Nenäni huonontaa elämänlaatuani
Joo. Otsikosta se tulikin esille. Inhoan nenääni, se on sukunenä isoilla kirjaimilla. Varresta leveä ja epäsymmetrinen, koska mursin sen pienenä ja silloin ei tietenkään lapselle ryhdytty mitään plastiikkakirurgisia toimenpiteitä tekemään, kun nenä ei sinällään poskellakaan ollut. Nenänpää on iso ja leveä. INHOAN NENÄÄNI. Olen muuten ihan nätti nuori naisihminen, mutten ole vuosienkaan kuluessa päässyt eroon vihasta nenääni kohtaan. Olen koko elämäni kuunnellut jopa ystäviltäni, että no, onhan sulla aika iso nenä ja monilta miehiltäkin suoranaista haukkumista. Moni luulee sen olevan lohduttavaa, jos sanotaan, että eihän tuo nenä ole niin paha, kun oot muuten ihan nätti. Niin, muuten paitsi nenästäni. Veljillänikin on tämä sama sukunenä, mutta heillä nenä on sentään varresta sirompi, mutta minullapa on siinä kunnon patti, kiitos tuon murtuman.
Aionkin siis leikauttaa nenäni heti, kun minulla on siihen rahaa. En vain jaksaisi selitellä valintaani ihmisille. Moni, joka on minulle suoraankin sanonut nenäni olevan "noh, hieman iso" tai "erikoinen, oot kuitenkin muuten nätti" ovat ihmetellet, miksi ihmeessä leikkauttaisin nenäni, pinnalliset bimbothan niissä leikkauksissa vain käy! Mutta meinaan mennä, pitäkööt minkälaisena bimbona tahansa, mutta minä en enää aio tuntea huonommuutta nenästäni...
Oli pakko saada vuodattaa vähän jonnekin... Ja jos vielä sellaista, että muut isonenät, jos olette nenänne leikkauttaneet - oletteko nyt onnellisempia, tyytyväisempiä?
Kommentit (33)
Voin lohduttaa nenäsairaana, että huonompiakin nenäkohtaloita voi löytyä.
Leikkauta. Ei sitä sinun naamaa muuten jaksa kukaan katsella.
Mielestäni sinulla on hyvä syy leikkauttaa nenäsi, kun se on aiheuttanut sinulle noin paljon murhetta ja on vielä kärsinyt onnettomuudesta lisää. Ei nenän korjaamisesta tarvitse kertoa kenellekään.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:33"]
Mielestäni sinulla on hyvä syy leikkauttaa nenäsi, kun se on aiheuttanut sinulle noin paljon murhetta ja on vielä kärsinyt onnettomuudesta lisää. Ei nenän korjaamisesta tarvitse kertoa kenellekään.
[/quote]
Joo, tuskinpa sitä kadulla mainostaisinkaan, mutta kyllähän tutut nyt huomaa väkisinkin, jos nenä on huomattavasti pienentynyt... No, siinäpä ihmettelevät. Minäkin haluan vielä joskus tässä elämässä tuntea olevani kaunis, enkä se "isonenäinen tyttö".
Totta kai leikkautat, jos nenäsi vaivaa sinua noin paljon. Ei sun tarvitse muille selitellä mitään. Sitä paitsi Suomessa nenäleikkaukset ovat yleensä aika maltillisia, joten muutos tuskin tulee olemaan ulkopuolisen silmään mitenkään hätkähdyttävä.
Itsekin olen harkinnut usein nenäleikkausta. Nenäni ei ole suuri, mutta se on muuten ruma. Jotenkin epäilyttää kuitenkin suomalaisten kirurgien taidot. Siis kyllähän he ovat varmasti ammattitaitoisia, mutta plastiikkakirurgia ei ole täällä vielä niin yleistä kuin monessa muussa maassa. Esim. Yhdysvalloissa ja Etelä-Koreassa nenäleikkaukset ovat ihan arkipäivää. Niistä on vain vaikea löytää kokemuksia ja kommentteja suomalaisilta sivustoilta.
Vähällä olet selvinnyt kun aloituksen perusteella haukkuminen ei ole pahaa ollut edes.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:49"]
Vähällä olet selvinnyt kun aloituksen perusteella haukkuminen ei ole pahaa ollut edes.
[/quote]
Anteeksi vaan, jos en lähtenyt avaamaan jokaista nenästä kuulemaani haukkua. On mua sanottu porsaaksi, maasiaksi..., baarissa miesporukka alkoi yökkäilemään mulle, joku vanha ja kuvottava ukko tuli joskus iskemään ja kääntyi pois, kun "ssssaatana mikä nenä". Yläasteajoista puhumattakaan. Eniten kuitenkin satuttaa tuo minkä aloituksessakin mainitsin, että mun nenä on jopa omille ystävilleni sellainen juttu, jota on ihan OK haukkua ja moittia, vaikka olen tehnyt selväksi kyllä, etten pidä siitä.
