Oletko kärsinyt hyvälaatuisesta asuntohuimauksesta?
Kommentit (26)
Olen kärsinyt, aina kun avaan etuovi.com, asuntohuimaus alkaa, hinnat ovat niin poskettomia
Jos on korkea kerrostalo, niin parvekkeella on saattanyt äkkiseltään huimata. Aika auttaa aivoja tottumaan.
Kyllä, pirullinen vaiva. Juuri muutama päivä sitten tuli kohtaus pitkästä aikaa.
Tuo Epleyn manööveri on auttanut eniten. Toisen harjoituksen nimeä en tiedä, siinä istutaan sängyllä/sohvalla ja kaadutaan vauhdilla sivulta toiselle pää 45 asteen kulmassa.
Kamala vaiva, olin pyörtyä suihkussa, kun alkoi karuselli pyörimään päässä. En tiedä, mikä vaivaa, mutta otan puheeksi lääkärissä.
Hieronta auttanut, niskahartiaseudun jumi aiheuttanut
Luin vahingossa asUntohuimaus, tuli mieleen kiinnostava asunto tai kallis asunto asuntonäytössä jossa kiinteistönvälittäjä markkinoi innokkaasti. Tai asuntomarkkinahulluus, hinnat katossa.
Kyllä ! Kun ostettiin tämä koti aikoinaan.
Se on tosi ikävää! Päässä pyörii ja oksettaa.
Minua auttoi juuri tuo epleyn manoveri.
Korvalääkäri minulle sen teki ja piti päästäni kiinni, niin kauan ja useita kertoja, että huimaus loppui. Sain kotiin hyvät ohjeet ja tein muutamia päiviä myös itse.
Oli kamalaa, mutta auttoi!
Hei! Minulla oli korvaperäinen jota sanotaan "kristallitaudiksi". Oli ihan hurjaa se huimaus, ulos ei enää uskaltanut kävelylle ja petiin mennessä pyöri vimmatusti.
Lääkäriystäväni neuvoi minua keinuttamaan päätä ylös-alas pari minuuttia päivässä. Ihmeellistä kyllä, mutta minulla se toimi ja viikon päästä olin kunnossa.
Entisajan ihmiset tiesivät tämän ja joka pirtissä oli keinutuoli joka esti sakkauman kertymisen kaarikäytävään.
Minun asunnossani ei ole huimannut!
Aikoinaan maailma keinui pahimmillaan melkein kolme kuukautta putkeen, Epleystä ei mitään apua joten lääkäri kirjoitti Betasercin.
Olen kärsinyt muutamaan eri kertaan. Välillä on auttanut Epleyn manööveri, välillä taas Rahkon manööveri. Oikea manööveri riippuu siitä, mihin kaarikäytävään "tasapainojyväset" ovat juuttuneet.
Elämää helpottaa myös se, kun tajuaa huimauskohtauksen alkavan pään asennon muutoksesta ja pyrkii välttämään tarpeettomia asentomuutoksia. Ja kun esim. nukkumaan mennessä kääntää kylkeä, odottaa sen jälkeen rauhassa, että maailman pyöriminen menee ohi eikä käänny heti uudestaan. Näin olo tuntuu suurimman osan ajasta siedettävältä.
Lähes päivittäin tuntuu että kävelen pomppulinnassa, yleensä lounaan jälkeen töissä alkaa kun menen hissillä ylös.
Jos koukistan polvia seisten niin alkaa sama ylös alas suuntainen huimaus. myös sängyssäkin maatessa kyljellään saan sen aikaan jos liikutan lantiota edes ja taakse pyöristäen alaselkää.
Varmaan hermoradoissa vikaa ja aivot tulkitsee ne oudosti.
Virus taudin sairastin ja sain jäykkäkouristusrokotteen noin 5 vuotta sitten, sen jälkeen alkoi. Luultavasti jommasta kummasta.
Vierailija kirjoitti:
Lähes päivittäin tuntuu että kävelen pomppulinnassa, yleensä lounaan jälkeen töissä alkaa kun menen hissillä ylös.
Jos koukistan polvia seisten niin alkaa sama ylös alas suuntainen huimaus. myös sängyssäkin maatessa kyljellään saan sen aikaan jos liikutan lantiota edes ja taakse pyöristäen alaselkää.
Virus taudin sairastin ja sain jäykkäkouristusrokotteen noin 5 vuotta sitten, sen jälkeen alkoi. Luultavasti jommasta kummasta.
Sairastin vyöruusun, voi olla itselläni jälkitautina kiertohuimaus. Ikävä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastin vyöruusun, voi olla itselläni jälkitautina kiertohuimaus. Ikävä kokemus.
Ei varmaan koskaan lähde pois. Onneksi siihen jotenkin tottuu vaikka se ärsyttääkin kun alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin vahingossa asUntohuimaus, tuli mieleen kiinnostava asunto tai kallis asunto asuntonäytössä jossa kiinteistönvälittäjä markkinoi innokkaasti. Tai asuntomarkkinahulluus, hinnat katossa.
No niinhän siinä lukeekin.
Miksi kukaan viitsii pitää sitä autocorrectia päällä kun siitä on enimmäkseen haittaa?
Minulla asentohuimaus liittyy niska-hartiaseudun etenkin kallonpohjan kireyteen. Jos on aivan jumissa, niin huimaa varmasti.