Miksi pörssit pysähtyivät?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Romahdus tulossa
Mikai sen takia pitää pysäyttää pörssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romahdus tulossa
no ettei romaha.
USA:ssakin joskus pysäytetään, kun on sekava tilanne ja kurssit laskevat liikaa tai on muuta syytä. Moskovassahan pysäytettiin jo aamulla. Mutta voihan olla, että sun sijoituspaikan käyttöjärjestelmä on ylikuormittunut ja vain se on tiltannut. Mulla tilttasi aamulla Nordea Investor hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säännöstelyä.
Häh
ettei syöksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romahdus tulossa
no ettei romaha.
Miksei anneta mennä omalla painolla?
Vierailija kirjoitti:
USA:ssakin joskus pysäytetään, kun on sekava tilanne ja kurssit laskevat liikaa tai on muuta syytä. Moskovassahan pysäytettiin jo aamulla. Mutta voihan olla, että sun sijoituspaikan käyttöjärjestelmä on ylikuormittunut ja vain se on tiltannut. Mulla tilttasi aamulla Nordea Investor hetkeksi.
pankit oli jo tänään jumissa.
NOrdnetissa on parhaillaan jokin tekninen häikkä, siellä oli ilmoituskin asiasta ja viesti että kaupankäynti sujuu silti normaalisti, vaikka jotkut jutut eivät näy.
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu mun vaan kurssit jämähtäneet tiettyyn kellonaikaan Ihme ettei mitään infoa.
Omistuksesi ovat ulosmitattuja, näin on tapahtunut joka ikisellä arvo-osuus ja osakesäästötilille.
Vierailija kirjoitti:
Pörssi romahtaa. Great reset käynnistyy. Tervetuloa keskiluokka samalle viivalle kanssani. Olen niiiiin iloinen.
Heh, toiveajattelua.
Ei löydy tietoa pörssin (Nasdaq OMX) sivuilta, että olisi kaupankäynti keskeytetty. Mutta eipä näy sielläkään kyllä mitään eloa kurssikäppyrässä puoli viiden jälkeen.
Tällaisissa tilanteissa, kun on jonkinlainen markkinapaniikki päällä ja ihmiset säntäävät myymään (ja toiset alennusostoksille), niin usein pankkien järjestelmät kaatuvat, kun eivät vaan kestä sitä kuormitusta. Joskus voi olla myös häiriötä markkinadatan toimituksessa.
Kaivamalla löysin tällaisen tiedotteen:
"Technical disturbances in Nordic Workstation for Nordic and Baltic markets
Trading statistics information is not updating in Nordic Workstation 2.0. Orderbook information for bid/ask prices is not affected."
Ymmärtäisin tuon niin, että tosiaan kauppaa voi käydä, mutta ulospäin ei tule niitä tietoja mitä normaalisti tulee. Vähän niin kuin että peli on käynnissä, mutta katsojat eivät pääse näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oman välittäjäsi sivusto vain kaatui?
Noup. kun googlaa osakkeet ovat jämähtäneet tiettyyn kellonaikaan. Suomalaiset ja ruotsalaiset. Usan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa paikoissa jämähti 16.47, muun muassa kauppalehden pörssisivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa paikoissa jämähti 16.47, muun muassa kauppalehden pörssisivu.
Juuri näin. Miksei ole infoa.
Vierailija kirjoitti:
Pörssi romahtaa. Great reset käynnistyy. Tervetuloa keskiluokka samalle viivalle kanssani. Olen niiiiin iloinen.
Onko sullakin hometalo ja Toyota pihalla?
säännöstelyä.