Ei toi nyt niin huono juttu ole.
Iso nenä meinaa isoa penistä ja siis naisella isoa pimppiä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:55"]
[/quote]
Byhyy, tuokin vielä :(((
T. Isonenäinen nainen
Ehdottomasti leikkautat nenän, jo ihan murtuman takiakin. Aiheuttaa sinulle selvästi paljon murhetta ja itsetunto-ongelmia. Oletko ottanut selvää ettei korjattaisi julkisella puolella? Menet nyt konsultaatioon lääkärille, joka leikkaa myös julkisella. Jos joudut itse maksamaan leikkauksen, pyytäisin hinta-arvion ja ottaisin pankkilainaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:58"]
Ehdottomasti leikkautat nenän, jo ihan murtuman takiakin. Aiheuttaa sinulle selvästi paljon murhetta ja itsetunto-ongelmia. Oletko ottanut selvää ettei korjattaisi julkisella puolella? Menet nyt konsultaatioon lääkärille, joka leikkaa myös julkisella. Jos joudut itse maksamaan leikkauksen, pyytäisin hinta-arvion ja ottaisin pankkilainaa.
[/quote]
Ei mene julkisella. Nenästä ei murtumisen jälkeen (kiitos päivystävän lääkärin ohjeen...) otettu röntgen-kuvia, käskettiin vain pitää kylmää siinä ja tulla takaisin, jos ei särky parissa päivässä helpota. Yritin selvittää, voisiko tapaturmavakuutuksen (joka mulla oli onnettomuushetkellä voimassa aikanaan) saada jotain tai julkiselta, mutta koska koko murtumisesta on niin puuttelliset dokumentit, niin eivät vissiin julkisella korvaa. Pankista en taida saada lainaa tähän...
Tiedän tunteen ap. Minä perin toisen vanhempani suvusta ison "perunanenän", leveän ja muutenkin suuren. Auta armias, kuinka paljon olen saanut kuulla siitä kuittailuja ihan alakoulusta lähtien. Eniten satutti exäni kommentti hieman eron jälkeen "Ei tuu yhtään ikävä sua ja sun vitun rumaa perunanenää". Olen kuitenkin koittanut oppia elämään nenäni kanssa, vaikka se onkin vaikeaa etenkin tuollaisten kommenttien jälkeen. Ulkonäöllisistä seikoista huomautteleminen ja arvosteleminen kertoo muuten ihmisestä paljon, ei ole ainakaan älyllä pilattuja. Mielestäni kaikilla olisi oikeus tuntea itsensä kauniiksi tai vähintäänkin tyydyttäväksi sellaisena kuin on, ja on todella harmillista, miten ilkeitä jotkut ihmiset voivat kommentteineen olla. Kaikkea hyvää sinulle ap, katse ylöspäin ja älä anna ilkeiden kommenttien vaikuttaa elämääsi!
Leikkaa itse, tulee halvemmaksi. Pistät puudutusainetta molemmille puolille nenää ja otat terävän fileerausveitsen. Viillät alhaalta ylöspäin ja kaivat terän kärjellä ylimääräisen kudoksen pois. Ompelet kiinni ja, puhdistat desinfektio aineella ja homma hoidettu.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:05"]
Leikkaa itse, tulee halvemmaksi. Pistät puudutusainetta molemmille puolille nenää ja otat terävän fileerausveitsen. Viillät alhaalta ylöspäin ja kaivat terän kärjellä ylimääräisen kudoksen pois. Ompelet kiinni ja, puhdistat desinfektio aineella ja homma hoidettu.
[/quote]
Parempi tosta tulis ku siellä eräällä tallinnan klinikalla :D
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:06"]
[/quote]
[/quote]
Mikä klinikka?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:06"]
[/quote]
[/quote]
Kerro toki lisää.
Kyllä sitä on oppinut tämän pitkän klyyvarin kanssa elämään. En yleensä muuten kiinnitä edes huomiota koko elimeen paitsi sovituskopeissa, joissa on peilejä joka suuntaan. En osta paljon vaatteita mutta kun ostan, ostan kalliita mutta kestäviä silloin harvoin kun ihmisten ilmoille viitsin raahautua pilkattavaksi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:55"]
[/quote]
Byhyy, tuokin vielä :(((
T. Isonenäinen nainen
[/quote]
Hei, toiset meistä miehistä arvostamme isoa pimmppiä enemmän kuin pientä.
[/quote]
Mistä sitä puudutusainetta saa? Mielelläni hoidan omat leikkaukseni itse kivuttomasti, mutta reseptejä en pysty kirjoittamaan. Kossua vaan niin paljon että taju lähtee vai miten? Kaivelu, lihanleikkuu ja muu sohiminen ei tuota ongelmia näin lihanleikkaajalle parin vuosikymnenen kokemuksella.
Olen parikymppinen. Ja vielä: olisiko sulla ennen ja jälkeen -kuvia ja leikkauksen tehneen kirurgin nimeä tallessa...? :)