusipäälle nyt vaan tulee vittuiltua kun siltä tuntuu.

Lienee tuttu tunne, kusipää? Joudut ottamaan vittuilua vastaan ja usein. :D

Vierailija
7/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 15:28"]

En ymmärrä miten se olisi pakollinen. Toki, otan sirut kissoilleni heti jos se on ilmanen. Maksamaan en siitä ala, vaikka miten olis "pakollinen". Pihalla kissat ovat aina välillä, mutta ainoastaan liekassa eikä ikinä vapaina.

[/quote]

no sun kissas tullaan hakeen sun kotoa sirutettavaksi. Et pääse eläinlääkäriin jos kissaasi ei ole sirutettu.

[/quote]

No kerro nyt jo hyvä ihminen, että kuka tulee hakemaan? Ihme teinijankkaamista. Miten tätä valvotaan, kuka tulee hakemaan jne? Vähän lisää faktaa nyt peliin, jos haluat että ulinasi otetaan vakavasti.

Vierailija
8/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vain, jos kaikki lemmikit sirutettaisiin. Saisivatpahan eläinsuojelutyöntekijät ja löytöeläinkodit tietoonsa ketkä idiootit päästävät kissansa vapaana ulkoilemaan ja voisivat toimittaa mahdolliset lemmikin aiheuttamien vahinkojen korvauslaskut oikeaan osoitteeseen. Ja tietysti jos saman omistajan eläimiä tulee useasti vastaan (niin ettei kyse voi olla enää vahingossa karanneesta eläimestä), voisi napsauttaa vaikka sakot eläimen heitteillejätöstä.

Vierailija
9/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 15:28"]

En ymmärrä miten se olisi pakollinen. Toki, otan sirut kissoilleni heti jos se on ilmanen. Maksamaan en siitä ala, vaikka miten olis "pakollinen". Pihalla kissat ovat aina välillä, mutta ainoastaan liekassa eikä ikinä vapaina.

[/quote]

no sun kissas tullaan hakeen sun kotoa sirutettavaksi. Et pääse eläinlääkäriin jos kissaasi ei ole sirutettu.

[/quote]

No kerro nyt jo hyvä ihminen, että kuka tulee hakemaan? Ihme teinijankkaamista. Miten tätä valvotaan, kuka tulee hakemaan jne? Vähän lisää faktaa nyt peliin, jos haluat että ulinasi otetaan vakavasti.

[/quote]

Eläinsuojeluviranomainen, eläinlääkäri, poliisi.

Vierailija
10/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:15"]

Ihan hyvä vain, jos kaikki lemmikit sirutettaisiin. Saisivatpahan eläinsuojelutyöntekijät ja löytöeläinkodit tietoonsa ketkä idiootit päästävät kissansa vapaana ulkoilemaan ja voisivat toimittaa mahdolliset lemmikin aiheuttamien vahinkojen korvauslaskut oikeaan osoitteeseen. Ja tietysti jos saman omistajan eläimiä tulee useasti vastaan (niin ettei kyse voi olla enää vahingossa karanneesta eläimestä), voisi napsauttaa vaikka sakot eläimen heitteillejätöstä.

[/quote]

Mutta millä oikeudella sirutetaan PAKOLLA jonkun ihmisen lemmikki? Esim jos kissa on ihan täyssisäkissa, niin ei se katoa. Ei toisen ihmisen lemmikille voi tehdä tehdä lääketieteellisä toimenpitietä ilman lupaa!!

Vierailija
11/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat on sisäkissoja, maatiaisia, mutta ne on sirutettu. Varmuuden vuoksi. Ei ole haitannut. Minusta ihan hyvä juttu. 

Vierailija
12/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta sirutetaan ihmisetkin. Älypuhelimet toimivat jo nyt gps siruina joilla ihminen voidaan aina jäljittää. Mutta tämä ei riitä vaan ihonsisäinen siru voi olla pakollinen jo 10 vuodessa. Sirun poistamisesta itse tulee seuramaan ankara rangaistus.

