Karsea äiti uimahallissa
Olin kaverini kanssa uimahallissa, mukana 3 pientä lastamme. Menimme saunaan, joka oli jo sapuessamme erittäin kuumottava, lauteet tulikuumat ja lattialaatatkin hyvin lämmenneet. Lapset irvistelivät mutta istahtivat nätisti lauteille. Sauna oli melkein tyhjä muuten mutta arviolta 45 v. äiti esiteinityttärensä kanssa oli saunomassa. Välittömästi saavuttuamme tämä äippä käski tyttöä (ilmeisesti ihan tahallaan häätääkseen meidät) "heitäppäs Milla meille lisää löylyä!". Tyttö heitti ja sauna kuumeni niin paljon että lapsia varmasti sattui ja itsellekin teki tiukkaa olla siellä. Kaverini sanoi naiselle, että olisi voinut kysyä saako heittää lisää löylyä. Nainen vaan totesi vihaisesti ja vittumaisella äänellä "tossa on ovi jos ei löylyt kelpaa". Tottakai lähdimme heti, kuumuus oli ihan liikaa lapsille. Oli vaan aika hölmö olo, ilmeisesti nainen oli jonkin sortin hullu mutta aika huonoa käytöstä opetti sille omalle lapselleen.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:17"]
Kakkonen: saunassa oli varmaan lähes sata astetta, kuumempi kuin koskaan missään saunassa uimahallissa. Olivat heitellet niin paljon löylyä että sieltä olivay muut poistuneet tai eivät voineet mennä ollenkaan. Siinä ei ois auttanu lauteiden kastelut, laudeliinat tietty oli.
[/quote]
Olik ne jotain pahalaisia kun kuitenkin itse siellä pätsissä viihtyivät?
Monissa uimahalleissa on kaksi saunaa, toinen kuumempi.
Ja se on kuumoittava, ei kuumottava
Kohteliasta oli kysyä mitä mieltä muut ovat löylyjen heitosta. Tosi törkeä akka!!!
Lähtiessä kiulullinen vettä kiukaalle?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:23"]Lähtiessä kiulullinen vettä kiukaalle?
[/quote]
Just meinasin kommentoida samoin :D
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:19"]
Monissa uimahalleissa on kaksi saunaa, toinen kuumempi.
Ja se on kuumoittava, ei kuumottava
[/quote]
Kuumottava on oikea sana. Kuumoittaa kuulostaa Aleksis Kiveltä.
Haha, Tollee se äijien puolellakin menee. Sillä erolla, että kukaan ei kehtaa sanoa mitään, koska paljastaisi, ettei kestä löylyä kuin mies!
[/quote]
Olen (m) sanonut ja jopa pyytänyt uimavalvojia puuttumaan asiattomaan käytökseen saunassa. Kun kymmenessä sekuntissa iho alkaa palaa niin ei ole normaalista saunomisesta kysymys.
Valitsen aina uimahallin kuuman saunan sijasta sen miedon, joka sopii meille sairaille, ja myös lapsille ja vanhuksille yms.
Mutta vaikka se kuuma sauna on siinä vieressä, aina päätyy miedän mietoon saunaan joku höyrypää, joka kuskaa sankokaupalla vettä saunaan ja kysymättä muilta heittää hulluna löylyä, vaikka näkee että ihmiset poistuvat saunasta juosten.
Nämä ilkeät löylynlyöjät tekevät tämän siis aivan tahallaan saadakseen saunan itselleen. Yleensä olen poistunut itse saunasta sanoen "pari valittua sanaa", mutta tästä lähin rupean käyttäytymään aivan yhtä typerästi ja omavaltaisesti kuin pakkolöylyttäjät eli jos sauna lyödään liian kuumaksi, aion mennä ovelle seisomaan ja pitämään ovea auki kunnes saunaa voi jälleen kutsua miedoksi lämmöltään.
Jos törppö saunoja kehtaa valittaa, sitten pyydään häntä lukemaan ovelta lapun 'mieto', tai siirtymään viereiseen kuumaan saunaan tai haen paikalle henkilökuntaa.
Noiden kanssa ei auta kuin tiukka kasvataus, jos eivät ole lapsuuden kodissa oppineet.
Meidän vauvauinnissa yksi älykääpiö juoksee aina ensimmäisenä saunaan ja heittää kunnon löylyt, vaikka se on nimenomaan kielletty, jotta vauvatkin pääsisivät lämmittelemään. Joka kerta joutuu sanomaan, eikä siltikään mene jakeluun!
Tulkaa Itävaltaan senkin herkkänahkaiset j***it. Täällä kun punainen valo oven yläpuolella syttyy ja maisteri saapuu sangon kanssa niin ulos ei ole vähään aikaan asiaa. Se on sen jälkeen bitte maister, bitte maister..
Toisinaan mietin, eikö joillakin ihmisillä oikeasti ole mitään käytöstapoja, ei vaan osata ottaa muita huomioon. Ollaan niinkuin jotain maapallon omistajia, minäminäminä. Huoh. :(
Ei, kyllä kuumottava on aivan oikein...;)
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen: saunassa oli varmaan lähes sata astetta, kuumempi kuin koskaan missään saunassa uimahallissa. Olivat heitellet niin paljon löylyä että sieltä olivay muut poistuneet tai eivät voineet mennä ollenkaan. Siinä ei ois auttanu lauteiden kastelut, laudeliinat tietty oli.
Pjaskat oli noin kuuma. Uimahallien saunojen termostaatit on säädetty pienemmille max.lämmöille.
Löylyhuone. Huone, jossa heitetään löylyä.
Saunassa on tarkoitus olla kuuma, lauteet siksi eri korkeudella, jotta voipi valita itselleen sopivan kuumuuden.
Ja sitten suihkuun.
Taitaa olla ap yhtä minäminä ja minun lapset. Kun HEIDÄN perheelle oli liian kuuma niin muiden pitäisi olla saunassa kylmissään eikä heittää löylyä
Tässä maahanmuuttajille oiva ketju suomalaisista tavoista. Kun tämän nyanssit tajuaa, niin voi sanoa lopullisesti kotiutuneensa. Suomen opetukseen materiaaliksi, opet?
Vierailija kirjoitti:
Olik ne jotain pahalaisia kun kuitenkin itse siellä pätsissä viihtyivät?
Kyllä! Se äiti taitaa tehdä abortteja työkseen.
Ihan hirveä ämmä! miksi tulevat julkiseen saunaan jos eivät halua muita sinne?