Vierailija
13/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kerrankin ihana uutinen! Rakastan eläimiä enkä voi ymmärtää esimerkiksi ulkokissoja joista ei välitä tuon taivaallista. Mielestäni myös ulkokissojen pakkokastraatio (lasku omistajalle), olisi paikallaan, sekä eläimen haun hinta eläinhoitolasta pitäisi kymmenkertaistaa muutenkin. Alkaisko ihmiset välittämään yhtään enempää elukoistaan? Se jäisi nähtäväksi.

Vierailija
14/90 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:25"]

No kohta sirutetaan ihmisetkin. Älypuhelimet toimivat jo nyt gps siruina joilla ihminen voidaan aina jäljittää. Mutta tämä ei riitä vaan ihonsisäinen siru voi olla pakollinen jo 10 vuodessa. Sirun poistamisesta itse tulee seuramaan ankara rangaistus.

[/quote]

Ja sitten siionistit ja avaruusliskot tappaa ja orjuuttaa meidät ja vielä lemmikitkin:-O

Vierailija
15/90 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole välittämisestä kiinni, haluaako sirua vai ei. Itse välitän eläimistä todella paljon, mutta sirua en aio ottaa. En vaikka se tulisi pakolliseksi. Minun kissasi ei hyödy siitä millään lailla. Eläin ei ole mikään lelu, johon voi laittaa vierasesineitä oman halun mukaan. On myös törkeää yrittää pakkosiruttaa ilman omistajan lupaa.

Vierailija
16/90 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira on sirutettu ja sekarotuisten rekisterissä. Oisko ollu joku 90€ yhteensä ja siinä oli ne vahvistusrokotukset mukana (raivotauti ja perussetti)? Ei minusta paha hinta ollenkaa ja tuli tosiaan penturokotusten yhteydessä. Ihan pieni toimenpide, ei nukutuksia tai mitään. Miksi olisi niin kamalaa, jos tästä tulisi pakollista kaikille koirille ja kissoille?

Vierailija
17/90 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset tekevät niin kuin laki vaatii, eivätkä ala miettiä, miten kiertäisivät sen. Jo nyt suuri, ehkä suurin osa kissoista ja koirista on sirutettuja. Kyseessä on mm heitteillejätön hillitseminen ja mahdollisuus puuttua koira-/kissafarmeihin ja laittomaan tuontiin.

Vierailija
18/90 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:05"]

Ei se ole välittämisestä kiinni, haluaako sirua vai ei. Itse välitän eläimistä todella paljon, mutta sirua en aio ottaa. En vaikka se tulisi pakolliseksi. Minun kissasi ei hyödy siitä millään lailla. Eläin ei ole mikään lelu, johon voi laittaa vierasesineitä oman halun mukaan. On myös törkeää yrittää pakkosiruttaa ilman omistajan lupaa.

[/quote]

kissasi hyötyy siitä esim. tultuaan varastetuksi tai karattuaan muuten vaan, kun löytyy kulkemasta jossain tai tieltä auton yliajamana. jolloin sinustakin ehkä on kiva kuulla kuinka mirrin kävi.

Vierailija
19/90 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:59"]

No en taatusti ala siruttamaan kissaani. Sopii yrittää väkisin tulla siruttamaan, nostan sellaisen metakan asiasta että oksat pois.

[/quote]Ja paskat, olet hiljaa kun joku auktoriteettina esiintyvä käskee.

Vierailija
20/90 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:19"]

Mun koira on sirutettu ja sekarotuisten rekisterissä. Oisko ollu joku 90€ yhteensä ja siinä oli ne vahvistusrokotukset mukana (raivotauti ja perussetti)? Ei minusta paha hinta ollenkaa ja tuli tosiaan penturokotusten yhteydessä. Ihan pieni toimenpide, ei nukutuksia tai mitään. Miksi olisi niin kamalaa, jos tästä tulisi pakollista kaikille koirille ja kissoille?

[/quote]

On kamalaa. Minä en omistajana halua kissaani sirua. Millä oikeudella aikuinen kissa raahataan vasten tahtoani viranomaisvoimin lääkäriasemalla asennuttamaan vierasesine sen kehoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän